Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäterveellisyys huolestuttaa

Auttakaaaa
23.02.2019 |

Hei! Olen itse normaalipainoinen, urheilullinen ja elän terveellisesti ja voin hyvin. Miehelläni on runsaasti ylipainoa ja se alkaa haitata jo normaalia elämää. Mies syö todella epäterveellisesti ja paljon ja liikuntaa hän ei harrasta ollenkaan. Limpparia menee päivittäin ja aamupalaksi saattaa syödä esimerkiksi pitsan. Annoskoot ovat todella suuria. Ylipaino aiheuttaa hänelle selkäkipuja ja muita ongelmia joiden vuoksi hän on usein käynyt lääkärissä ja lääkärit aina käskevät laihduttamaan mutta mies ei tee asialle mitään. Hän on tietoinen siitä että hänen pitäisi laihduttaa mutta hän on jostain syystä omaksunut sellaisen ajattelutavan, että koska hänellä on jo nainen joka hyväksyy hänet niin hänen ulkonäöllään ei ole mitään väliä. Hyväksyn kyllä hänet sellaisena kuin hän on, mutta minua pelottaa edetä suhteessamme ja esim. tehdä lapsia (niitä ei vielä ole) jos mies kuolee 15 vuoden päästä johonkin elintasosairauteen. Olen koittanut varovasti keskustella asiasta, innostaa ulkoilemaan ja kokkaamaan hänelle hyviä ja terveellisiä ruokia, mutta hän loukkaantuu siitä usein. Asiaa hankaloittaa myös se, että hän ei tykkää melkein mistään muusta kuin roskaruuasta ja eineksistä.
Miten voisin sanoa hänelle että nyt oikeasti pitää tehdä asialle jotain? Tiedän että aihe on herkkä, itsekin nuorempana syömishäiriöstä kärsineenä tiedän että tämä aihe on monille tosi vaikea. Onko tämä ihan toivotonta? 🙄

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ehkä toivotonta, ei toiselle ihmiselle voi motivaatiota tuollaiseen antaa. Mutta on kyllä miehellä melko itsetuhoisella tasolla tuo itsestä huolehtiminen, harvoin näkee noin suurta piittaamattomuutta kaiken suhteen... :/ Voit toki antaa lempeän ultimatumin että lähdet jos muutosta ei tule mutta sen lopputulemaa ei pysty ennalta arvaamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla