Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies vaatii "palvelusta" ikkunanpesusta.

Miisu
06.02.2019 |

Mieheni ei enää suostu pesemään ulkoa ikkunoita ilman etten tee "sitä" palvelusta. Pitäiskö suostua vai tilata ikkunanpesu joltain yritykseltä?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä ei siis ole  seksiä muutoinkaan? 

Vierailija
2/16 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätähän se Juhana Vartiainenkin kuulutti aktiivimallilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä itse saat palkinnoksi kotitöistä?

Vierailija
4/16 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En alkaisi tuollaiseen vaihtokauppaan, jos asutaan yhdessä, kotihommat kuuluu molemmille. Siitä voidaan neuvotella, mitä kumpikin tekee, jos ei ikkunanpesu nappaa, voi tampata matot ja toinen pesee ikkunat.

Seksiä harrastataan himosta, ei palkintona.

Vierailija
5/16 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua... Kamala mies sulla! Täysin sikamainen.

Mä nuorempana seurustelin i*iootin kanssa joka ei suostunut koskemaan muhun ennenkuin olisin eka ottanut s*ihin. Oli aika hiljaista makkarissa...

Mutta näitä karseita äijiä on jotka ei kunnioita naisia. Ja vielä vähemmän sitä omaa naista jota kuuluisi suojella ja rakastaa.

Vierailija
6/16 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidankin tästä lähteä pesemään ikkunoita, ennenkuin mies tulee taas vaatimaan sitä. En tiedä miten se tuolla pakkasessa ja umpihangessa onnistuu, mutta mies saa kyllä luvan pestä ne sisäpuolelta. Mä yksin jaksa kaikkee.

Vierailija
7/16 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten usein teillä pestään ikkunat? Ei niitä kannata pakkasella pestä.

Vierailija
8/16 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan ihan hyvä, että vaatii. Ja silti hyvä, ettet nyt ainakaan noin vain suostu. Tässä nimittäin tulee muhevasti esiin se, kuinka usein seksistä puhuminen kääntyy kotitöistä puhumiseksi. Nyt on kyse päinvastaisesta näkökulmasta.

Ensinnäkin ikkunoiden pesu ei ole mikään oikea tarve. Tämän asunnon ikkunoita ei ole pesty vuosikausiin, mutta hyvin näkyy pihalle. Jos sinua ahdistaa pöly ikkunassa, ongelma on sinun, ei miehesi. Miksi miehesi tekisi jotakin, mitä ei näe arvokkaaksi, ilman että saa jonkinlaisen hyvityksen vaivastaan? Eihän töissäkään käy siksi, että töissä pitää käydä, vaan saadakseen palkkaa ja ainakin joskus tehdäkseen jotakin mielekästä ja tyydyttävää.

Jatkuvasti käydään keskustelua seksin määrästä, ja aina puhutaan kompromissien tarpeesta, mikä on viisasta. Sehän on hyvin tavallista, että halut eivät kohtaa ainakaan määrällisesti. Ketäänhän ei saa seksiin pakottaa, mutta vähemmän haluavan osapuolenkin on hyvä todeta, että jatkuva kieltäytyminen aiheuttaa jotakin kurjaa ennen pitkää.

Kotitöiden suhteen kompromisseista ei sen sijaan puhuta. Aina puhutaan vain niiden oikeudenmukaisesta jakamisesta. Lähinnä minä olen näissä AV:n keskusteluissa puhunut siitä, että oikeudenmukaisen jakamisen ensimmäinen lähtökohta on sopia siitä, mikä on kodinhoidon tavoite. Pitääkö olla puhdasta kuin leikkaussalissa ja sohvatyynyt rivissä kuin alokkaat, vai riittääkö se, että kotona ei haise pahalta ja jalat eivät tartu lattiaan? Jos siisteyden tarve on kovin erilainen, on melko vaikea motivoida se pientä sotkua sietävä imuroimaan lattiaa, joka hänen mielestään on puhdas.

