Kuinka kertoa kumppanille valehdelleensa?
Olen ollut mieheni kanssa jo jonkin aikaa, ja kaikki on oikein hyvin. Tulemme toimeen erittäin hyvin, eikä yhteiselossamme ole ollut ongelmia. Olen kuitenkin hyvin huono keskustelemaan asioista ja pelkään konfrontaatiota. Tein vähän aikaa sitten ison päätöksen, etten jatka nykyisiä opintojani (huono työllisyys, ala ei tunnu omalta). Otin opintojen alussa lainaa ja sitä on parin vuoden aikana kerääntynyt jonkin verran. Rahatilanne huolettaa, mutta en ole viitsinyt puhua asiasta kumppanille, koska en halua hänen huolestuvan. Hänelle on äärimmäisen tärkeää se, että on edes jonkinlainen korkeakoulututkinto takataskussa turvana. Aikaisemmin, kun harkitsin opiskelujen jättämistä, hän oli jyrkästi sitä mieltä, ettei minun kannattaisi tehdä niin.
Päätin kuitenkin lopettaa n. kuukausi sitten. En ole vieläkään saanut aikaiseksi kertoa tästä miehelle, ja kun hän kysyy opiskelujeni perään, kuittaan vaan että hienosti menee. Minua pelottaa hänen vastauksensa, mutta en halua suhteemme rikkoutuvan valehtelun takia. Miten voin kertoa asiasta?
Kommentit (4)
Kerrot vaan. Mielummin heti kuin myöhemmin.
Miksi ihmeessä hän kokee niin älyttömän tärkeäksi korkean koulutuksen? Imagon takiako?
Teet just niinku ite parhaaksi näät, jos ala ei tunnu omalta niin ei oo mitään järkeä jatkaa. Mieti rauhassa, mitä todella haluat tehdä.
Sitä tuskin kannattaa kertoa, että olet valehdellut jo kuukauden. Ilmoitat vaan että nyt on niin, että lopetat opinnot, ja että olet tämän jo loppuun asti harkinnut joten ei kannata yrittää suostutella jatkamaan. Mistä se mies koskaan tietäisi, että lopetitkin oikeasti kuukautta aikaisemmin kuin kerroit?
No sanot sille et mä lopetin ku ei kiinnostanu