Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maksansa viinalla tuhonnut tangoprinssi Dimitri Sjöberg vuonna 2017: "Tämä on minun kohtaloni"

Vierailija
17.02.2019 |

https://www.seiska.fi/Uutiset/Maksansa-viinalla-tuhonnut-tangotahti-Dim…

Dimitri Sjöberg joi ja joi. Vuonna 2013 hän joutui maksakoomaan, joka on maksakirroosin viimeinen vaihe. Siitä hän vielä heräsi, mutta peruuttamaton vahinko oli jo tapahtunut.

Lokakuussa 2017 Sjöberg sanoi: "– En syytä ketään. Ihan itse olen maksani ja elämäni tuhonnut. En ole katkerakaan. Tämä on minun kohtaloni."

Marraskuussa samana vuonna hän kuoli. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005462276.html

En tiennyt kuka tuo Sjöberg oli, en seuraa tangomaailmaa enkä iskelmämusiikkia, mutta kauhean surullista on.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sjöberg oli kuollessaan siis vain 37-vuotias. Oli syntynyt vuonna 1980.

Vierailija
2/17 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan hattua suoraselkäisyydestä. Ihan itse minäkin melkein tuhosin maksani. Turha näistä on muita syytellä tai vinkua jossain maksansiirtojonossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella nuorikin voi kuolla alkoholismiin.

Vierailija
4/17 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komea mies oli.

Vierailija
5/17 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudu heti hoitoon, jos sinulla on alkoholiriippuvuus. Älä päästä sitä siihen vaiheeseen, johon Dimitri sen päästi eli vaiheeseen, jossa maksakirroosikuolema on "kohtalo". 

Vierailija
6/17 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko alkoholistilla valinnanvapaus? Oliko Sjöbergin kohtalo aina ollut alkoholikuolema?

Vierailija
7/17 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tostahan oli jotain vähän tuoreempai kuvia.. kuihtunu ja kutistunu vanha setä-ukkeli. 34vvanhana näytti yli 80v ikäseltä. Mitatki jotain 150cm pitkä, paino vanhempana tuskin yli 40kg. Läpeensä säälittävä tapaus. Mutta niinkai se menee kun on mustalaigeenit ja äo jotain 80. Elämä ei voi mennä ku persiilleen.

Vierailija
8/17 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista. Alkoholi on laillista myrkkyä.

Vierailija
9/17 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niin surullinen juttu että muistakaahan Dimitriä jos mietitte mennäkö lääkäriin vai ei. Ihan varmasti täälläkin on nyt ihmisiä jotka alkoholinkäyttöään pohtii.

Vierailija
10/17 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
11/17 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan älyttömän surullista. Dimitri oli syntynyt samana vuonna kuin minä, eli 1980. Muistan hänet myös 1997 ja 1998 tangofinaaleista. Asuin tuolloin vielä vanhempieni kanssa ja tangomarkkinoiden katsominen oli perheessämme jonkinlainen tapa, vaikka muuten kukaan ei tangoa kuunnellut tai tanssinut. Dimitri oli minun suosikkini, koska hän oli nuori ja hyvännäköinen. Kunpa hän olisi saanut tuolloin uransa alkuvaiheessa hyvää ohjausta ja apua, jotta olisi pysynyt erossa alkoholista. Toki arvostan sitä, että itse suoraselkäisesti kantoi vastuunsa maksansa tuhoamisesta, mutta silti niin traagista. Turha ennenaikainen kuolema.

Vierailija
12/17 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko alkoholistilla valinnanvapaus? Oliko Sjöbergin kohtalo aina ollut alkoholikuolema?

Tavallaan on vapaus - tavallaan ei. Kun se pullo vie, niin se on viedäkseen!

T: raitistunut juomari

Vierailija
13/17 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dimalle olisi kuulunut voitto 2001 tangokisoissa....!!!

Vierailija
14/17 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiton vei Erkki Räsänen joka myöhemmin lopetti laulamisen ja alkoi hitsaajaksi...Dima oli myös yleisön suosikki. tosi epäreilua tuomarointia .

Vierailija
15/17 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen romani. Eivät opi, vaikka 500 vuotta ovat kotoutuneet. Kunhan kantasuomalaiset maksaa kaiken.

Vierailija
16/17 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englanninkielisessä wikipediassa kerrotaan aika seikkaperäisesti, liekö totta?

"Despite the divorce he continued to drink until his Cirrhosis developed into hepatic coma.[5]

Money and health problems still haunted him up to his death. He fell down the stairs at his home, where he broke a few vertebrae. Furthermore, due to his carelessness regarding fire-safety, a fire broke out in his home, as a result his council flat suffered fire damage. Sjöberg had drunkenly attempted to light a cigarette with his stove."

Vierailija
17/17 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostan hattua suoraselkäisyydestä. Ihan itse minäkin melkein tuhosin maksani. Turha näistä on muita syytellä tai vinkua jossain maksansiirtojonossa.

Niin olihan tuossa hieman alkkikselle poikkeuksellista suoraselkäisyyttä, mutta oikempi olisi sanoa että tämä oli hänen valintansa, ei kohtalonsa.