Olen syntynyt 80-luvun alussa ja äitini olisi halunnut minustaa Ruusu-Marian. Harmittaa että isä pisti vastaan , olisi ollut kiva omistaa persoonallinen nimi
Kommentit (11)
Mulla on syntymäajankohtaani epätyypillinen kaksiosainen nimi. Lapsena ja teininä inhosin kun erottui muista tuo ”mummonimeni” mutta nykyään tykkään kovasti.
No, käyt maistraatissa vaihtamassa nimesi ja kohta olet Ruusu-Maria.
Minusta taas äiti olisi tahtonut Ruusu Kielo Orvokin :D Mutta isä ilmoitti että jos se on tyttö, niin se on Titta. Toisaalta en ymmärrä, miksei toiseksi nimekseni voitu laittaa vaikka tuota Orvokkia jos äiti kerran kukkanimistä tykkäsi.
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas äiti olisi tahtonut Ruusu Kielo Orvokin :D Mutta isä ilmoitti että jos se on tyttö, niin se on Titta. Toisaalta en ymmärrä, miksei toiseksi nimekseni voitu laittaa vaikka tuota Orvokkia jos äiti kerran kukkanimistä tykkäsi.
Ihana ❤️. Mun nimeksi äiti olisi laittanut Kaisla, mutta isä halusi ehdottomasti kansainvälisemmän nimen.
Aina noista kaksosaisista tulee lempinimi kuitenkin. Ruusu tai Maikku tms
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana ❤️. Mun nimeksi äiti olisi laittanut Kaisla, mutta isä halusi ehdottomasti kansainvälisemmän nimen.
Perkeleen isukki. Suomessa ollaan suomalainen nimi sen pitää olla.
Itselläni on verraten melko tavallinen nimi. - Ja olen oikeastaan ihan tyytyväinen, että näin on. Tiedän, että halutessani nimeni voin muuttaa tai sitten olla muuttamatta. Kiitollisuuttani nykyiseen lisää se, että olen eläessnäni kohdannut sellaisiakin nimiä, että pienessä mielessäni on käynyt, että onko nimen antaneella ja sen hyväksyneellä (viranomaisella) ollut halu loukata ja satutaa nimen saanutta, jotenkin erityisesti. Toisaalta tällaine melko tavallien nimi on siksi ihana, että vaikka se on sellainen joka varmasti haukutaan ja osoitetaan halveksunta ainakin tällä palstalla, jossa ei ole suojssa ja turvassa nälvimiseltä varmaan mikään nimi, mutta kun tiedän, että itselläni on useamoi sata etunimieni kaimaa, niin en ainakaan osaa ottaa halveksuntaa henkilökohatsiesti. Ei nimi miestä (/naista) pahenna, jollei nainen (/mies) pahenna ja pilaa sitä itse.
Nyt oot sitten kamalan katkera isällesi ja käyt terapiassa,
Sori nyt vaan, mutta ihan kauhea nimi. Yritetty vääntää Rose-Marystä Suomi versiota