Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla ei ole kuulkaa varaa kulkea töihin

Vierailija
26.02.2019 |

Päivätyö (ei vuorolisiä) arkena, paska palkka ja matkaa 60km suuntaansa eli 120km päivässä.
Palkkatuloja saan jonku 700€/kk ja loput kassasta ansiosidonnaista, MUTTA... nyt ollaan tilanteessa ,että palkka (maksetaan 2 viikon välein) tulee vasta torstaina liiton raha periaatteessa ens viikolla MUTTA tän paskatyön takia joudun oottaa palkkakuittia maaliskuun loppuun ja sitten vielä 2-3 viikkoa että laskevat sen päivärahan. Ei paljon naurata.

Taidan ilmottaa, että iski vatsatauti. Eihän tämmösessä töissä käymisessä oo mitään järkeä. Ja ei, ei oo ketään keltä lainata, enkä voi ottaa vippiä. En voi myöskään kieltäytyä työstä, koska sit en saa rahaa mistään (karenssi). Tää on ihan perseestä!

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajetko muutaman tunnin takia tuon 60km; siis palkkatulosi viittaa siihen että tunteja ei ole kovin paljoa. Vai oletko ulosotossa? 

Eikö ole ketään työkaveria joka kulkisi samasta suunnasta. Eipä tuossa oikein paljoa ole tehtävissä. Voiko pomolle kertoa suoraan miten asia on niin jos jotenkin järjestyisi tuo asia.

Vierailija
2/21 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä siis hain ko paikasta kokoaikaista paikkaa (koska sitä oli haettava), en saanut sitä vaan mulle tarjottiin keikkatöitä. Sanoin, että en oikein ole kiinnostunut, kun tiesin että se sotkee tän kuvion. Esimies ymmärsi kyllä, mutta sanoi, että heillä on keikkatyöläiselle tarve, että saa vedettyä talvilomat läpi, enkä mä voi oikeastaan kieltäytyä, koska oon työtön työnhakija. Että paska homma mulle, mutta menee nyt vaan näin.

Tuo netto (se 700€) on siksi niin surkea, että mulla on korkea vero% sen takia että osa tulosta on etuutta (ansiosidonnainen) ja palkastahan menee myös muita pakollisia sivukuluja monen % edestä. Ja vajaita listoja tosiaan.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae toimeentulotukea ja selitä siihen lisätietoihin asiasi, laita tiliotteet, vuokrakuitit yms. Voit saada sieltä lopulta esim sähkölaskun maksuun, sillä saa jo bensaa.

Vierailija
4/21 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko rahaa menee työmatkoihin kuukaudessa? Voit pyytää palkanlaskijalta palkkatodistuksen etukäteen, pystyy sen tekemään heti, kun on saanut työtuntisi. Selität asian, niin onnistuu.

Vierailija
5/21 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko rahaa menee työmatkoihin kuukaudessa? Voit pyytää palkanlaskijalta palkkatodistuksen etukäteen, pystyy sen tekemään heti, kun on saanut työtuntisi. Selität asian, niin onnistuu.

Ei onnistu. Kyseessä iso yritys, jonka hallinto pyörii Helsingistä. Eivät maksa esim. palkkaennakoita. Ja mitään ei saa etukäteen toimiteta vaan tismalleen määräpäivinä. Tätäkin jo selvittelin.

Ap

Vierailija
6/21 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja teen töitä n. 4 päivänä viikossa eli työmatka-ajoja tulee n. 500km. Bensaa palaa arviolta 40 litraa. Joo vähemmän kuluttava auto olis hyvä, mutta sitä nyt ei oo tähän hätään saatavilla. Mitä se 40 l 95E:tä maksaa...jonku 58-59€ että sen verran menee viikossa kulkemiseen...

Ap

Vierailija
7/21 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile toimeentulotukea, jääkö maksettavaa.

Työmatkat ovat yksi kulu, joka huomioidaan menona erikseen! (Ei siis ole sama asia kuin perusosaan kuuluva julkisen liikenteen käytön kulut). Jos asuinpaikkakunnallasi on käytössä seutulippu, korvaus on yleensä sen suuruinen. Jos ei ole julkista liikennettä tai se kulkee työaikoihin nähden huonosti, voidaan kulut laskea muulla tavoin (yleensä 0,20e/km kohden).

Vierailija
8/21 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae toimeentulotukea ja selitä siihen lisätietoihin asiasi, laita tiliotteet, vuokrakuitit yms. Voit saada sieltä lopulta esim sähkölaskun maksuun, sillä saa jo bensaa.

En asu vuokralla enkä saa tt tukea, missään tilanteessa.

Ap

Vierailija
9/21 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mikset saisi?

Vierailija
10/21 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile toimeentulotukea, jääkö maksettavaa.

Työmatkat ovat yksi kulu, joka huomioidaan menona erikseen! (Ei siis ole sama asia kuin perusosaan kuuluva julkisen liikenteen käytön kulut). Jos asuinpaikkakunnallasi on käytössä seutulippu, korvaus on yleensä sen suuruinen. Jos ei ole julkista liikennettä tai se kulkee työaikoihin nähden huonosti, voidaan kulut laskea muulla tavoin (yleensä 0,20e/km kohden).

No, enhän mä nyt tt tukea saa, koska teoriassa on ihan ok tulot se, että maksatukset jumittaa ei varmaan muuta sitä totuutta miksikään.

Ap

Vierailija
11/21 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei onnistu. Kyseessä iso yritys, jonka hallinto pyörii Helsingistä. Eivät maksa esim. palkkaennakoita. Ja mitään ei saa etukäteen toimiteta vaan tismalleen määräpäivinä. Tätäkin jo selvittelin.

Ap

Laitat päivärahahakemuksen ja pyydät, että etuuskäsittelijä pyytää palkkatodistuksen. Kerrot, että olet pyytänyt sitä, mutta et saanut. Kohtuutonta odottaa palkkalaskelmaa noin kauaa, jos tuo on totta. Saamme palkkatodistuksen pyydettäessä yleensä noin tunnin kuluttua, joskus parissa minuutissa, joskus seuraavana päivänä. Myös isoilta yrityksiltä.

T. etuuskäsittelijä

Vierailija
12/21 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee sijaisuys niin hyvin kuin pystyt, jotta saat täyspäiväisen vakipaikan. Sairasloma - no, no. Visalla maksat bensat,muu kulutjs minimiin. Teet budjetin.

Vierailija
13/21 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mikset saisi?

Öö no vaikka siksi kun mulla on tää asunto (=omaisuutta) jota nyt ei viikossa rahaksi muuteta. Lisäksi mä teoriassa tienaan reilusti yli rajojen eikä varsinaisesti oo heidän vika, että systeemi on mätä ja maksut roikkuu.

Ap

Vierailija
14/21 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sinulla on säästöjä pahan päivän varalle? Nyt on sopiva aika käyttää niitä.

Vierailija
15/21 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos luottotiedot on kunnossa, niin hanki Visa-kortti. Esim. S-pankissa ei tule mitään kuluja, jos maksaa laskun kerralla pois eräpäivänä. Ja voi laittaa myös elaskuna menemään automaattisesti, niin ei tarvitse muistaa edes maksaa. Kunhan muistat pitää tilillä sen verran rahaa.

Vierailija
16/21 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä sitten osaa sanoa, jos periaatteessa on rahaa mutta kuitenkaan ei. Ota pikavippi ja maksa kerralla se pois.

Vierailija
17/21 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Laitat päivärahahakemuksen ja pyydät, että etuuskäsittelijä pyytää palkkatodistuksen. Kerrot, että olet pyytänyt sitä, mutta et saanut. Kohtuutonta odottaa palkkalaskelmaa noin kauaa, jos tuo on totta. Saamme palkkatodistuksen pyydettäessä yleensä noin tunnin kuluttua, joskus parissa minuutissa, joskus seuraavana päivänä. Myös isoilta yrityksiltä.

T. etuuskäsittelijä

No en tiedä, näin mulle vastattiin, kun kysyin asiaa. Että kuun kahden ensimmäisen viikon aikana tehdyt tunnit tulee maksuun viimenen päivä ja näistä toimitetaan palkkakuitti maksun yhteydessä, viimeistään maksupäivänä, yleensä edellisenä ei aikasemmin. Eli kun päivärahahakemuksen saa jättää ens viikolla niin palkka kuitti jakson työpäivistä tulee vasta 31.3. Tiedä sitten. Eikä se nyt tän ja huomisen kulkemisiin auta.

Ap

Vierailija
18/21 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee sijaisuys niin hyvin kuin pystyt, jotta saat täyspäiväisen vakipaikan. Sairasloma - no, no. Visalla maksat bensat,muu kulutjs minimiin. Teet budjetin.

Ei ole visaa, ja budjetti on jo minimissä. Kiitos vinkistä!

Ap

Vierailija
19/21 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä sitten osaa sanoa, jos periaatteessa on rahaa mutta kuitenkaan ei. Ota pikavippi ja maksa kerralla se pois.

Luultavasti olisi halvempi käyttää luottokortttia tankkaamiseen ja maksaa koko summa pois, ennen kuin korko lähtee juoksemaan.

Vierailija
20/21 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti olisi halvempi käyttää luottokortttia tankkaamiseen ja maksaa koko summa pois, ennen kuin korko lähtee juoksemaan.

Kun ei ole sitä luottokorttia.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä