Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin jätätte vauvan kun menette synnärillä vessaan?

Vierailija
23.02.2019 |

Vessan kopit ainakin kättärillä oli niin pieniä ettei sinne mukaan voi ottaa. Onko jotain oikeaa protokollaa?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isälleen.

Vierailija
2/17 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko jättää oven ulkopuolelle ja käydä tosi äkkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksin nopeasti käymään kun vauva nukkui ja toivoin vain kovasti ettei juuri siinä välissä ehtisi herätä. En tiedä miten muutenkaan olisi onnistunut. Muistan kyllä kovasti stressanneeni asiaa, kun en tiennyt voiko jättää vauvan yksin ja miten kuuluu toimia.. 

Vierailija
4/17 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattialle

Vierailija
5/17 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sänkyyn. Vessa oli ihan lähellä, ei sinne vauvaa tarvinnut mukaan ottaa.

Vierailija
6/17 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnäri tarkoittaa vain ja ainoastaan synnytyssalia. Ei lapsivuodeosastoa.

Vierailija
7/17 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän synnärillä oli semmoset  laatikkosängyt missä muutoinkin nukuteltiin jossei ollu tissillä.

Vierailija
8/17 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoneeseen. Jos joku lähti vessaan ja lapsi heräsi joku toinen äiti rauhoitteli.

Vierailija
9/17 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoneeseen omaan sänkyynsä tietenkin, kuten kotonakin. Kuka herranjumala sitä lasta johonkin epähygieeniseen hyyskään kuskaisi?

Vierailija
10/17 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin vessassa nopeasti heti kun olin saanut vauvan varmuudella nukkumaan siihen vauvakärryyn. Eipä siinä oikein muuta voinut.

Eikä vauva rikki mene vaikka pari minuuttia kerkeisi itkeä kun äiti käy tarpeilla. Mitään puolen tunnin kännykkäiskäkakkaa ei kyllä olis voinu tehdä.

Vierailija
11/17 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miulla oli oma huone sektion jälkeen. Alkyun hoitaja oli aina huoneessa kun kävin vessassa ja sitten otin mukaan sängyssä.

Vierailija
12/17 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan sänkyyn jätin. Muistan vieläkin sen kamalan olon kun olin vessassa ja ihmettelin että kenen vauva noin kovasti itkee, ajattelin silloin ettei se omani ole. Kunnes tajusin että olihan se minun pienokainen, joka paniikissa itki. Vieläkin on paha mieli siitä.

Vierailija
13/17 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lavuaariin.

Vierailija
14/17 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omaan sänkyyn jätin. Muistan vieläkin sen kamalan olon kun olin vessassa ja ihmettelin että kenen vauva noin kovasti itkee, ajattelin silloin ettei se omani ole. Kunnes tajusin että olihan se minun pienokainen, joka paniikissa itki. Vieläkin on paha mieli siitä.

Olitko vessassa kovin kauankin? Parin minuutin kovakaan itku ei vahingoita vauvaa.

Vierailija
15/17 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vessan kopit ainakin kättärillä oli niin pieniä ettei sinne mukaan voi ottaa. Onko jotain oikeaa protokollaa?

Kättärihän ei ole enää toiminnassa joten et varmaankaan synnytä siellä.

Itse synnytin kuopuksen sairaalassa jossa oli kahden hengen huoneet joissa tilava kylppäri. Jätin silti vauvan sänkyynsä oman sänkyni viereen. Osastolla oli aina ovet lukossa joten ulkopuoliset ei sinne päässyt. Ainostaan isät ja vauvan sisarukset sai käydä iltapäivisin.

Esikoisen synnytin sairaalassa jonka osastolle pystyi kävelemään kuka tahansa. Siellä kärräsin vauvan mukaan kylppäriin joka oli sen verran pieni että suihkussa käydessäni piti varoa ettei vauvakin kastu. Tai jos mies oli paikalla niin se hoiti vauvaa sen ajan.

Vierailija
16/17 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri synnytin KYSissä, ja siellä hoitajien ohjeistus oli että vessa- ja suihkukäyntien ajaksi voi jättää vauvansänkyyn omaan huoneeseen ja huoneen ovi raolleen. Jos itkee kauheasti, joku ohi kulkeva hoitaja voi silloin käydä vauvan luona.

Vierailija
17/17 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin siis jätin sänkyyn, mutta ei ollut mitään ohjeistusta. Näin jälkikäteen mietin että senhän olisi kuka tahansa voinut käydä sieltä varastamassa :( ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän