Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyviä ideoita ruokailuun: 2 aikuista mökillä, pe-ke, saaressa?

Vierailija
25.02.2019 |

Pitäisi ostaa nyt kaupungista tarvikkeet meidän ruokailuun. Syömme tulevan aamiaisen aika myöhään, yhden lämpimän aterian klo 18 ja jonkun iltapalan illalla.
Ajattelin parina päivänä jonkun ruokaisan linssi-keiton , ehkä lämpimät voileivät siihen iltapalaksi.
Kun mökki saadaan lämpimäksi, niin joku sitruuna-kana uuniin muhimaan.
Jos kalaa saadaan niin siihen otan tillit ja cremet mukaan.
Onko jollain jotain takuuvarmoja, helppoja suosikkeja?
Ruokaostokset on minun vastuulla nyt, koska mies tulee ulkomailta työreissulta myöhään. En ole kovin taitava näissä joten vähän jännittää..

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mökille kuuluu ehdottomasti siskonmakkarakeitto (tai makkaroiden ollessa kaupasta loppu jauhelihakeitto) ja puuhellalla valurautapannulla paistetut letut mansikkahillolla! Nämä olivat jo mummuni mökkibravuurit aikanaan ja siitä se meillekin sitten periytyi. Takkamakkarat vähintäänkin, ellei lähdetty nuotiota pystyttämään. Kuivanmaan mökillä ei useinkaan tehty ulos avotulta. Säilykkeet myös hyviä, nötkötistä tulee ihan kelpo pihvejä: lyö pohjaan reiän niin koko kimpale valuu ehjänä tölkistä ja se on helppo siivuttaa. Puuhellan uunissa saa myös ihania pitsoja, niihin kyllä tarvitsee kuka minkäkin verran täytteitä ja haluaako pohjan tehdä itse. Ostakaa mieluummin vähän reilummin ruokaa ja tuotte sitä sitten takasin kuin että ruokaa olisi liian vähän. Tai jos oma mökki, niin jotainhan voi jättää pakastimeen ja kuiva-ainekaappiin valmiiksi seuraavaa kertaa ajatellen!

Olisi ollut hyvä mainita, onko mökillä millainen varustus. Jääkaappi, pakastin, liesi ja uuni, nuo kun yleensä vähän vaikuttavat mitä ruokia voi pakata mukaan ja miten kokkaus luonaa. Monelle taitaa puuhellan uunin käyttö olla vähän mysteeri, milloin on tarpeeksi muttei liian kuuma, vai olenko minä ainut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme