Onko joku oikeasti työllistynyt esim työkokeilu- tai työharjoittelupaikkaan?
Olen työharjoittelussa ja vaikea oli edes saada paikkaa. Pakko oli ottaa harjoittelupaikka vaikka heti sanottiin, ettei ole töitä...mitä järkeä tässä touhussa?
Kommentit (23)
Voiko työkokeilun/työkokeilut laittaa edes ceeveehen vai onko siitä/niistä haittaa?
Vierailija kirjoitti:
Voiko työkokeilun/työkokeilut laittaa edes ceeveehen vai onko siitä/niistä haittaa?
Totta kai voi ja pitääkin laittaa. Sitä että kyse oli työkokeilusta ei sinne tarvitse kirjoittaa. Jos vaikka haastattelussa kysyvät asiasta, niin kerrot olleesi sijaisena.
Pyydä työharjoittelutodistus, jossa kerrotaan tekemäsi työtehtävät.
Vierailija kirjoitti:
Saahan ne laittaa, mut ne ei oo työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai voi ja pitääkin laittaa. Sitä että kyse oli työkokeilusta ei sinne tarvitse kirjoittaa. Jos vaikka haastattelussa kysyvät asiasta, niin kerrot olleesi sijaisena.
Ei sellaista saa valehdella
En työllistynyt samaan paikkaan, mutta ainakin jossain aloilla työpaikan saamisessa auttaa mikä tahansa kokemus. Työllistyin harjoitteluaikana muualle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä normaaleissa työpaikoissa työkokeilijat tekevät ihan oikeita töitä. Ei se työstä sen vähempää työtä tee, että siitä saa vähemmän palkkaa.
BÄÄÄ!! ORJATYÖTÄ!! BÄÄ!!! 9 EUROA!!!!
Opiskelin aikoinaan harrastusmielessä isännöitsijäksi. Kun entinen työpaikkani lakkautettiin, menin ansiosidonnaisella (+9€) harjoitteluun isännöitsijätoimistoon ja työllistyin. Vaihdoin kyllä myöhemmin takaisin alkuperäiselle alalleni.
Työllistyin paikkaan, jossa olin työkokeilussa (kaupungin työpaikka omalta alaltani). Olen ollut siellä nyt 7 vuotta. Tein aluksi päivän - parin sijaisuuksia ja nykyään olen vakituisesti töissä.
Aikaisemmista paikoista en ole saanut työpaikkaa, mutta niihin ei ollut koulutustakaan.
Kyllä, olen työllistynyt työkokeilupaikkaan ja jo kokeilun aikana. Työkokeilusopimus purettiin, kun halusivat maksaa oikeaa palkkaa. Tämä joskus viitisen vuotta sitten het valmistumiseni jälkeen. Nyt olen taas työttömänä ja neuvottelen työkokeilua erääseen yritykseen, josta on jo väläytelty mahdollisuutta työllistyä kokeilun jälkeen. Kerran minulle on myös tarjottu työkokeilupaikkaa, jonka jälkeen olisin työllistynyt osa-aikaisena, mutta en ottanut silloin paikkaa vastaan, koska ei ollut oman alan (ei vastannut lainkaan koulutustani) työtä.
En ole työllistynyt työkokeilupaikkoihin.
N24
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä se vain on työtä. Työtä ilman palkkaa. Samaa duunia joka tapauksessa teetetään.
Minä työllistyin kaupan alalla harjoittelupaikkaani. Harjoittelu päättyi eräänä perjantaina ja seuraavana aamuna aloitin palkallisena.
Kyllä. Menin valmistumisen jälkeen työkokeiluun ja pääsin sen jälkeen useampaankin määräaikaiseen työsuhteeseen samaan paikkaan. Yhteensä kaksi vuotta.
Exä pääsi työkokeilun kautta. Mutta harvemmin näin käy.
Mun entisessä työharjoittelupaikassa varmaan puolet oli alkujaan sinne päätynyt esim. sivarin kautta tai ollut harjoittelijana. Mullekin sieltä pidempiä sijaisuuksia on tarjottu, mutta en ole halunnut koska totesin harjoitteluaikana että se ei ole mun paikka. Sosiaali-ja terveysalalla on aika normaalia että työharjoittelun jälkeen työllistyy johonkin paikkaan.
Itse olisin työllistynyt, jos olisi ollut vapaa paikka. Pomo suositteli mua toiseen paikkaa, ja sinne pääsin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sellaista saa valehdella
Työkkärin virkailija ohjeisti minua näin. Että laita siihen, että se oli määräaikainen työsopimus. Ja näin olen tehnyt. Ei ole kukaan kysellyt tarkemmin.
-eri
Opintoihin liittyvän harjoittelun kautta työllistyy usein siihen harjoittelupaikkaan. Jos pystyy valitsemaan, niin harjoitteluun -etenkin opintojen vikaan harjoitteluun- kannattaa hakea sellaiseen paikkaan, johon tahtoisi töihinkin.
En ole, multa loppui kans just työkokeilu.Kokemusta siitä kyllä saa.