Miten reagoisit, jos ulkomaiset huijarit veisivät vanhemmaltasi paljon rahaa tai muuta omaisuutta?
Meillä on nyt sellainen tilanne, että iäkkäät vanhempani on putsattu kokonaan. En olisi ikipäivänä uskonut, että meille tavallistakin tavallisemmille ihmisille kävisi juuri näin. Todella ovela huijaus kyseessä, miten ne keksiikään tällaisia!
Pankki ei ota mitään vastuuta, koska heidän mukaan tilin haltija on voinut itsekin tehdä kyseiset siirrot. Poliisi ei pitänyt paljoakaan toivoa huijarien nappaamiseksi ja sanoi, että todennäköisesti rikosilmoitus tullaan "tappamaan" jossain vaiheessa, koska tutkintaa ei tehdä ja tekijät rahoineen ovat jo ulkomailla. Joudun maksamaan vanhempieni laskuja ainakin parin viikon ajalta ja pitää varmasti ottaa pankkijutut hoidettavaksi.
Itkenyt olen ja mennyt ihan luottamus ihmisiin. En itse rahojen perään enkä perinnön perään vaan sitä, että vanhemmillani on nyt loppuelämä vaikeaa ja joutuivat vielä kokemaan tällaisen tempun.
Miten te reagoisitte tällaisessa tilanteessa?
Kommentit (6)
No mitä tossa voi tehdä? Jos rahat siirretty sähköisesti jonnekin Nigeriaan, kuka ne sieltä ikinä hakee? Ainoa vaihtoehto tyytyä tilanteeseen ja miettiä miten voit tästä mennä eteenpäin.
En ymmärrä yhtälöä. Millainen huijaus oli kyseessä? Sanot että maksat vanhempiesi laskuja parin viikon ajan, mutta toisaalta että heillä on loppuelämä vaikeaa? Ymmärrän toki, että tuollaisen jälkeen on vaikeaa, mutta en tajua, mitä heiltä vietiin?
En usko koko juttuun, ellei ap kirjoita selkeää juttua asiasta. Unohtakaa koko homma.
"Pankki ei ota mitään vastuuta, koska heidän mukaan tilin haltija on voinut itsekin tehdä kyseiset siirrot."
Jos rahat on kadonnut tililtä, ilman että tilin haltija on sitä tehnyt, niin riitautatte tämän asian tietysti.
Jos sen sijaan itse on hölmöyksissään lähettänyt rahansa jollekin "perijälle" Nigeriaan, niin sitten täytyy itse nuolla haavansa.
No miten se huijaus tapahtui? Muuten 0/5