Jos nainen haluaa että mies avaa parisuhteessa sydämensä, on naisen uskallettava olla vastaanottavainen, empaattinen ja lempeä
Jos nainen on kova, maskuulininen ja "vahva", mies ei koskaan voi päästä emotionaaliseen yhteyteen hänen kanssaan.
Kommentit (6)
Kyllähän tuossa paljon on totta, vaikka eivät asiat aina niin yksioikoisia olekaan. Jokaisen meistä on helpompi avautua lempeälle, ystävälliselle ihmiselle kuin asiallisen kuivalle tai peräti hyökkäävälle.
Avautumisen vastaanottajan pitäisi ennenkaikkea hyväksyä toisen avautuminen, eikä kritisoida tai väheksyä sitä. Huomioon ottaen tietysti sen, ettei avautuminenkaan voi olla ihan mitä tahansa skeidaa. Vaikeita ovat ihmissuhteet, monesti sen takia että ei vaan uskalleta.
Mieheni oli oppinut lapsuudessaan ja edellisessä suhteessaan salailemaan asioita. Itse taas olen oppinut puhumaan asiat suoraan. Meni jonkin aikaa, ennen kuin mies oppi luottamaan siihen, että voi kertoa kaikki mieltäpainavat asiansa minulle. En ole empaattinen ja lempeä, mutta asiallinen ja suht kova. Mikäli kova tarkoittaa sitä että en tunteille vaan järki ohjaa toimintaani ja valintojani.
Minä olen SEKÄ vastaanottavainen, empaattinen ja lempeä ETTÄ "kova", "maskuliininen" ja vahva. Kannattelen usein myös miesten ongelmia, sillä he avautuvat minulle niistä herkemmin, koska en "maskuliinisempien" piirteideni takia ole ns. perinteinen nainen. Ovat sanoneet uskovansa minun todennäköisemmin ymmärtävän.
Kyllä se emotionaalinen yhteys voi löytyä aivan erinomaisesti tai olla löytymättä sängyssä!
t. Vahva nainen
Miehet eivät ole lempeitä, joten miksi naisten pitäisi olla? Ole itse lempeä ensin niin ehkä saat lempeyttä takaisin.
Aha.