Mikä on ollut alkeellisin, missä olet asunut ?
Katson just Beckiä ja itse asuin yhden kesän taloyhtiön kellarikomerossa.
Minulla oli sovittuna jo kimppakämppä, mutta viime tipassa päävuokralaisen poikaystävä muutti sinne.
Vein tavarat tyhjään kanakoppiin ja tajusin patja mahtuu hyvin.
Peitinkaikki seinät ja aamuisin käärin patjan rullalle ja menin töihin.
Oli hyvä mäihä, oli lämmin kesä. Kellarissa oli vielä vessa, suihkussa kävin töissä.
Syksy kun tuli, poikaystävä oli entinen.
Säästin kivasti rahaa ja tein töitä niin paljon kun oli.
Kommentit (8)
Olen nukkunut selvinpäin yhden yön pyykkituvan lattialla. Lasketaanko se?
Asuin vuoden opiston asuntolassa. Souluasunnoissa asui yhteensä n 20 ihmistä, meidän huoneessa 4, kerros-sängyt. Tiivis tunnelma. Nuorena sitä jaksoi sosiaalisuutta.
Ryyppyreissun päätteeksi ojan pohjalla vaatteet rautaisesta vedestä oranssisina.
Ensimmäinen asuntoni kotoa pois muutettuani. Nuori olin ja kova kiire itsenäistymään. Niinpä iskin kiinni heti kun oli tarjolla pikkuruinen yksiö ilman parveketta kolmeksi kuukauseksi. Se oli kalustettu mutta ei todellakaan mitenkään "loistokkaasti"! Kelpasi minulle ja poikakaverikin siihen sitten muutti.
Oli kesä ja kämppä kuuma kuin pätsi, ikkuna aurinkoon päin ja sitä parveketta ei ollut. Kyllä se meille silti kelpasi, kotiolot voitti, oma vapaus!
Sen jälkeen parani asuminen ja poikakaverikin vaihtui kunnes tässä ollaan; sinkkuna ja omassa asunnossa. Ja muita tähän ei muuta, kaksin ollaan kissa ja minä. Tai jos vielä toinen kissa sitten, se ei ole pois suljettu.
Kun asuu alueella jossa sähkökatkot kestää päiviä ja vesi on sähkön takana, tuntuu se jo ihan tarpeeksi alkeelliselta.
Asuin aika pitkään sellaisessa mitä ei voinut sanoa edes yksiöksi. Ei keittiötä, ei suihkua.
Se oli entinen palvelijan asunto, joten ainoat ylellisyydet oli oma vessa ja oma ulko-ovi. Aika karua.
Pari kuukautta saaressa kesämökillä, jossa oli kantovesi ja ulkohuussi, mutta sähkö kulki.
Aikoinaan Israelissa kibbutsilla lähellä Haiffaa, lähellä Jerusalemia ja Tel Avivin lähellä oleva kibbutsi. Hauskaa oli.