Jussi Halla-aho vanhustenhoidosta: ”On kyseenalaista ratkaista ongelmaa tuomalla Suomeen halpatyövoimaa”
Jussi Halla-aho puhuu taas kerran asiaa. Ja tällä kertaa vanhustenhoidosta.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006003815.html
"Työvoimapula hoiva-alalla tarkoittaa, että on pula halpatyövoimasta. Huono palkkataso ja suuri työn kuormittavuus, joka johtuu alhaisesta työntekijämäärästä, tekee alasta ei-haluttavan, Halla-aho sanoi."
"Ne, joilla on alan koulutusta, menevät muille aloille töihin tai lähtevät ulkomaille paremman palkan perässä. On kyseenalaista ratkaista ongelmaa tuomalla halpatyövoimaa Suomeen."
"Halla-aho totesi, että halpatyövoiman tuominen Suomeen pitää myös palkkoja matalalla.
– Se on halpatyövoiman maahantuonnin tarkoitus. Ei filippiiniläinen hoitaja tule Suomessa toimeen liian pienellä palkalla kuten ei suomalainenkaan hoitaja."
Jussi näyttää olevan ainut poliitikko, joka tietää ja tunnustaa asioiden oikean laidan.
Kommentit (8)
Ääri oikeisto (vasemmiston ja vihreiden, Anti fan ja Ra smuksen ammattiloukkaantujien ja rettelöitsijöiden tukemana) on saanut suomessa niin suuren vallan kahmittua omiin käsiinsä, etteivät poliitikot enää uskalla arvostella tehtyjä ratkaisuja.
Kukaan ei uskalla sanoa, ettei keisarilla ole vaatteita.
Halla-ahoa täytyy kyllä kunnioittaa, sillä hän ei kuvia kumartele ja ainoana poliitikkona sanoo ne asiat jotka tavallisille hallintoalamaisille ovat olleet itsestäänselviä jo kauan aikaa sitten.
Vierailija kirjoitti:
Ristiriitaista puhetta taas kerran Halla-aholta, hänhän itse mm. kannatti TTIP-sopimusta joka mahdollistaa Suomen myymisen pala palalta monikansallisille jättifirmoille.
TTIP on kauppasopimus tullien vähentämiseksi/poistamiseksi.
Kukaan ei käske senkään aikana myymään Suomea puoli-ilmaiseksi ulkomaille.
Eikä sillä ole mitään tekoa halpatyövoiman roudaamisella kehitysmaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ristiriitaista puhetta taas kerran Halla-aholta, hänhän itse mm. kannatti TTIP-sopimusta joka mahdollistaa Suomen myymisen pala palalta monikansallisille jättifirmoille.
Kannattaa tutkia tarkemmin mitä kaikkea TTIP pitää sisällään, ei todellakaan ole mikään harmiton tullisopimus.
Kyllä joku vaan on taas fiksu. Hits it out of the ballpark every time. Ymmärtää asioita laajemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tutkia tarkemmin mitä kaikkea TTIP pitää sisällään, ei todellakaan ole mikään harmiton tullisopimus.
Niin, siihen liittyy myös vapaampi investointi rapakon yli kumpaankin suuntaan.
Silläkään ei ole mitään tekoa halpatyövoiman roudaamisella kehitysmaista.
Olen samaa mieltä Halla-ahon kanssa. Halpatyövoiman roudaaminen Suomeen ei ratkaise ongelmaa vaan ainoastaan auttaa monikansallisia hoivayhtiöitä polkemaan työntekijähintoja alas.
Korkeintaan siitä voisi olla alueellista helpotusta jos syrjäkylille on vaikea saada työvoimaa mutta idea olikin nyt rekrytä suuressa mittakaavassa ulkomaista työvoimaa.