Apua kuorsaukseen netistä?
Mies kuorsaa joka yö ja se häiritsee minun ja lapsenkin unta... Löysin netistä tällaisen sivun https://somnishop.fi jolla aika monipuolinen valikoima kaiken maailman apukeinoja kuorsaukseen. Ihan ilmaisia ei kuitenkaan ole eli onko kenelläkään kokemuksia kyseisestä sivusta tai samoista tuotteista?
Kommentit (10)
Teippaa miehen suu ja nenä jtsiisuteipillä, niin kuorsaus loppuu.
Tässä ei ole lääketieteellistä argumentointia kuin osa. Ei voi yleistää kaikkiin näitä.
Miten koiran kuorsausta hoidetaan? Koiralla ei ole mitään edellisistä piirteistä/ ominaisuuksista.
On turha tabu, että pitäisi nukkua samassa sängyssä. Käytännön asia ei ole tunneasia. Eri sängyt ei tietenkään estä etteikö voisi käydä "yöjalassa".
Kehota mies lääkäriin, niin saa c-pap laitteen. Paitsi kuorsauksen, laite voi estää myös ennenaikaisen kuoleman.
Mullabitsellä käytössä nuo kevytkiskot, vai millähän nimellä ne tuolla oli. Toimii. Kuorsaus ei tosin ollut itsellä kovin muita häiritsevää mutta kun ite heräilin korinaani niin päätin sitten kokeilla. Suosittelen
Onko asiaa joskus tutkittu: kuoleeko kuorsaajat nuorempina kuin ne, jotka eivät kuorsaa? Pystyykö sitä edes luotettavasti tutkimaan?
T. Yhden kuorsaajan vaimo
Vierailija kirjoitti:
Hanki korvatulpat ja ikioma makuuhuone tai vaihda mies kuorsaamattomaan. Ihan turha sinun on sille mitään hankkia, jos ja kun se ei itse tajua tehdä asialle mitään. Loppupeleissä avioero kuorsaamisen takia voisi olla hyvä asia, olisipa sitten seuraavalla muijalla kättä pitempää, jolla kammeta äijä lääkäriin.
Aika raju kommentti... Korvatulpat ja oma makuuhuone auttaa minua, mutta ei lopeta kuorsausta. Kyllähän kuorsaus heikentää miehenkin unenlaatua, eli siitä olisi kiva päästä kokonaan eroon. Vaikka ottaisin avioeron, mies kuorsaa silti, eli ei auta sekään.
Vierailija kirjoitti:
Mullabitsellä käytössä nuo kevytkiskot, vai millähän nimellä ne tuolla oli. Toimii. Kuorsaus ei tosin ollut itsellä kovin muita häiritsevää mutta kun ite heräilin korinaani niin päätin sitten kokeilla. Suosittelen
Okei! Muokattiinko ne kotona itse omaan suuhun sopivaksi vai oliko ne käyttövalmiit?
Vierailija kirjoitti:
On turha tabu, että pitäisi nukkua samassa sängyssä. Käytännön asia ei ole tunneasia. Eri sängyt ei tietenkään estä etteikö voisi käydä "yöjalassa".
Kehota mies lääkäriin, niin saa c-pap laitteen. Paitsi kuorsauksen, laite voi estää myös ennenaikaisen kuoleman.
Tuolla samalla sivustolla näköjään myydään noita cpap maskejakin. Miehen isällä on uniapnea eli se voi olla joskus tulevaisuudessa edessä. Nyt en kuitenkaan ole huomannut mitään hengityskatkoksia eli tuskin on vielä ajankohtaista...
Uniapneaan on olemassa tehokas hoito. Uniapnea aiheuttaa mm. kroonista väsymystä, painon nousua, diabetestä, sydänongelmia jne. jne. eli se on myös syytä hoitaa.
Hoitoa saa käymällä ensin omassa terveyskeskuksessa ja lopuksi sitten saa CPAP-laitteen.
Itsellä "sivuvaikutuksen" paino putosi lähes 20 kiloa.
Hanki korvatulpat ja ikioma makuuhuone tai vaihda mies kuorsaamattomaan. Ihan turha sinun on sille mitään hankkia, jos ja kun se ei itse tajua tehdä asialle mitään. Loppupeleissä avioero kuorsaamisen takia voisi olla hyvä asia, olisipa sitten seuraavalla muijalla kättä pitempää, jolla kammeta äijä lääkäriin.
Kuorsaukseen auttaa lähinnä vain painon pudotus, ylipainehengityslaite ja nielun kirurginen laajentaminen, jos siellä on liian isot risat tai muuta roikkuvaa kudosta. Laihakin ihminen voi kuorsata, jos sillä on pieni leuka ja ahdas nielu.