Seksin ja kotitöiden vaihtokaupassa seksi tuppaa kärsimään inflaatiosta. Vähemmän seksiä haluava ja enemmän kotitöitä tekevä osapuoli alkaa kohta taas muistutella töiden jakamisesta, mutta seksiä hän ei muista haluta juurikaan enempää. On tietenkin ymmärrettävää, että jos on kotitöistä väsynyt, ei jaksa iltamyöhällä naida. Ja sekin on reilua, että kotityöt jaetaan joko tasan tai osapuolilla käytössään olevien resurssien mukaan. Kuitenkin se toisen osapuolen työn määrän lisääminen ei mitenkään välttämättä johda seksiin vaan siihen, että se vähemmän haluava ja enemmän tekevä alkaakin katsoa telkkaria entistä enemmän. Tai pahimmilaan tämä siivoava osapuoli vain nostaa kodinhoidon tavoitetasoa, ja lopulta tyynyjen lisäksi myös hapsut ovat sotilaallisessa järjestyksessä. Siitä sitten koituu näitä juttuja, joita tälläkin palstalla näkee toisinaan: "Elämästäni tuli ihanaa, kun sain sotkevan miehen ulos asunnosta." Siisteys oli siis ihmissuhdetta tärkeämpi asia, ikään kuin siivoaminen olisi asia, jota ei edes saisi kyseenalaistaa.

Summa summarum: jos seksistä ja kotitöistä kiikastaa, niitä ei minusta kannata sotkea samaan keskusteluun. Jos todella on kyse siitä, että toinen on kotitöistä väsynyt, se tietenkin pitää ottaa huomioon. Jos nämä kotityöt ovat pullan leipomista ennestään täyteen pakastimeen, lähtökohta on kotitöiden vähentäminen, ei se, että kumpikin alkaa jynssätä lattialistoja hammasharjalla.

Vierailija
9/16 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikkunat pestään aina viikkosiivouksen yhteydessä. Sisältä ja ulkoa. Jos mies ei suostu pesemään ulkoa, minä joudun sen tekemään ja sitten mies vaatii "sitä".

Vierailija
10/16 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vaan tilata se firma.

Vierailija
11/16 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, se firmakin vaatii rahaa.

Sinun on nyt punnittava "palveluksesi" arvo.

Vierailija
12/16 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuka pesee talvella ikkunoita?!?

Vierailija
13/16 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikkunat pestään aina viikkosiivouksen yhteydessä. Sisältä ja ulkoa. Jos mies ei suostu pesemään ulkoa, minä joudun sen tekemään ja sitten mies vaatii "sitä".

Tuo on ihan älytöntä. Ei niitä tarvi pestä kuin 1-2 kertaa vuodessa. Vai asutteko jossain moottoritien varressa?!

Kuvionne on muutenkin vähintään outo. Sinä joudut pestä ikkunat ja mies vaatii itselleen palkinnoksi "sitä"? Miksi suostut tuollaiseen?

Vierailija
14/16 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin vaadin mieheltä "palveluksen" aina, kun olen tehnyt ruokaa, pyykännyt, imuroinut, vienyt ja hakenut mukulan päiväkodista, käynyt ruokaostoksilla ja pesettänyt auton pesulassa.

Minä puolestani "maksan" hänelle siitä, että hän vaihtaa renkaat autoon syksyllä ja keväällä ja hakee jouluksi kuusen.

Tässä sentään mitään ihan ilmaiseksi tehdä.

Vierailija
15/16 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa ikkunat! Vain! Helvetin siat!!

Vierailija
16/16 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin vaadin mieheltä "palveluksen" aina, kun olen tehnyt ruokaa, pyykännyt, imuroinut, vienyt ja hakenut mukulan päiväkodista, käynyt ruokaostoksilla ja pesettänyt auton pesulassa.

Minä puolestani "maksan" hänelle siitä, että hän vaihtaa renkaat autoon syksyllä ja keväällä ja hakee jouluksi kuusen.

Tässä sentään mitään ihan ilmaiseksi tehdä.

Vaihtotaloutta parhaimmillaan!

Meilläkin kaikista kotitöistä ja muista suorituksista saa pisteitä ja palkintoja. Paljon kivempaa näin! :)