Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä, kun olisi ehdokas ketä äänestää, mutta puolue on "väärä"

Vierailija
21.02.2019 |

Kertakaikkisen hyvä tyyppi. Oikeastaan en tiedä, mikä puolue se oma on, mutta juuri tuo ei ainakaan. Ongelma on siinä, että jos hän ei pääse eduskuntaan, niin sitten ääni menee jollekin tomppelille samasta puolueesta. Mä niin vihaan suhteellista laskentatapaa.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan osaa sanoa mitään? Puolesta tai vastaan? 

Vierailija
2/21 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä äänestä. Valitse ensin puolue ja vasta sitten ehdokas. Vaikka ehdokkaasi valittaisiin, puoluekuri vaikuttaa kuitenkin hänen äänestämisiin todennäköisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jussi Niinistö on kyllä väärässä puolueessa.

Vierailija
4/21 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on päinvastainen ongelma. Puolue olisi valittuna, mutta kun niillä on niin huonoja ehdokkaita. Puheenjohtajaksi on ehdolla väärässä vaalipiirissä.

Voi kun saisikin äänestää pelkästään puoluetta valtakunnallisesti, eikä tarvitsisi tyytyä antamaan ääntään pelkästään paikallisosastojen pelleille.

Vierailija
5/21 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun siis Soini on väärässä puolueessa ja Niinistö oikeassa.

Vierailija
6/21 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Siniset olisivat pelkkä Jussi Niinistö se olisi isänmaallinen puolue.

Vierailija
7/21 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyrki Jasvikin on väärässä puolueessa tai sitten ne muut ovat vihreissä.

Vierailija
8/21 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdokas edellä ei kannata koskaan mennä. Puolue pitää huolen siitä, ettei riviedustaja voi ajaa asioita omatunnon mukaan. Ensin puolue, sitten edustaja.

Vierailija
9/21 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mielestäni kannata äänestää tällaista ehdokasta, koska ääni todellakin suomalaisessa vaalijärjestelmässä menee ensisijaisesti puolueelle.

Etsi omasta puolueestasi "vähiten huono" vaihtoehto ja äänestä sitä.

Vierailija
10/21 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolue kannattaa joo valita ensin.

Sitten katsoa keitä ehdokkaita siellä on. 

Vierailija
11/21 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolueen äänestäminen on tosiaan turhaa, koska pk:n johdolla päätetään puolueohjelma ja. Rumat ankanpoikaset siivilöidään pois eikä niitä päästetä mukaan eduskuntaan. Ja vaikka päästettäisiin, ei ne voi äänestää puolueen yhteisiä päätöksiä vastaan.

Vierailija
12/21 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jussi Niinistö on kyllä väärässä puolueessa.

Toivottavasti menee takaisin persuihin vetämään puolueen kannatusta alas. Toimii kyllä tietylle marginaalille porukalle ääniharavana, mutta karkoittaa toisesta päästä äänestäjiä pois sitäkin enemmän.

Vierailija
13/21 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisessa vaalijärjestelmässä ääni menee ensi-sijaisesti puolueelle. Ei todellakaan kannata riskeerata että äänelläsi joku listan loppupään hörhö pääsee läpi

Vierailija
14/21 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kuin edelliset. Äänesi menee joka tapauksessa puolueelle, ja sitten vasta katsotaan ketkä siitä puolueesta tulivat valituiksi eli saivat eniten ääniä. Ei ole mitään järkeä äänestää ehdokasta, jonka puolueen kannatusta et halua lisätä.

Vierailija
15/21 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansanedustajan omilla mielipiteillä ja persoonalla ei ole meidän järjestelmässä juuri mitään merkitystä, kansanedustaja joutuu äänestämään eduskunnassa tasan tarkkaan puolueenjohdon sanelemalla tavalla. 

Pitää valita puolue siltä pohjalta mitä se oikeasti ajaa ja sitten voi ottaa sen listalta juuri kenet tahansa ehdokkaan.

Kaikilla vanhoilla puolueilla on vaaleissa aina ehdokkaita hölmöimpien ääniä kalastamassa, näiden ehdokkaiden esittämät asiat ovat täysin päinvastaisia puolueen todellisen linjan kanssa, he eivät eduskunnassa edes yritä ajaa vaalikampanjassaan esittämiä asioita.

