Minkälainen ihminen sanoo että naimisiin "päästään"?
Oikea termi olisi joutua.
Naimisiin meneminen ei todellakaan ole mikään saavutus ja ilon aihe.
Kommentit (11)
Olisi se nyt kamalaa kun joku kävisi estämään.
Minä, 30 v nainen joka ei ole koskaan edes seurustellut. En tajua miten naiset saavat miehen ensin ihastumaan itseensä, sitten muutetaan yhteen, kihlat, naimisiin, lapsia, loppuelämä. Minä en saa miestä edes pyytämään mua treffeille.
Kuka urpo Suomessa joutuu vasten tahtoaan naimisiin?
Mummoni. Kirjoitti joka syntymäpäiväkorttiini neiti ... niin kauan kunnes olin mennyt eiku siis päässyt naimisiin. Muistutteli myös ahkeraan, että jos nuorempi sisar pääsee naimisiin aikaisemmin kuin vanhempi, se tuntuu kuin kivirekeä perässään vetäis.
No ei ketään voi Suomessa naimisiin pakottaakaan
Sellainen ihminen joka on löytänyt itselleen hyvän kumppanin, jonka kanssa haluaa jakaa loppuelämänsä?
Jos taasen on vaikka 12-vuotias tyttö jolle vanhemmat ovat etsineet 50-vuotiaan ukon aviomieheksi, niin silloin lienee 'joutua' sopivampi verbi.
Ihan yhtä asenteellista ja omiin arvoihin perustuvaa on käyttää sanaa ”joutua”. Mennä naimisiin olisi neutraalein tapa ilmaista asia.
Miksi ap ajattelet, ettei naimisiin meneminen ole ilonaihe? Minulle ja kai muutamalle muullekin on ollut, kun väkeä edelleen naimisiin menee. Saavutuksesta ja pääsemisestä en kyllä puhuisi.
Kyllä me ollaan miehen kanssa päästy, vapaaehtoisesti eikä mitenkään jouduttu.
18v hääpäivä kohta ja eilen juuri mies sanoi, että "on ihastunut" minuun, tämä siis kun tuli ihastuksista juttua.
Kyllä se vanhallepiialle on ilon ja onnen päivä.