Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko kuumeetonta keuhkokuumetta diagnosoida ilman röntgeniä?

Vierailija
10.02.2019 |

En suin surminkaan haluaisi keuhkoröntgeniin, inhoan sitä tilannetta niin paljon, että harkitsen jopa lääkärille menoa sen pelon pohjalta, että keuhkortg joutuisin.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä oireita sulla ja kuinka kauan ollut?

Miksi pelkäät keuhkokuvaa? Ei tarvitse kuin seistä ilman paitaa.

Vierailija
2/10 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkäriin jos epäilet tuon olevan, voi hoitamattomana olla hengen vaarallinen, röntgenet on helppo ja nopea ottaa, onnistuu yleensä ihan päivystyksessä ja ei edes satu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi inhoat sitä?

Keuhkokuume ei ole leikin asia, joten kannattaisi kyllä harkita röntgeniin suostumista.

Vierailija
4/10 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja jos se on vasta oma diagnoosisi, niin eihän se välttämättä edes ole keuhkokuume. Lääkäri kuuntelee keuhkot ja otetaan ehkä crp. Lääkäriin siis mars. Et välttämättä edes joudu röntgeniin.

Vierailija
5/10 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

keuhkokuumeen ab hoitoa ei aloiteta ilman keuhkokuvaa paitsi poikkeustapauksissa ( keuhkokuvaa ei saatavilla).

Vierailija
6/10 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Traumaattisia kokemuksia ja tuntuu äärimmäisen vastenmieliseltä töröttää yläkroppa paljaana siellä. Ja yleensä vielä miespuolinen rtghoitaja siinä.

Mietin vain tuotakin vaihtoehtoa syyksi ololleni eli pe-iltana alkoi jo kolmas flunssa tälle vuodelle, en tiedä ovatko samaa kakkonen ja kolmonen niin etten parantunutkaan, koska kakkosversio oli vasta toissaviikolla jolloin lepäsin pari päivää kotona, ekalla kierroksella olin koko ajan töissä. Huomioitavaa itselleni on tämä tolkuton väsymys, alkuviikosta olin valmis unille klo18 aikaan ja itkin väsymystäni. Lisäksi pistelykipua ajoittain ja koko vkonlopun ollut painon tunnetta keuhkojen paikkeilla, hetki sitten viimeksi ja tuntui vaikealta hengittää kun tuntui niin epämukavalle.

Lisäksi tietty tämä räkäisyys, nieluoireet, päänsärky ja korvissa paineen tunne.

En tiedä, töihin olisin aamulla menossa, en tiedä mitä siitä tulee (lasten parissa), mutta en mitenkään kehtaisi/viitsisi olla poiskaan, kun tosiaan toissavkolla sen pari pvää olin.

Ap

Vierailija
7/10 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
8/10 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Traumaattisia kokemuksia ja tuntuu äärimmäisen vastenmieliseltä töröttää yläkroppa paljaana siellä. Ja yleensä vielä miespuolinen rtghoitaja siinä.

Mietin vain tuotakin vaihtoehtoa syyksi ololleni eli pe-iltana alkoi jo kolmas flunssa tälle vuodelle, en tiedä ovatko samaa kakkonen ja kolmonen niin etten parantunutkaan, koska kakkosversio oli vasta toissaviikolla jolloin lepäsin pari päivää kotona, ekalla kierroksella olin koko ajan töissä. Huomioitavaa itselleni on tämä tolkuton väsymys, alkuviikosta olin valmis unille klo18 aikaan ja itkin väsymystäni. Lisäksi pistelykipua ajoittain ja koko vkonlopun ollut painon tunnetta keuhkojen paikkeilla, hetki sitten viimeksi ja tuntui vaikealta hengittää kun tuntui niin epämukavalle.

Lisäksi tietty tämä räkäisyys, nieluoireet, päänsärky ja korvissa paineen tunne.

En tiedä, töihin olisin aamulla menossa, en tiedä mitä siitä tulee (lasten parissa), mutta en mitenkään kehtaisi/viitsisi olla poiskaan, kun tosiaan toissavkolla sen pari pvää olin.

Ap

Kuole sitten keuhkosyöpään. Mene terapiaan.

Vierailija
9/10 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ymmärrän hyvin traumasi ja ahdistuksesi, mutta toivon että menet silti lääkäriin että saat tarvitsemasi hoidon. Minulla on myös vakava traumatausta ja lääkärissä ja tutkimuksissa käyminen on yhtä helvettiä. Ei sitä muut oikein edes ymmärrä kuinka vaikeaa se voi olla. En osaa muuta helpottavaa sanoa kuin että et ole yksin asiasi kanssa. Tästä ei vaan puhuta.

Vierailija
10/10 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kuole sitten keuhkosyöpään. Mene terapiaan.

No, jos se olisi keuhkosyöpää niin ennuste olisi anyway tod huono. Mutta kiitos kommentistasi ja hyvää alkavaa viikkoa sinullekin.

Ap