Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Autanko jotenkin exääni jolla asiat pahasti

Vierailija
10.02.2019 |

pielessä?

Kyseessä on mies jonka kanssa en ole ollut missään tekemisissä vuosiin. Meillä on kaksi yhteistä lasta joita ei myöskään ole nähnyt enää vuosiin. Hän oli hyvin vaikea ja väkivaltainen meitä kohtaan ja jouduin katkaisemaan välit täysin. Aika sinällään hoivannut pahimpia haavoja, enkä tule häntä enää koskaan tapaamaan, mutta suren hänen kohtaloaan valtavasti. Emme asu samassa maassa. Sain tietää, että hän käyttää rajusti alkoholia ja huumeita ja tuhoaa kaikki ihmissuhteensa. Ei ole aikoihin käynyt töissä ja varmaan tuota menoa heittää henkensä. Sääli on sairautta sanotaan, kai minä sairas olen koska minua säälittää hänen kohtalonsa. Otanko yhteyttä häneen ja yritän valaa toivoa elämään, vai voinko tehdä mitään?
Hulluahan tämä on, että pelkään tuota ihmistä ja samaan aikaan haluan jotenkin auttaa etäältä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota.

Vierailija
2/15 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin voit oikeasti häntä auttaa. Ottamalla yhteyttä sotket pahimmassa tapauksessa lapsetkin miehen ongelmiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota. Et pysty auttamaan. Saat vain itse kärsiä. Mistä kuulit nämä kuulumiset. Älä enää halua tietää. Et ole mitään velkaa.

Vierailija
4/15 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysy erossa. Eri asia, jos olisi ollut hyvä mies/ isä ja asiat menneet pieleen, mutta että väkivaltainen ja saitte pelätä... Ei mitään järkeä hankkiutua uudelleen vaikeuksiin.

Vierailija
5/15 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota. Mutta tajua se, että jos niin teet, niin tuhoat omankin elämäsi, ja todennäköisesti myös yhteisten lastenne. Haluatko oikeasti tehdä niin?

Vierailija
6/15 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten luulet pystyväsi auttamaan huumekoukussa olevaa? Älä edes yritä, lapset vielä joutuvat kärsimään.

Vierailija
7/15 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Oikeassa olette. Tarvitsin vahvistusta sille mitä järkeni kuitenkin sanoi. En vain ole asiasta avautunut kenellekään.

Vierailija
8/15 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluat väkivaltaisen alkoholistin/huumeriippuvaisen omaan ja lastesi elämään? Et voi olla tosissasi. Ole onnellinen, ettei hän ole samassa maassa.

Vierailija
9/15 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jo lasten takia on sinun pidettävä itsesi kaukana päihdeongelmaisista. Ymmärrän kyllä että haluat auttaa ihmistä joka on ollut tärkeä osa elämääsi yhdessä vaiheessa, mutta toisen puolesta ei valitettavasti valintoja voi tehdä. Hän itse päättää käyttää päihteitä, sinä et voi estää.

Ja ihan oikeasti ymmärrän että haluaisit vielä yrittää, josko hän sinun vaikutuksesta lopettaisi ja parantuisi ja kaikki päättyisi hyvin. Mutta ei kuule pääty, usko minua. Suojele lapsiasi.

Vierailija
10/15 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa vielä. Oikeastaan on tullut tunne siitä, että pilasinko minä tavallani hänen elämänsä. Tiedän tehneeni oikein lähtemällä lasten kanssa pois ja kadoksiin, mutta jokin kaihertaa. Ymmärrän ettei hän käsitä sitä, että toimi väärin ja pakotti minut tekemään tuon lopullisen ratkaisun katkaista kaikki välit. Yritänkö ehkä selittää hänelle asiallisesti miksi asiat ovat näin, mutta että hänen hyvistä ominaisuuksistaan ikuisesti välitän? Jos hän kuolisi, en tiedä kuinka romuttuisin. Miettisin olisinko voinut sanoilla helpottaa oloaan.

Vierailija
11/15 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota yhteyttä. Älä selittele mitään. Mikään mitä sanot tai teet ei tule muuttamaan tämän ihmisen käytöstä. Myös meillä muilla ihmisillä on hylkäämisen kokemuksia elämässä, ikäviä asioita taustalla. Emme kuitenkaan vetele päihteitä, vaan käymme töissä ja hoidamme velvollisuutemme.

Nyt pistät pisteen tälle ihmissuhteelle, ihan vain hiljaa omassa mielessäsi. Poista hänet somekanaviltasi, poista myös kaikki ihmiset jotka liittyvät hänen elämäänsä. Hän ei enää kuulu sinun elämääsi. Älä sekaannu.

Vierailija
12/15 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet läheisriippuvainen.

Vierailija
13/15 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap jatkaa vielä. Oikeastaan on tullut tunne siitä, että pilasinko minä tavallani hänen elämänsä. Tiedän tehneeni oikein lähtemällä lasten kanssa pois ja kadoksiin, mutta jokin kaihertaa. Ymmärrän ettei hän käsitä sitä, että toimi väärin ja pakotti minut tekemään tuon lopullisen ratkaisun katkaista kaikki välit. Yritänkö ehkä selittää hänelle asiallisesti miksi asiat ovat näin, mutta että hänen hyvistä ominaisuuksistaan ikuisesti välitän? Jos hän kuolisi, en tiedä kuinka romuttuisin. Miettisin olisinko voinut sanoilla helpottaa oloaan.

Päihdeongelmat juontavat AINA varhaisista oloista, vauva-ajasta jne. Aikuisuudessa toinen voi korkeintaan vaikuttaa niiden esille tulemiseen, ei varsinaisesti aiheuttaa niitä. Sinun asenteesi hänen päihdeongelmaan juontaa  myös lapsuudestasi. Mutta nyt olet vastuussa lastesi hyvinvoinnista, etkä voi harjoittaa mielihalujasi  harkitsematta niiden kannattavuutta lapsillesi... Saisit ehkä nautintoa kokiessasi itseäsi tärkeäksi, osoittamalla miehelle välinpitämistä - mutta samalla ottaisit riskin "hakata päätä seinään" ja se olisi haitta perheesi hyvinvoinnille.

En tiedä olisiko huono idea lähettää hänelle kuvia lapsista, vaikea sanoa kun en tunne tapausta. Mutta sitä en neuvoisi tekemään, että "pyytelet anteeksi". Jos ärsytit häntä ennen, mikset nytkin vain ärsyttäisi?

Vierailija
14/15 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teit oikein. Hän tuskin ymmärtää vaikka kuinka selittäisit. Itse hän pilasi elämäsi. Älä revi häntä uudelleen mukaan elämääsi ja lastesi elämään. Älä lähde selittämään mitään. Ajanhukkaa. Keskity omaan elämääsi ja ole onnellinen, ettei hän ole siinä enää mukana.

Vierailija
15/15 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli mietit parhaillaan ampuisitko itseäsi jalkaan vai et