Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä niin vihaan ruuhkavuosia. Pelkkää työtä joka päivä!

Vierailija
23.02.2019 |

Kohta yhdeksän vuotta tätä rallia. Töissä ja vuodessa 6 viikkoa lomaa. Harvoin yhtäaikaa puolison kanssa. Kaikki menee lasten ehdoilla. Herätä kouluun ja tarhaan, tee aamupala, yritä saada lapset syömään, siivoo sotkut, auta pukemisessa, vie tarhaan, mee töihin ja yritä jaksaa olla tehokas, hae tarhasta, käy kaupassa, tee ruoka, vie harrastuksiin, hae sieltä pois, pyykkää, tee iltapala, yritä saada lapset nukkumaan ajoissa, sitten ootki niin poikki ettet jaksa tehä mitään mut pitää vielä siivota asuntoa. Siis vaikka kuinka on lapset rakkaita niin en ikinä, en ikinä ois tehny lapsia jos olisin vaan älynny mikä työ tässä on. Parisuhde on mitä on kun kumpikaan ei jaksa panostaa toisiin tässä hullunmyllyssä. Mä niin nauttisin elämästä ilman tätä työmäärää. Ja parisuhteesta. Rehellisesti sanottuna 9 vuotta elämästä pöntöstä alas!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa...ei meillä ole tuollaista. Tosin molemmilla vanhemmilla on täysin vapaat työajat, lyhyet työmatkat ja lapsilla pitkät ikäerot. Olemme myös olleet pitkään kotona molemmat. En mitenkään jaksaisikaan 8-16 arkea jollain tunnin työmatkalla ja 3 pientä siihen vielä.

Vierailija
2/17 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako lasta? Ymmärrän sua todella hyvin. Ilman äitiyttä elämäni olisi täysin toisenlaista. Vika ei tietenkään ole lapsessa vaan siinä että ryhdyin äidiksi ymmärtämättä mitä kaikkea se tuo tullessaan ja kuinka raskasta se on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei sinua estä jättäytymästä työttömäksi.

Vierailija
4/17 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa, olen pahoillani. Juuri tuollainen kuulostaa ihan kauhealta. Osallistuuko miehesi yhtään lasten- ja kodinhoitoon? Jos ei, niin keskustelkaa asiasta vakavasti. En ole tehnyt lapsia, koska tiesin että elämästäni tulisi juuri kuvailemasi kaltaista enkä missään nimessä halua sellaista. Minulla ei ole muita velvoitteita kuin työni ja laskujen ja asunnon vastikkeen maksaminen ajallaan. Vapaa-aikani voin viettää juuri miten haluan, tänäänkin heräsin vasta 12 aikoihin.

Miettikää ihmiset tosi tarkasti ennenkuin teette lapsia, lapsiperhe-elämä ei ole sitä unelmahöttöä mitä meille naisille syötetään jo lapsesta saakka.

Vierailija
5/17 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin tiedän. Onneksi (?) minut irtisanottiin. Nyt aion hetken aikaa vain olla, en jaksa enää töitä. Lapset sentään on jo isoja, eli mulla on sekin helpottanut. Ajattelin downshiftata ja leppoistaa ja elän koko ensi vuoden kesämökillämme. Siis mikäli työkkäri ei järjestä minua jollekin kurssille. Voin kyllä tullakin kotikaupunkiin muutaman kurssin käymään, mutta töitä ne tuskin tarjoavat, kun sellaisia ei ole.

Vierailija
6/17 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein lapset ennen opiskeluita, ja vaikka se joitain ihmisiä häiritsikin niin paljon järkevämmältä järjestykseltä vaikutti ainakin meille. No jouduttiin toki pikkulapsiaika elää vähemmällä rahalla kuin työssä käyvät, mutta toisaalta silloin kyllä lapset vielä pärjääkin vähällä. Yliopistoon ei ollut pakko mennä joka päivä, lomia oli enemmän, päiväkotipäivät oli lyhyitä ja nautin kiireettömästä ajasta lasten kanssa. Työurani aloitin, kun nuorimmainen aloitti koulun.

Vierailija
7/17 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko käyttänyt kaikki mahdolliset vapaat? Kotona jokaisen lapsen kanssa kolmevuotiaaksi ja eka ja tokaluokkalaisen kanssa lyhennetty työpäivä. Häviää ainakin puolet ruuhkavuosien ruuhkasta.

Vierailija
8/17 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valivali. Surullista että sinulla on työ ja lapset. Kauhee kohtalo.

Vierailija
9/17 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kamalalta. Osin tuo aiheutuu elämäntilanteesta, osin ihmiset suorittaa vanhemmuutta liikaa.

Meillä lapset ei esim. harrasta mitään sellaista, mikä verottaisi meidän vanhempien aikas ja jaksamista liikaa. Ei lapset oo maailman napa.

Vierailija
10/17 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuhkavuodet. Kuka keksi noin typerän sanan ja toiset typerät käyttää sitä.

Vierailija
11/17 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 viikkoa lomaa? Luksusta! Ja milloin lapsista tuli rasite?

Vierailija
12/17 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan, että seuraavissa yt:ssä sinut irtisanotaan.

Vierailija
13/17 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikenneruuhkista olen kuullut mutta ruuhkavuodet ei kyllä soita mitään kelloja.

Vierailija
14/17 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herää, sulla on täydellinen elämä: lapset, mies, työ, terveys eli ei maanantaina syöpähoitoihin menoa. Ja mitä sinä teet: valitat että saat tehdä terveille lapsillesi aamupalaa...

Vierailija
15/17 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos sulta otettaisiin nuo kaikki pois...

Vierailija
16/17 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtaisin sun kanssa osia milloin vain. Mietipä sitä siellä asenneongelmassasi. T. vastentahtoisesti lapseton

Vierailija
17/17 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nej men du lilla kärä vän. Ei meillä ole lainkaan tuollaista. Miehen kanssa teemme lähinnä vapaaehtois työtä silloin kun meille sopii. Ja muffa och mumma hoitavat kultanuppujamme päivittäin kun käymme ostoksilla i Stockmann, efter dagis. Oi, livet är så enkelt. Ensi viikolla lähdemme kuukauden lomamatkalle Malediiveille, kun on ollut niin raskas alkuvuosi. Utan lapset tietenkin. Jaksamisia ap:lle, kyllä se aurinko sinne risukasaankin paistaa jonain päivänä.

Vänliga hälsningar Solveig o Björn

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme