Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko minä liian lyttäävä vai onko tämä manipulointia mieheltä?

Vierailija
26.02.2019 |

Mies puhuu minulle rumasti. Tiuskii useasti päivän aikana, välillä huutaa ja raivoaa. Vähättelee usein jos keskustelemme jostain asiasta josta hän luulee tietävänsä enemmän. Jos käymme yhdessä kaupassa tms. Niin usein hän haukkuu täysin tuntemattomia ihmisiä. Ihan jatkuvasti ja kauheilla sanoilla, läsk*pers*, ämm* jne.

Viimein sain voimia sanoa, että joko hän lopettaa tuon käytöksen minua ja muita ihmisiä kohtaan ja hakee itselleen apua tai minä lähden. En kestä enää ja hänen käytös loukkaa mua. Selitin hänelle tilanteita joissa hänen haukkumiset ovat satuttaneet eniten, kerroin myös että olen valmis tukemaan häntä.

Ja mitä tekee mies?

Syyttää minua. Minä kuulemma haluan muuttaa häntä ihmisenä ja siksi minä en ANSAITSE hänen seuraansa. Olen kuulemma todella syyllistävä eikä kukaan nainen ole lytännyt häntä noin. Suuttui siis minulle täysin ja väittää että liioittelen.

Mikä tällaista ihmistä vaivaa?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä vaivaa sen kummempi kuin käytöstapojen puute, k*sipäisyys ja täysi kyvyttömyys nähdä omassa käytöksessä ja toiminnassa mitään vikaa. Ja ehkä huono itsetunto.

Ei jatkoon tuollaista miestä.

Vierailija
2/21 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex oli samanlainen. Oltiin 10v yhdessä. Paheni vaan koko ajan. Oli myös katkera kaikkia ihmisiä ja maailmaa ja yhteiskuntaa kohtaan. Kaikkeen tottuu mutta voin suositella että jatka matkaa yksinään ja ehkä löydät rinnalle miehen joka osaa käyttäytyä ja suhtautuu kanssaihmisiin pääsääntöisesti positiivisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti maailmaan mahtuu niitäkin miehiä, jotka eivät näe koskaan omassa käytöksessään mitään vikaa. Ihan ystävällisenä neuvona, se mies ei muuksi muutu, ellei itse halua, joten kannattaa oikeasti miettiä voitko moisen huonokäytöksisen kanssa olla.

Vierailija
4/21 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytöstavaton typerys. Ja totta kai suuttuu siitä, kun häntä ei ihailla. Vähän kuin nelivuotias, joka riehuu ja sotkee. Kun kielletään, niin lapsi vastaa "mutku mä haluuuun".

Vierailija
5/21 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on juuri tuollainen! Arvostelee erityisesti naisten painoja. Itse hän on 129kg. Käy äitiäni sääliksi, hän on erityisen kiltti ja ihana, tosin hyvin lytätty ja alistunut kohtaloonsa. Itse useasti haastan isäni ja sanon vastaan. Silloin isäni loukkaantuu ja sanoo, että luulen olevani parempi kuin muut.

Uskoisin, että tuon tyyliset ihmiset kärsivät todella huonosta itsetunnosta. Lisäksi isäni tapauksessa hänen vanhempansa olivat samanlaisia.

Vierailija
6/21 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole normaalia. Miksi olet vielä hänen kanssaan? 

Vierailija
7/21 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etköhän ap itsekin tiedä vastauksen. Onko sen väliä oletko lyttäävä vai et? Onko sinun hyvä tuollaisessa suhteessa?

Vierailija
8/21 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

katselin tuollaista useamman vuoden ja sen verran voin neuvoa että...juokse. Juokse helvetin kauas ja etsi joku joka arvostaa sinua.

Vierailija
9/21 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni on lihonut huomattavasti tässä parin vuoden aikana ja BMI yli 30. Silti hän arvostelee naisten lihavuutta, ei koskaan miesten. Minua hän ei arvostele, mutta särähtää kyllä aina korvaan, kun jostain tutustakin vähän lihonneesta naisesta huomauttaa, että "olipas se tuhdissa kunnossa". Minä olen kyllä näissä tapauksissa sanonut myös ilkeästi takaisin ja huomauttanut, että hän ei ole oikea ihminen arvostelemaan kenenkään lihomisia. Naureskelee vaan ja väittää sen olevan huumoria.

Vierailija
10/21 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla yleisestikin nimenomaan naisilla tätä ongelmaa, että katsotaan vähän liiankin kauan sitä itselle sopimatonta käytöstä. Tämä koskee siis ihan kaikenlaista , on se sitten juurikin tuollaista, tai liikaa alkoholinkäyttöä tms. Koska ihan oikeasti arvon naiset tajuatte sen tosiasian, että toista ei voi muuttaa, ainoastaan itseään ja omaa ajattelutapaansa. Te ette saa törkykäytöksisestä hyväkäytöksistä, ellei henkilö ITSE halua muuttua  ja näe omassa toiminnassaan vikaa. Ette myöskään saa liikaa juovasta raitista, ilman henkilön OMAA tahtoa.Tämä pätee ihan kaikkeen käytökseen. Jos teille joku asia on vastenmielinen, niin se ei muutu kuin omaa katsantokantaa muuttamalla . Jos siihen ette ole valmiita, niin heivatkaa suosiolla mäelle.

Vierailija
11/21 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni on juuri tuollainen! Arvostelee erityisesti naisten painoja. Itse hän on 129kg. Käy äitiäni sääliksi, hän on erityisen kiltti ja ihana, tosin hyvin lytätty ja alistunut kohtaloonsa. Itse useasti haastan isäni ja sanon vastaan. Silloin isäni loukkaantuu ja sanoo, että luulen olevani parempi kuin muut.

Uskoisin, että tuon tyyliset ihmiset kärsivät todella huonosta itsetunnosta. Lisäksi isäni tapauksessa hänen vanhempansa olivat samanlaisia.

Miksihän useasti nämä vaikeat miehet saavat näitä herttasia naisia.Ja miksi naiset vielä jaksavat näitten kanssa.

Mullakin pari tapausta suvussa,mietityttää mikseivät eroa.

Vierailija
12/21 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vika on nyt miehessä. Riitaan ei aina tarvita kahta osapuolta.

Ap, olet liian kiltti. Älä lähden sen takia, että mies puhuu rumasti. Lähde siksi, että pelastat itsesi ennen kuin on liian myöhäistä.

Tiedän mistä puhun. Minäkin olin ennen liian kiltti. Uskoin toisesta loppuun asti hyvää, keksin selityksiä miehen käytökselle, ajattelin että mies vain tietää enemmän kuin minä.

Virhe. Lopputuloksena totuus hämärtyi. En tiennyt, olenko oikeassa vai väärässä.

Varaudu vain siihen, että eron jälkeen sinä saat kaiken peen niskaasi.

Vierailija
13/21 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä miehiä on paljon, jotka sen oman kaljamahan takaa haukkuvat naisten ulkonäköä ja lihavuutta! Ihan, kuin se olisi ok, että mies saa olla läski, mutta naisen pitäisi olla aina missin mitoissa ja ikään kuin miellyttämässä miehen silmää. Mistä tällainen ajatusmaailma kumpuaa? Onko se jotain surkean itsetunnon pönkitystä?

Vierailija
14/21 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaisella hyväksymisellä eli vaikenemalla hyväksyy miehen käytöksen.

Haluaisitko että lapsesi kuulee moista arvostelua sinua tai muita kohtaan.

Tuskin.

Älä siis kuuntele itsekään.

Vierailija
15/21 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksihän useasti nämä vaikeat miehet saavat näitä herttasia naisia.Ja miksi naiset vielä jaksavat näitten kanssa.

Mullakin pari tapausta suvussa,mietityttää mikseivät eroa.

12 jatkaa

Kerron miksi:

Koska me uskomme ihmisestä aina hyvää. Ajattelemme, että hänellä nyt vain on huono päivä, ei hän sitä tarkoita, hänellä on vain tuollainen huumorintaju...

Ja kun se haukkuminen ei kohdistu itseen, niin sitä on helpompi sietää.

Vierailija
16/21 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsismiin viittaavia piirteitä käytöksessä. Lähde.

Vierailija
17/21 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies puhuu minulle rumasti. Tiuskii useasti päivän aikana, välillä huutaa ja raivoaa. Vähättelee usein jos keskustelemme jostain asiasta josta hän luulee tietävänsä enemmän. Jos käymme yhdessä kaupassa tms. Niin usein hän haukkuu täysin tuntemattomia ihmisiä. Ihan jatkuvasti ja kauheilla sanoilla, läsk*pers*, ämm* jne.

Viimein sain voimia sanoa, että joko hän lopettaa tuon käytöksen minua ja muita ihmisiä kohtaan ja hakee itselleen apua tai minä lähden. En kestä enää ja hänen käytös loukkaa mua. Selitin hänelle tilanteita joissa hänen haukkumiset ovat satuttaneet eniten, kerroin myös että olen valmis tukemaan häntä.

Ja mitä tekee mies?

Syyttää minua. Minä kuulemma haluan muuttaa häntä ihmisenä ja siksi minä en ANSAITSE hänen seuraansa. Olen kuulemma todella syyllistävä eikä kukaan nainen ole lytännyt häntä noin. Suuttui siis minulle täysin ja väittää että liioittelen.

Mikä tällaista ihmistä vaivaa?

Häntä vaivaa tunne-elämän epätasapaino ja huono itsetuntemus.

Vierailija
18/21 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sen on väliä mikä miehen vaivan nimi on.

Väliä on vain sillä, että sinun ei tarvitse sietää moista. Jos mies pitää noita luonteenominaisuuksiaan ja käytöstapojaan niin arvokkaana ja erottamattomana osana identiteettiään, että toisenlaisen käytöksen toivominen on hänen lyttäämistään, niin siinähän sitten pitää. Sinulla on oikeus ihmisarvoiseen kohteluun, joten laita tämä "herkkupala" kiertämään. 

Vierailija
19/21 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkohan naimisissa sun miehen kanssa?Olen alkanut epäillä häntä narsistiksi,siis oikeasti.Muutakin järkyttävyyttä on mitä ei voi käsittää.Käyn tässä nyt salaa terapiassa miettimässä ääneen ja kuulemassa ulkopuolisen näkökulmia.Suosittelen,mutta tee se salaa itsesi vuoksi.

Vierailija
20/21 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on läheisriippuvaisuudesta.

Tällaisten ihmisten kanssa yksissä olevat puolisot eivät näe arvoa omassa itsessään, vaan vain siinä mitä ovat suhteessa muihin.