Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kielteinen päätös kelalta, myöhemmin uusi kielteinen päätös samasta asiasta mutta eri syystä?

Vierailija
26.02.2019 |

Eli tupsahti juuri luukusta oikaisu aiempaan päätökseen. Aiemmin sain kielteisen päätöksen syystä x, nyt tuli "päätös on oikaistu ja hakemus hylätty syystä y". En hakenut mitään oikaisua, mikä ihmeen järki tällaisessa on? Mielestäni ihan turhaa työvoiman ja paperin haaskausta.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kela keksii :D

Vierailija
2/8 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusivat vaan kunnolla varmistaa hylkäyksen, että sinäkin tajuat olla varmasti hakematta mitään oikaisua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne ottivat uudelleen käsittelyyn asian jota ei pyydetty uudelleen käsiteltäväksi? Onkohan näitä enemmänkin?

Vierailija
4/8 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulta/ulkopuoliselta taholta on saatu yksikin lisäselvitys asiaan josta on kielteinen päätös, niin asiasi tulee tutkia uudelleen. Ensin voi saada kielteisen päätöksen vaikkapa liitteen puuttumisen takia. Liitten jälkeen syynä voikin olla liian suuret tulot.

Vierailija
5/8 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viranomaiset tekevät itseoikaisua ja päätöksestä mahdollisesti tehtävän valituksen menestyminen luonnollisesti riippuu aika lailla päätöksen perusteista, joten ihan on asiallista Kelalta muuttaa perusteet, jos on aihetta.

Vierailija
6/8 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mistä johtuu, itse en ole koskaan saanut hakematta oikaisua uutta päätöstä.

Mutta aina jos saa kielteisen päätöksen kannattaa valittaa ja pyytää oikaisua. Näin minä olen lopulta saanut monta hakemusta läpi.

Vierailija
7/8 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Kannattaa valittaa noista kaikista. Paras antaa oikeuden sanoa viimeinen sana.

Vierailija
8/8 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan virkailjoiden työsopimuksessa on varmaan kohta: "jos käytät päätöksenteossa järkeäsi palkkaasi voidaan alentaa 20-40%"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi