Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita esteetikkoja, jotka eivät ymmärrä vaatteiden ja asusteiden merkkien päälle lainkaan?

Vierailija
11.02.2019 |

Ellen lukisi näitä palstoja, tai olisi nähnyt jaksoja jostain Sinkkuelämää-sarjasta, mieleni ei osaa tehdä mitään eroa onko kyseessä merkkilakku, vaiko halpa. Asia ei vaivaa itseä, mutta huomaan että sen perusteella moni luokittelee suunnilleen "ihmisarvon" kantajalle.

Millä mekanismilla se merkki tuottaa iloa? Jos kertoisi laadusta, sen vielä tajuaisin. Monelle on tärkeää kuuluttaa että tämä VUITTON löytyi sieltä tai täältä.

Puuttuuko minulta merkin kautta vertaisuus merkkituotteiden käyttäjiin?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttu nainen kertoi kuinka hänen tuttavapiirissään käytetään sisäpiirin tunnistamia merkkejä. En ole ollut tuollaisessa alakulttuurissa sisällä koskaan, vaikka olen pitkälle koulutettu ja kasvanut aika keskiluokkaisessa ympäristössä. Ap

Vierailija
2/9 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Jatkan vielä, eli huomasin joskus, että myös oman ammattini parissa on sekä näitä "merkkitietoisia" että kaltaisiani, jotka eivät piittaa pätkääkään koko asiasta. Tai olen ollut pimennossa, kun muut asiat ovat täytäneet mieleni?

Mitä merkkituotteen omistaminen tuo teille?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään merkkien päälle paljoa ymmärrä, mutta kyllähän sen näkee helposti onko esim. joku laukku kallis vai halpa. Laadukkaan tai huonolaatuisen materiaalin tunnistaa. Toki kallis ei ole aina laadukas, mutta useimmiten on. 

Vierailija
4/9 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään merkkien päälle paljoa ymmärrä, mutta kyllähän sen näkee helposti onko esim. joku laukku kallis vai halpa. Laadukkaan tai huonolaatuisen materiaalin tunnistaa. Toki kallis ei ole aina laadukas, mutta useimmiten on. 

Niin, katselen itsekin onko laadukas, millaista nahkaa jne. Ostaisin laadukkaan vaikka ei olisi mitenkään tunnettu merkki.

Mutta se lätkä, missä lukee se brändi. Siitä puhun. Ap 

Vierailija
5/9 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, katselen itsekin onko laadukas, millaista nahkaa jne. Ostaisin laadukkaan vaikka ei olisi mitenkään tunnettu merkki.

Mutta se lätkä, missä lukee se brändi. Siitä puhun. Ap 

...ja mietin millaista vertaisuutta tämä tuottaa vaikka naisten järjestössä? Olen skipannut asian, ja minut taidettiin kertaalleen skipata yhdestä rotaryjen tyyppisestä naisporukasta, ja mietin: koska en osannut heidän etikettiään, tätä? Ap

Vierailija
6/9 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunnista merkkejä ja jos totta puhutaan en auna ymmärrä sitä "laatuunkaan" vetoamista. Kallis merkkituote kun on usein samoista raaka-aineista valmistettu kuin halvempansa ja toisinaan vielä samalla tehtaallakin.

Voi kyllä olla, että esteettinen silmäni on kehittymätön, mutta usein ne kalliit, laadukkaat merkkivaatteet näyttävät omaan silmääni kantajalleen huonosti-istuvilta, rumia, epäimartelevia leikkauksia ja mallia "mummo", vaikka ei sillä halpavaatteitakin löytyy moneksi.

Tonnin ajaton, minimalistinen, neliö/kirjekuori/ympyrä käsilaukku näyttää omaan silmään samalta kuin 4€ versio. Merkki toki puuttuu.

Vierailija
7/9 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös nautin kauniista, tyylikkäistä ja laadukkaista tuotteista, mutten koskaan piittaa merkistä. Ei vain kiinnosta.

Merkkituotteissa eniten hämmästyttää se, että monet niistä ovat oikeasti rumia.

Vierailija
8/9 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en suostu maksamaan minkään merkin mainostamisesta.

Mulla on merkkivastteita ja asusteita (burberry, hilfiger, longchamp, boss jne) mutta kaikki olen ostanut -70% alesta eikä yhdessäkään näy isoa .logoa.

Laadullisesti ei mitään eroa halvempiin tuotteisiin 8/10 tapauksessa. Laukkuja ostan ympäri maailmaa, mielellään käsintehtyjä ja kauniita. Yksi lemppareista tehty ja ostettu mm Venetsiasta. Vaatteissa tärkeintä on istuvuus ja hyvälaatuinen materiaali sekä se että se on juuri sellainen kuin haen. Esim yksi rakkaimmista ja etsityimmistä juhlamekoistani löytyi House of Frasierilta 35 punnalla! Ja jälleen -70%

Vierailija
9/9 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunnista merkkejä ja jos totta puhutaan en auna ymmärrä sitä "laatuunkaan" vetoamista. Kallis merkkituote kun on usein samoista raaka-aineista valmistettu kuin halvempansa ja toisinaan vielä samalla tehtaallakin.

Voi kyllä olla, että esteettinen silmäni on kehittymätön, mutta usein ne kalliit, laadukkaat merkkivaatteet näyttävät omaan silmääni kantajalleen huonosti-istuvilta, rumia, epäimartelevia leikkauksia ja mallia "mummo", vaikka ei sillä halpavaatteitakin löytyy moneksi.

Tonnin ajaton, minimalistinen, neliö/kirjekuori/ympyrä käsilaukku näyttää omaan silmään samalta kuin 4€ versio. Merkki toki puuttuu.

Aivan! Ja kuten kerroin, minulla taitaa olla historiassa yksi tällainen ryhmä, johon melkein kutsuttiin, mutta ei sitten enempiä, kun olin siellä pistäytynyt. Se ryhmä oli "rikkaitten kultturellien tätien ryhmä", yhtä "mummo" kuin ne rumat merkkituotteet. Naiset olivat ihan ok, mutta jokin elitismi siellä pesi. Enkä todennäköisesti lainkaan täyttänyt heidän standardejaan sen "tyttökerhon" henkilöistä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi