Ravintolassa koko pöytä vain itselle?
Sinä, joka syöt ravintolassa vaikkapa neljän hengen pöydässä yksinäsi. Jos ravintola alkaa täyttyä, niin miten suhtaudut ihmiseen, joka tulee kanssasi samaan pöytään istumaan? Tunnetko olosi vaivaantuneeksi ja pyrit ruokailemaan loppuun mahdollsimman nopeasti vai antaudutko keskusteluun pöytäseurasi kanssa?
Kommentit (11)
Aika vaivaantuneeksi ja syön nopeasti. Joka kerta kun poistun, mietin, että miksi ihmeessä mä taas stressasin tällasesta. Eikö olis ollut vaan kivempi jutustella mukavia? Tää vaan taitaa olla suomalaista kulttuuria.
Ruotsinlaivan buffeteissa joutuu tosi usein, jos on yksin tai kaksin, jakamaan toisten kanssa pieni pöytä. Tilanne on aina kiusallinen, ja koko ruokailun tunnelma menee pilalle. Tyhmää ajatella näin, mutta niin se vaan menee.
Kyllä mä haluan ja aion syödä yksin loppuun saakka. On todella huonoa toimintaa ravintolalta jos ohjaa jonkun samaan pöytään kysymättä. Itselleni ei ole koskaan kyllä käynyt niin, aina on saanut pitää oman pöydän.
Kunhan syö siivosti, niin ei haittaa. Voin jutella, jos jutut kiinnostaa tai niitänäitä hetkisen aina siihen asti, kun olen valmis.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä haluan ja aion syödä yksin loppuun saakka. On todella huonoa toimintaa ravintolalta jos ohjaa jonkun samaan pöytään kysymättä. Itselleni ei ole koskaan kyllä käynyt niin, aina on saanut pitää oman pöydän.
Useissa lounaspaikoissa varsinkin, tarjoilija tulee kysymään, voiko toinenkin asiakas istua samaan pöytään. Eihän sitä kehtaa kieltääkään, kun se asiakas seisoo siinä tarjoilijan vieressä. Kehtaisitko sinä?
Lounasravintoloissa on ihan normaalia, että pöydät täytetään ruokailijoilla vaikkeivat toisiaan tuntisikaan. Taasen illallisravintolassa ohjataan yksinäinen sellaiseen pöytään ettei se varaa neljää paikkaa.
Saa toki tulla samaan pöytään, mutta en halua jutella yleensä. Kyllä sen fiksu ihminen toisesta huomaa, jos joku haluaa olla omissa ajatuksissaan.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä, mitä kieliä hän puhuu.
Ahaa, haluat siis harjoitella vieraiden kielten osaamistasi ulkomaalaisen kanssa vai? :)
Älkää vaivaantuko, syökää kaikessa rauhassa ja jutelkaa rohkeasti kuin olisi samaa seuruetta. Voi tutustua uusiin ihmisiin tällä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Älkää vaivaantuko, syökää kaikessa rauhassa ja jutelkaa rohkeasti kuin olisi samaa seuruetta. Voi tutustua uusiin ihmisiin tällä tavalla.
Olen aika yksinäinen, ja tiedän, että nämä olisi isoja mahdollisuuksia tutustua uusiin ihmisiin. Silti menen aina ihan lukkoon ja tulee todella kiusallinen tunnelma, jolloin pyrin poistumaan nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useissa lounaspaikoissa varsinkin, tarjoilija tulee kysymään, voiko toinenkin asiakas istua samaan pöytään. Eihän sitä kehtaa kieltääkään, kun se asiakas seisoo siinä tarjoilijan vieressä. Kehtaisitko sinä?
Voitko sinä opetella lukemaan? Kirjoitin että että huonoa toimintaa JOS OHJAA JONKUN SAMAAN PÖYTÄÄN KYSYMÄTTÄ. Kun kysyy, saa vastauksen. Jos olisi täyttä, en kieltäytyisi. Lounas on useimmiten aika nopea ruokailu. Mutta en tuollaiseen tilanteeseen ole joutunut. Senkin jo kirjoitin. En muutenkaan kovin usein harrasta lounaita ulkona. Käyn illallisella jos käyn. Olen leski ja kenenkään muun seura ei innosta kuin mieheni. Jota siis ei enää ole. Jos menen yksin syömään, haluan syödä yksin ja siihen minulla lienee oikeus. Jos ravintolalla on jotain sitä vastaan, valitsen toisen.
Riippuu siitä, mitä kieliä hän puhuu.