Jos raudanpuutteesta kärsisivät miehet...
... asia olisi otettu vakavasti jo sata vuotta sitten. V-ttu, kyllä naisen asema suomessa on huono.
https://areena.yle.fi/1-4587416
Kommentit (8)
Ja olisi keksitty infuusio jossa ei ole riskejä tai tehokkaammat tabletit.
Suututtaa että Ruotsissa ja Tanskassa raskaana olevien ferritiinit mitataan ja Suomessa "naisten parhaimmassa maassa" ei! Ja tuo muinaisjäännetohtori vaan sönkötti että "Ei tällaisiin seulontoihin ole rahaa eikä tarvetta. Kyllä se lapsi pärjää ilman rautaa, syntyy vaan vähän pienempänä". Tästä asiasta pitäisi tehdä juttu johonkin isoon jenkkiläiseen lehteen.
Naiset ovat yhteiskunnan tärkeimmät ja arvokkaimmat yksilöt, joita pitää suojella. Vaikka eivät synnyttäisi, niin tekevät yhteiskunnan eteen paljon enemmän mitä miehet.
syö jauhelihaa, ei se kallista ole. Kananmunat vieläkin edullisemoia. Kasva aikuiseksi.. aikuiset hoitaa ongelmiaan. Lapset ulisee huoltajan (valtion, vanhemmat, miehen tmv) hoitamaan asian.
Vierailija kirjoitti:
Suututtaa että Ruotsissa ja Tanskassa raskaana olevien ferritiinit mitataan ja Suomessa "naisten parhaimmassa maassa" ei! Ja tuo muinaisjäännetohtori vaan sönkötti että "Ei tällaisiin seulontoihin ole rahaa eikä tarvetta. Kyllä se lapsi pärjää ilman rautaa, syntyy vaan vähän pienempänä". Tästä asiasta pitäisi tehdä juttu johonkin isoon jenkkiläiseen lehteen.
Naiset ovat yhteiskunnan tärkeimmät ja arvokkaimmat yksilöt, joita pitää suojella. Vaikka eivät synnyttäisi, niin tekevät yhteiskunnan eteen paljon enemmän mitä miehet.
Mulla kyllä mitattiin ferritiini kun sanoin että aiemmin ollut alhainen (mikä siis oli totta mun tapauksessa), raskauden alussa ja siinä kohtaa kun hemoglobiini alkoi laskea. Tässä pikku vinkki kanssasiskoille!
Mutta lääkäri muuten sanoi mulle että raskaus muuten myös nostaa ferritiiniä joten ei välttämättä kerro koko kuvaa rautavarastoista. Miksi meillä ylipäätään on niin huonot rautavarastot?
Vierailija kirjoitti:
Mutta lääkäri muuten sanoi mulle että raskaus muuten myös nostaa ferritiiniä joten ei välttämättä kerro koko kuvaa rautavarastoista. Miksi meillä ylipäätään on niin huonot rautavarastot?
Suurin osa suomalaisista litkii maitoa ruuan kanssa/ruoka tehdään maitoon/kermaan. Juodaan myös paljon kahvia.
Maitotuotteet estää ruuassa olevan raudan imeytymistä, kuten kahvikin.
Siinäpä syy raudanpuutteelle.
Ja naisetko eivät nyt pystykään asiaan vaikuttamaan itse vaikka ovat niin voimiensa tunnossa? Lopeta tuo uliseminen ja tee jotain asialle.