Miten kauan menee kun hampaan poistosta jäänyt kolo menee umpeen?
Milloin kuoppa kasvaa umpeen? Inhottavasti kerääntyy ruoka sinne.
Kommentit (17)
No se märkii sen pari viikkoa ja sitten taas on käytävä aukaisemassa.
Ei koskaan,menee n. vuosi kun alkaa uutta hammasta pukkaamaan pintaan.
Puolessa vuodessa häipyi pahin kolo, mutta näin 10 hampaiden repimisenkin jälkeen on kolot olemassa, eli eivät mene mulla ainakaan koskaan kokonaan sileäksi.
Mitä ihmeen trollivastauksia olet saanut?? :D
Multa on poistettu hampaita viime vuonna useampi, kyllä ne kolot on ummessa jo joidenkin päivien päästä, viikkojen päästä ien on tasoittunut kokonaan.
t. perusterve kolmekymppinen
Menee aikaa vähintään puoli vuotta ennen kuin on kokonaan ummessa. Kunhan poistoalue on parantunut, sitä kuoppaa voi alkaa varovasti puhdistaa esim pumpulipuikolla kaivella tähteitä sieltä pois.
Mutta vasta sitten kun se on parantunut! Ei saa sörkkiä jos poistosta vasta pari viikkoa. Anna sen olla vaan.
7 vielä:
Hammaslääkäri sanoi että yksilöllistä tuo kuopan umpeutuminen, mutta itselläni kuoppa on kestänyt jo vajaan viikon jälkeen hellävaraisen tutkimisen instrumenteilla. Eli on alkanut umpeutumaan siinä ajassa.
7
Multa on poistettu kolme hammasta ja kolot ovat supistuneet umpeen parissa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Multa on poistettu hampaita viime vuonna useampi, kyllä ne kolot on ummessa jo joidenkin päivien päästä, viikkojen päästä ien on tasoittunut kokonaan.
Ehkä trolli vastaukset johtuu siitä,että tämä samaa koloa on hoidettu jo monen aloituksen verran ...elämää suurempi asia ?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä joskus kestää aikaa ennen kuin ien tasoittuu eikä monttua näe. Varsinkin isojen poskihampaiden poistossa. Mutta hyvin nekin paranee ajan kanssa. Yksilöllistähän tuokin taitaa olla. Mulla meni parikymppisenä monta kuukautta viisurin poiston jälkeen ennen kuin kuoppaa ei enää voinut havaita.
Ei siihen saisi jäädä koloa alkuunkaan, vaan verihyytymän pitäisi muodostua. Jos sen ei anna rauhassa tulla niin siihen jää kolo.
Kyseessä siis viisauden hammas joka poistettu. Luulisi että poistokohtaan kasvaa ientä siten ettei tuollainen kuoppa jää ikuisesti...
Kiitos teille jotka olette osallistuneet ja vastanneet asiallisesti.
-ap
Minulla ensimmäisen viisurin poiston jälkeen tuli ns. Kuiva kuoppa ja siinä meni aikaa että meni umpeen. Oli kyllä niin kipeäkin että ravasin hammaslääkärissä monta kertaa. Toinen viisumi kun poistettiin niin siihe muodostui se verihyytymä ja se meni myös umpeen paljon nopeammin
Umpeen se menee 2 viikon sisällä. Paraneminen, ikenen, luun ja muiden kudosten muodostuminen kuoppaan kuitenkin jatkuu vielä pitkään sen jälkeen. Verihyytymä toimii niiden ravintona.
Melkein vuosi poistosta ja nyt ei ole mitään kuoppaa vaan tasainen kova ien. Onhan se jonkin aikaa sellainen pehmeämpi mutta ei sinne mitään jää, mikä ei purskuttelemalla lähtisi. Kaivelu ei ole hyvä idea.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ensimmäisen viisurin poiston jälkeen tuli ns. Kuiva kuoppa ja siinä meni aikaa että meni umpeen. Oli kyllä niin kipeäkin että ravasin hammaslääkärissä monta kertaa. Toinen viisumi kun poistettiin niin siihe muodostui se verihyytymä ja se meni myös umpeen paljon nopeammin
Kuoppaan pitää muodostua verihyytymä, jonka avulla reikä umpeutuu. Se suojaa samalla leukaluuta. Jouduin itse käymään uudelleen hammaslääkärillä kuivan kuopan vuoksi ja suu oli kipeä. Hammaslääkäri avasi ientä ja siten syntyi uusi verihyytymä.
Puolen vuoden kuluttua voidaan laittaa jo implantti.