Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
misi 1910-luvulla pankeilla oli varaa maksaa 4% talletuskorkoa?
Kommentit (3)
Kyllä tuollaista korkoa sai säästötilille vielä 1970-luvullakin. Kun lainojen korot olivat lähellä 10 % ja pankki sai lainata rahaa vain saman verran kuin sillä oli talletuksia, oli näihin korkoihin hyvin varaa. Toki myös inflaatio oli ihan eri luokkaa kuin nykyisin.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Riippuu lainankoroista, jotka suureksi osaksi riippuvat inflaatiosta. Ei talletustilin korolla koskaan ole päässyt rikastumaan.
Alue: Aihe vapaa
up