Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi imetetyt vauvat nukkuvat aina huonosti vrt korvikevauvat?

Vierailija
27.02.2019 |

Miksi imetetyt vauvat nukkuvat aina huonosti? Korvikevauvat nukkuvat paljon aikaisemmin kokonaisia öitä ja syövät paljon harvemmin.

Yritin imettää tätä toista, mutta heräilee jatkuvasti ja viettää yöt tissillä. Mihinkään en voi lasten kanssa lähteä, koska vauva imee koko ajan.
Eilen annoin illalla korviketta ja nukkui heti 2h pätkän. Normaalisti herää 30min välein tissille ja tissi 30min-2h. Ekan heräämisen imetin ja reilun tunnin jälkeen vauva nukahti ja nukkui 20min ja sitten taas tissiä. Aamulla annoin taas korviketta ja nukkui 4h!!!!! Putkeen.
Maito riittää kyllä.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhden päivän kokemuksella tiedät.

Omat imetetyt vauvani ovat nukkuneet ihan hyvin.

Vierailija
2/21 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun tarvi kelleen tota selitellä. Ihan on sun ja lapsen oma juttu :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ihan höpöhöpöä. Mun esikoinen oli korvikevauva ja heräili useita kertoja yössä kaksivuotiaaksi asti. Toinen lapseni oli täysimetetty puolivuotiaaksi ja nukkui alusta asti aivan ihanan hyvin yöt.

Huom! Minäkin esikoiseni kanssa kuvittelin, että korvikkeen kanssa yöt on parempia, siksi annoinkin sitä heti alusta asti. Väärässäpä olin ja imetyksenkin onnistuin sen takia pilaamaan.

Vierailija
4/21 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se rintamaito ole paljon helpommin sulavampaa ku korvike, eli tulee nälkä nopeempaa. Vauvan mahalle ja suolistolle kai parempikin. Mun vauva kasvo korvikkeella 2kk iän jälkeen eikä juuri eroja nukkumisissa. Huonosti nukku vaikka mitä syötti 😁

Vierailija
5/21 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvikkeessa on valiumia. Äidit kiittää.

Vierailija
6/21 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota...mulla 3 imetettyä vauvaa, yksi nukkui erittäin huonosti ja kaksi loistavasti, täydet yöt 6kk ja 5kk alkaen.

Vierailija
7/21 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin tämän saman kommentin jollekin toisellekin vastaavaan keskusteluun.

Imetys on vaativa ja rankka taival. Se ei sovi kaikille. Mulla on viisi lasta. Kaksi täysimetyksellä, kaksi osittain ja yksi korvikkeella. Täysimetys on ehkä vaivalloisempaa, mutta mulle se sopi. Toisille se ei sovi ja esim siskoni koki sen henkisesti liian rankaksi ja hänen mieliala alkoi oikeasti olla siinä pisteessä, että oli pakko lopettaa imetys.

Meillä on kaikki lapset nukkuneet ihan ok. Ehkä rintaruokitut heränneet vähän useammin, mutta jokainen nukkunut kyllä 4h pätkiäkin ihan pienestä. Eikä meillä ole kukaan itkenyt hampaita, rokotuksia tms. Eli kaikki on lapsikohtaista.

Vierailija
8/21 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttipullosta saa nopeasti ja paljon maitoa ja tasalaatuista.

Minulla ei maito noussut ollenkaan ja tyttö sai alusta lähtien korviketta. 

Tuli sitten vähän niinkuin yllätyksenä kaupan päälle että tyttö nukkui tosi hyvin.

Vastasyntyneenä ja ihan pienenä nukkui päivisin 4h ja sitten oli hereillä 30 min. Yöllä heräsi vain kerran 04 ja nukkui taas 09.

3kk ikäisenä alkoi nukkua täydet yöt 21-09. Tosin tähän ei varmasti pelkkä tutteli olisi riittänyt vaan hän joi perunaporkkana vellin ja nukkui sen jälkeen tyytyväisenä. Hyvät yöunet oli taas pohja nopealle kehitykselle.

Juu pääsin helpolla.

Vierailija
9/21 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttipullosta saa nopeasti ja paljon maitoa ja tasalaatuista.

Minulla ei maito noussut ollenkaan ja tyttö sai alusta lähtien korviketta. 

Tuli sitten vähän niinkuin yllätyksenä kaupan päälle että tyttö nukkui tosi hyvin.

Vastasyntyneenä ja ihan pienenä nukkui päivisin 4h ja sitten oli hereillä 30 min. Yöllä heräsi vain kerran 04 ja nukkui taas 09.

3kk ikäisenä alkoi nukkua täydet yöt 21-09. Tosin tähän ei varmasti pelkkä tutteli olisi riittänyt vaan hän joi perunaporkkana vellin ja nukkui sen jälkeen tyytyväisenä. Hyvät yöunet oli taas pohja nopealle kehitykselle.

Juu pääsin helpolla.

No onpas ollut unikeko! Me vaikeampien vauvojen äidit taas voimme lohduttautua vaikka tällä:

https://www.healthymummy.com/smarter-babies-need-less-sleep/

Vierailija
10/21 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen korvikkeella ja nukkui 09-01 ja söi ja nukahti ja sitten nukkui noin aamu kuuteen ja söi ja nukkui yhdeksään. Täydet yöunet nukkui siinä 8kk alkaen.

Päikkärit nukkui ekat 2-4h ja tokat 1-2h illalla vielä nokoset n 30min.

Ei koskaan mahavaivoja. Ei ikinä itkenyt hampaita tms. Ekan kerran oli flunssassa tokalla luokalla. Tulehduksia ei ikinä ja nyt 13v poika ja ei vielä ikinä ole esim oksentanut tai ollut mahataudissa. Aina terve. Rauhallinen, tottelevainen ja hauska tyyppi. Koulu sujunut aina hyvin. Meillä ei ollut edes mitään kunnon uhmaa ikinä.

Eli niin helppo lapsi kun olla ja voi. Monet sanovat, ettei tuollaista olekaan.

Vierailija
11/21 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole kokemusta kuin korvikkeella ruokitusta vauvasta, mutta hän nukkui aina hyvin ja useamman tunnin putkissa jo synnytyssairaalassa. Heräili n.2-3tunnin välein syömään ja jatkoi saman tien uniaan.

Yritin pitkään imettää ja yritin kaikki keinot ja kävin imetyspolilla jne, mutta vauva ei vain koskaan oppinut imemään maitoa eikä saanut otetta edes ammattilaisten avustuksella, epäilen syyksi tubulaarisia rintojani. Koin pitkään kamalan huonoa omatuntoa asiasta, kun en pystynyt ruokkimaan omaa lastani luonnollisesti.

Jos toinen lapsi meille vielä suodaan, aion hänenkin kanssaan yrittää imetystä, vaikka nukkuisikin huonommin.

Vierailija
12/21 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan riippuu ihan lapsesta. Kaikki täysimetyksellä. Ihan ok nukkunut kaikki. Eka heräsi 2-3h välein ja päivisin kahdet pitkät päikkärit. Toka nukkui yöt kyllä, heräsi Max kaksi kertaa yössä 9h aikana, mutta päivisin torkkui vaan puolesta tunnista tuntiin. Kolmas nukkui päivisin kahdet pitkät päiväunet, jopa 4h kerralla ja öisin heräili siinä 2-3h välein. Neljäs nukkuu hyvin koko ajan. Yöt menee about näin: 21-23 nukkuu ja sitten tissillä 20-60min. Sitten nukkuu 4h ja syö vartin. Sitten nukkuu 2-3h ja syö 15-20min ja nukkuu vielä parisen tuntia. Ekat päiväunet 9.30-10.30 ja tokat 13-15 ja kolmannet 17-18.30. ja poika on siis 4kk ja tämä rytmi ollut jo parisen kuukautta.

Mitään rintaraivareita ole ollut ikinä. Eikä kukaan ole tuntitolkulla roikkunut tississä.

Vierailija
13/21 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin kasvoi korvikkeella ja nukkui hyvin ja sain itsekin nukuttua. 

Vierailija
14/21 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon antanut pelkkää korviketta alusta asti. Lapset ovat syntyneet kaikki sektiolla, koska oon pelännyt synnytystä. Korvikkeelle mentiin heti esikoisen kanssa ku musta tuntui että pyörryn siihen imetystilanteeseen. Joskus esikoinen näytti kipristelevän unissaan. Muista lapsista en oo katsonut niin tarkasti.

Vierailija
15/21 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi pulloruokittu ja kaksi imetettyä, ja se pulloruokittu on ollut kaikkein huonoin nukkumaan. Tämä viimeisin (1 kk ikäinen) on varsinkin oikea unikeko sisaruksiinsa verrattuna, nukkuu 3-4h pätkiä sekä päivällä että yöllä. Illalla imetän n. klo 22, ekan kerran herää yleensä syömään klo 1. Syö nopsaan ja jatkaa unia, seuraavan kerran herää klo 4-5 jolloin syö vähän pidempään. Sitten jatkuu vielä unet ja yleensä herään itse aiemmin. Erityisen ihanaa on se, ettei tarvitse herätä yöllä lämmittämään pulloa vaan voi pysyä sängyssä koko yön.

Vierailija
16/21 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon antanut pelkkää korviketta alusta asti. Lapset ovat syntyneet kaikki sektiolla, koska oon pelännyt synnytystä. Korvikkeelle mentiin heti esikoisen kanssa ku musta tuntui että pyörryn siihen imetystilanteeseen. Joskus esikoinen näytti kipristelevän unissaan. Muista lapsista en oo katsonut niin tarkasti.

Olet kuitenkin hankkiurunut raskaaksi..

Vierailija
17/21 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ainakin nukuttu tosi hyvin. Olen imettänyt kaikkia viittä pari vuotiaaseen.

Eivät ole heräilleet, ja jos ovat, olen laittanut yölläkin tissin suuhun ja jatkanut uniani. Päivällä ovat nukkuneet 2-4 h päikkäreitä.

Vierailija
18/21 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kaksi lasta, kumpikin olleet pelkällä rintamaidolla ja vauvaiässä vieressä nukkuneet. Muutaman kuukauden iässä ovat jättäneet yösyönnit pois ja ovat alkaneet nukkua yöt ilman heräilyjä. Että ei voi kyllä yleistää. Hyvin oon saanut nukkua lasten kanssa.

Vierailija
19/21 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla eka eli alusta asti korvikkeilla ja hyvin nukkui yöt, ainakin omasta mielestä. Koitan tätä toista alkaa imettämään kun syntyy ja jatkan siihen saakka kun hyvin menee. Jos tosiaan nukkuu paremmin korvikkeella niin sitten annan sitä. Ystäväni toinen lapsi on ollut 2 vuotiaaksi asti imetyksellä ja puolta tuntia nukkui kerrallaan vielä 2 vuotiaanakin. Tapauskohtaisia varmaan.

Vierailija
20/21 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa ei meidän vaan nukkunut, vaikka oli korvikkeella. Puolentoista tunnin välein heräsi yöllä syömään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi