Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mielialalääkkeen jälkeistä elämää?

Vierailija
16.05.2006 |

Moi!

Minkälaisia kokemuksia teillä on mielialalääkkeen lopettamisesta? Onko vieroitusoireita ja jos, niin kauanko mahdollisesti kestävät? Onko olo lääkkeen jälkeen normaali vai valtaako apeus uudelleen?

No nämä ovat varmasti yksilöllisiä juttuja, mutta olisi kiva kuulla kuinka muilla lääkkeestä luopuminen on mennyt.

Itse söin 6 kk Sepramia synnytyksenjälkeiseen masennukseen ja nyt olen ollut pari päivää ilman lääkettä. Mitään muuta en ole huomannut, kuin sen tutun huimauksen, joka oli lääkkeen aloittaessakin vaivana.

Kiitos asiallisesta vastauksestasi!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle lääkäri neuvoi et sit kun lopetan, niin pikku hiljaa! Ensin annostus puolitetaan ja sitten vielä harvennetaan jne.....

Vierailija
2/8 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lääkäri sanoi, että lääke lopetetaan kerralla kun se loppuu. Voisko vaihdella lääkkeittäin tämä lopetus? Sepram ja tuo Cipramil on käytönnössä ainakin sama lääke eri nimellä vain.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt cipralexia puolitoista vuotta masennukseen ja paniikkihäiriöön ja nyt haluaisin ruveta lopettamaan, kokemuksia?

Vierailija
4/8 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aloittanut taas. Koskaan en ole lopettanut sitä " kuin seinään" , koska lääkäri on sanonut että lopetus täytyy tehdä pehmeästi annosta vähentämällä, muuten jälkioireet voivat tulla jopa pahempina kuin itse oireet. Minulla lopettamisen jälkeen on mennyt melkein vuosikin hyvin mutta sitten on taas oireet palanneet ja olen joutunut aloittamaan lääkityksen uudelleen. Ja vaivana siis sosiaalinen jännitys.

Vierailija
5/8 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan pikkuhiljalleen annosta laskien. remeronin sai vaihtaa suoraan ilman vähentämistä, mut luulisin et yleensä lasketaan annos pikku hiljaa alas. tohtori . fi löytyy hyvä lääkeopas

mulle on masis lääkkeet lääkärinkin mielestä tulleet jäädäkseen loppuelämäksi ;D

Vierailija
6/8 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitä on lopeteltu jo 8 kk:tta. Annosta aina vähennetty hiljalleen ja nyt olen jo pitkään syönyt vain 10 mg. Lääkäri sanoo, että pitää olla pitkän aikaa hyvä olo ennenkuin voi kokonaan jättää pois tai muuten oireet uusiutuvat helposti.

Vierailija
7/8 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäsiköhän mun huomenna soitella sille lääkärille ja tarkistaa olenko ymmärtänyt oikein.. Mutta jos olen, niin toivottavasti nämä vieroitusoireet ei kestä kauaa.

ap

Vierailija
8/8 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

useampaan otteeseen, tosin minulle se määrättiin paniikkihäiriön hoitoon. Lopetin asteittain; kokonaisesta puolikkaaseen ja puolikkaasta neljäsosaan... sillä kerran lopetin kerralla ja siitä seurasi inhottavia rytmihäiriöitä ja äkillisiä huimauskohtauksia. Minulla Cipramil vei seksihalut, ne palautuivat ajastaan... Nyt en ole tarvinnut lääkettä 4-5 vuoteen!:) Hoito oli pitkä, mutta kannatti!