Kerronko naapurille teininsä kannabiksen käytöstä?
Vai onkohan heillä kaikilla tapana käyttää, mikä se on nykyään ihmisillä systeemi? Autoilevat kyllä paljon niin ajattelisi etteivät ota riskiä.
Kommentit (18)
Vanhempana toivon, että naapuri kertoisi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tekisit? Sehän on periaatteessa kielletty kaikenikäisiltä. Mitä miettisit nuoren tulevaisuudesta niisä porukoissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tekisit? Sehän on periaatteessa kielletty kaikenikäisiltä. Mitä miettisit nuoren tulevaisuudesta niisä porukoissa?
En tiedä mitä tekisin, mutta jos tietäisin, niin voisin tehdä edes jotain.
Kerro, ei se kehittyville aivoille ainakaan hyvää tee.
Kun lapsemme olivat yläasteella, siellä käynyt poliisi kertoi nuorten keskuudessa kannabiksen käytön olevan yleisempää kuin kaljoittelun.
Ja sen saaminen on helppoa. Nykyajan viihdetarjonta on myös tehnyt kannabiksen käytöstä täysin normaalin. Kaikissa ohjelmissa poltetaan pilveä ilman sen suurempia haittoja.
Kannattaa kyllä kertoa, ei lapsensa ole varmastikaan ainut joka sitä käyttää, ehkä saavat isommankin porukan ainakin miettimään kannattaako.
Ei kai ne koulussa opikaan mitään, pöllyissään. En osaa sanoa siitä vaikutuksesta mihin sitä voisi verrata. Kokeilla en aio.
Voiko olla totta, että nuoret ostavat noin vain huumeita? Miksei valistus enää toimi. Ei olisi meidän aikana tullut kuuloonkaan.
Vierailija kirjoitti:
Voiko olla totta, että nuoret ostavat noin vain huumeita? Miksei valistus enää toimi. Ei olisi meidän aikana tullut kuuloonkaan.
Helpompi saada kuin kaljaa. Myyjät pyörivät siellä missä nuoret ovat, eivätkä papereita kysele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helpompi saada kuin kaljaa. Myyjät pyörivät siellä missä nuoret ovat, eivätkä papereita kysele.
Mitä sanktioita myynnistä saa? Eivätkö pelkää että nuoresta puristetaan myyjän nimi, kun jää kiinni ja ilmoitetaan poliisille?
Selviääkö sakoilla? Eikös siitä joku huumemerkintä tule rekisteriin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sanktioita myynnistä saa? Eivätkö pelkää että nuoresta puristetaan myyjän nimi, kun jää kiinni ja ilmoitetaan poliisille?
Myyjän nimi? Luuletko että se huumekoukussa oleva nuori alkaa jotain myyjän nimeä ja henkkareita tenttaamaan? Kyllä nuo hommat hoidetaan aika anonyymisti jossain puskassa, tavara liikkuu ja raha toiseen suuntaan. Ylimääräistä tietoa ei vaihdeta.
Totta kai kerrot jos olet kerran varma asiasta. Jos mutua, kiikaroi vielä hetki ennen ilmiantoa.
Joo ehdottomasti mutta varaudu että vanhemmat eivät usko ja lopulta olet itse rikossyytteessä kunnianloukkauksesta nimim. Kokemusta on...
Vierailija kirjoitti:
Joo ehdottomasti mutta varaudu että vanhemmat eivät usko ja lopulta olet itse rikossyytteessä kunnianloukkauksesta nimim. Kokemusta on...
Mulla on myös kokemusta kertomisesta. Kerroin silloiselle hyvälle ystävälle, että hänen nuorensa käyttää. Hän ei uskonut ja suuttui. Välit menivät.
The messenger was shot kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on myös kokemusta kertomisesta. Kerroin silloiselle hyvälle ystävälle, että hänen nuorensa käyttää. Hän ei uskonut ja suuttui. Välit menivät.
Jos nuori pelästyi ja lopetti. Sinun ansiostasi.
Itselle on niin tuntematon päihde niin vaikea suhtautua.