Liiton päivärahat, osa-aikatyö ja palkaton vapaa.
Olen tällä hetkellä osa-aikatyössä ja saan liitolta soviteltua päivärahaa. (Eli päivät, jolloin en ole töissä, olen työtön ja niiltä päiviötä saan soviteltua päivärahaa.) Minulla olisi muutama päivä, jolloin EHDOTTOMASTI tarvitsisin vapaan.
Työnantaja sanoi, ettei listaa suunnitellessa välttämättä pysty ottamaan asiaa huomioon ja ehdotti, että pyytäisin palkatonta vapaata, jolloin varmasti saisin toivomani 2-3 vapaata juuri tiettynä ajankohtana. Kuulostaa mielestäni hyvältä, mutta nyt jäin pohtimaan, miten liitto asiaan suhtautuu? Kokemuksia?
Minulle on tottakai ihan ok, että ne palkattomat päivät olisivat palkattomia myös liiton puoleleta. Eniten "pelkään", että niiden muutaman päivän takia liitto alkaisi jotain selvityksiä pyytämään ja katkaisisivat jopa koko päivärahan. Niin paljon olen kuullut erikoisia tilanteita, etten ihmettelisi.
Kommentit (13)
Mutta jos palkkalaskelmassa lukee palkaton vapaa tai oma loma?
Uskoisin, että palkkalaskemassa se palkaton vapaa näkyy jollain tavalla. Enkä mitenkään halua "huijata" eli joka tapauksessa ilmoittaisin, että olen palkattomalla vapaalla ollut.
-ap
Ei tuosta ....mutta ilkeästä uudesta avopuolisosta olisi...😁
Merkitset työttömyysajan ilmoitukseen vapaapäiviltä: työtön.
Saat vähän enemmän soviteltua, koska palkkaa tulee vähemmän.
Itse pyydetty vapaa näkyy palkkatodistuksessa "oma loma".
Et saa rahaa niiltä päiviltä.
Vierailija kirjoitti:
Itse pyydetty vapaa näkyy palkkatodistuksessa "oma loma".
Et saa rahaa niiltä päiviltä.
Kyllä saa rahaa, googlella löytyy faktaa.
Itsekin olen ollut omalla lomalla ja soviteltu on maksettu normaalisti. Tarkistin silloin liitostakin ja sanottiin että merkataan "työtön" näille päiville.
Jos näkyy eriteltynä palkkalaskelmassa, niin kirjoita niille päiville "oma loma".
Vierailija kirjoitti:
Jos näkyy eriteltynä palkkalaskelmassa, niin kirjoita niille päiville "oma loma".
Ja rahaa ei todellakaan tipu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja rahaa ei todellakaan tipu!
https://kysykelasta.kela.fi/viewtopic.php?f=34&t=46258
Kumma juttu että kela ainakin maksaa ja niin maksaa kassakin.
Liitto ei maksa työttömyyskorvauksia. Ne maksaa työttömyyskassa jonko työnantajat pääosin rahoittaa. Liitto kerää jäsenmaksuja.
Soita sinne liittoon ja kysy, miten nuo kuuluu ilmoittaa. Ei ne tuollaisesta katkaise päivärahojen maksua.
Mistä liitto saa tietää, että olet halunnut nämä päivät vapaaksi? Ettei nyt vaan ole niitä sun työttömyyspäiviä, kuten sulla normaalistikin on...