Vierailija
16/21 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä taidan katsoa muita listoja. Olin jo innoissani, että nyt löytyy ehdokas. Mulla on ensimmäiset eduskuntavaalit nykyisessä vaalipiirissä. Mutta kun näin puolueen, niin pettymys oli kova. Hänellä on kyllä toisaalta todella hyvät mahdollisuudet, tulee joka tapauksessa saamaan tuhansia ääniä, mutta riittääkö se, en osaa sanoa. Katson nyt vähiten pahat puolueet läpi ensin ja jos ei löydy hyvää, sitten äänestän häntä. Mielestäni  mikään puolue ei oikein ole asiallani oikeasti. Omaan ei riitä jaksamista eikä resursseja. Ajatuksia on kyllä paljon: Työkokeilut vain niille jotka tarvitsee, heikoimmista on pidettävä huolta, mutta työkykyiset töihin porkkanan kautta ensisijaisesti, eläimiä on suojeltava, "tulijat" on pistettävä  heti työelämään jotain kautta tai välittömästi koulutuspakko suomalaisen peruskoulun oppimäärän verran - en ole keksinyt tähän tosin vielä kunnollista keinoa, työvoimapoliittinen koulutus vain oikeille oppilaitoksille työvoimapula-aloille, pienyrittäjyyden arvostusta on lisättävä - nimenomaan asenteiden suhteen, talousopetusta peruskouluun pakolliseksi jne.  Mikä puolue olisi omani?  Luontoarvot ovat tärkeitä ja aito luonnonsuojelu, mutta vihreät eivät ymmärrä siitä mitään kokonaisuutena. Kokoomus on suurpääoman puolue ja persuista nyt ei ota kukaan selvää. Demarit on liikaa oikealla ja vasemmisto tekisi kaiken yhteiskunnan rahoilla. Mulle taitaa jäädä vain kristilliset! En minä noistakaan tiedä, mutta vaikuttaa pienimmältä pahalta. 

Vierailija
17/21 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä taidan katsoa muita listoja. Olin jo innoissani, että nyt löytyy ehdokas. Mulla on ensimmäiset eduskuntavaalit nykyisessä vaalipiirissä. Mutta kun näin puolueen, niin pettymys oli kova. Hänellä on kyllä toisaalta todella hyvät mahdollisuudet, tulee joka tapauksessa saamaan tuhansia ääniä, mutta riittääkö se, en osaa sanoa. Katson nyt vähiten pahat puolueet läpi ensin ja jos ei löydy hyvää, sitten äänestän häntä. Mielestäni  mikään puolue ei oikein ole asiallani oikeasti. Omaan ei riitä jaksamista eikä resursseja. Ajatuksia on kyllä paljon: Työkokeilut vain niille jotka tarvitsee, heikoimmista on pidettävä huolta, mutta työkykyiset töihin porkkanan kautta ensisijaisesti, eläimiä on suojeltava, "tulijat" on pistettävä  heti työelämään jotain kautta tai välittömästi koulutuspakko suomalaisen peruskoulun oppimäärän verran - en ole keksinyt tähän tosin vielä kunnollista keinoa, työvoimapoliittinen koulutus vain oikeille oppilaitoksille työvoimapula-aloille, pienyrittäjyyden arvostusta on lisättävä - nimenomaan asenteiden suhteen, talousopetusta peruskouluun pakolliseksi jne.  Mikä puolue olisi omani?  Luontoarvot ovat tärkeitä ja aito luonnonsuojelu, mutta vihreät eivät ymmärrä siitä mitään kokonaisuutena. Kokoomus on suurpääoman puolue ja persuista nyt ei ota kukaan selvää. Demarit on liikaa oikealla ja vasemmisto tekisi kaiken yhteiskunnan rahoilla. Mulle taitaa jäädä vain kristilliset! En minä noistakaan tiedä, mutta vaikuttaa pienimmältä pahalta. 

Tutustupa, mitä Kristillisten ajama Britanniasta kopioitu yleistukimalli on saanut aikaan kotimaassaan. En sanoisi, että puolue, joka tahtoo meille mallin, joka ajaa ihmiset asumaan kaduille, haluaisi pitää heikoimmista huolta.

Vierailija
18/21 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustaa sitten.

Vierailija
19/21 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kansanedustajan omilla mielipiteillä ja persoonalla ei ole meidän järjestelmässä juuri mitään merkitystä, kansanedustaja joutuu äänestämään eduskunnassa tasan tarkkaan puolueenjohdon sanelemalla tavalla. 

Pitää valita puolue siltä pohjalta mitä se oikeasti ajaa ja sitten voi ottaa sen listalta juuri kenet tahansa ehdokkaan.

Kaikilla vanhoilla puolueilla on vaaleissa aina ehdokkaita hölmöimpien ääniä kalastamassa, näiden ehdokkaiden esittämät asiat ovat täysin päinvastaisia puolueen todellisen linjan kanssa, he eivät eduskunnassa edes yritä ajaa vaalikampanjassaan esittämiä asioita.

Miksi antaa kansan valita henkilöt, jotka määrätyissä puolueissa / valmiiksi rajatuissa aiheissa on? Jos äänestettäisiin vain puolueen ideologiaa, eikä ulkonäkö ym. seikkoja. Puolueille voisi sitten palkata työntekijät ammattimaisella rekrytoinnilla.

Vierailija
20/21 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette te ihmiset ymmärrä mitään politiikista. Ei ihmisiä äänestetä vaan aatetta. Onko sulla aate? Mikä se on? Oletko kommunisti vai kansallis-sosialisti vai kapitalisti? Toivottavasti keskimmäinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan