Mitä pitäisi ajatella tai vastata?
Poikani ex-säätö, eivät siis koskaan olleet edes varsinaisessa suhteessa laittoi minulle viestiä. Olen asiasta täysin yllättynyt, koska minulla ja tytöllä ei koskaan ollut oikeastaan edes välejä, sillä eivät nuoret nyt meidän vanhempien kanssa niin hengailleet. Nuorten erosta on nyt noin 3kk ja viesti kilahti puhelimeen. Tyttö valitteli kurjaa oloaan ja sanoi, että ikävöi poikaani niin paljon, ettei näe elämässä iloa. Kokee olevansa jotenkin masentunut. Pyyteli myös minulta anteeksi, jos häiritsi. Tyttö oli suloinen ja mukava, mutta poikani taisi jättää hänet. Poika on jo mennyt eteenpäin elämässään ja hänellä on uusi tyttö kuvioissa. Miten vastaisin tälle nuorelle nyt vai annanko viestin vain olla? Tosin jälkimmäinen vaihtoehto tuntuisi ilkeältä. Toinen näyttää olevan aivan sydänsuruinen. Mitähän tyttö silti hakee kuin minua lähestyy? En taida osata auttaa ja olen aika hämmentynyt. Mitä te ajattelisitte/tekisitte?
Kommentit (5)
Voitko ajatella asiaa niinkin, että kyseessä on eksynyt nuori tyttö? Hän pyytää sinulta apua, joten eikö silloin tehtäväsi ole auttaa nuorta ihmistä? Saatat vaikuttaa hyvyydelläsi tytön tulevaan elämäänkin?
Voit kuunnella tyttöä, olla myötämielinen, ehkä sanoa jotakin rohkaisevaa, ja sitten annat asian olla. POikasi puolesta ei tarvitse sanoa mitään, sillä poikasi ja tyttö vastaavat itse omasta elämästään.
Me elämää kokeneet voimme jättää jälkeemme hyvän tai huonon maailman, Kumman sinä haluat jättää?
Vaikutat hyväsydämiseltä ihmiseltä. Mitä itse vastaisit?
Ap
Vastaa että elämä jatkuu ja hän kyllä löytää vielä jonkun kivan tyypin rinnalleen.
Sen jälkeen ei varmaan kannata pitää yhteyttä tai vastailla enenpää. Mitä jos siellä onkin muutaman tytön jengi seurailmassa taustalla miten reagoit ja naureskelevat. Tämä siis vaihtoehtona sille että tyttö on oikeasti yksin ja kovin hukassa. Ei noista nykyajan nuorista tiedä heittävätkö herjaa vai ovatko tosissaan. Kaikkea on Suomessakin jo nähty. Pointtini on että ole kohtelias, mutta samalla varovainen.
Vastaa jotain tai anna vaan olla