Rinnat kipeeksi oviksen jälkeen?
Lopetin viime kesänä pillerit, ja sen jälkeen on tullut aina rinnat kipeeksi oviksen jälkeen. ne tulee pari päivää oviksen jälkeen kipeäksi ja kestää menkkoihin asti. Mutta nyt viime kierrossa ja nyt tässä kierrossa ei ole rinnat tulleet kipeiksi.
Osaako joku kertoa miksi? Olen mielestäni ovuloinut, limat ja kivut on ihan samat. Viime kierrossa jopa tikutin oviksen ja sain kaksi yhtä paksua viivaa. Me ei olla vielä alettu yrittää vauvaa, vaan kondomi ehkäisy meillä. Yksi lapsi jo on ja silloin ainakin tuli rinnat kipeeksi.
Onko mulla nyt jotain hormoni hässäkkää, kun tämä ovis oli selvästi viikon myöhässä. Eli olisi pitänyt olla 7.5. Mutta se oli vasta nyt viikonloppuna. Auttakaa jos tiedätte.
Kommentit (9)
...oli viime kierrossa ihan sama kuin sulla edellinen( en muista nicciä). Eli viime kierrossa ei tullut rinnat kipeäksi ja menkat tuli ajallaan ja oli tosi runsaat. Hyytymiä tuli tosi tosi paljon vuodon ekoina päivinä. Meillä ollut käytössä keskeytetty yhdyntä ja olen joka kuukausi toivonut sitä ihmettä. Nyt meillä mies on suostuvainen yritykseen, ja nyt heti ajattelen , että mulla on jotain hormooni häikkää kun rinnat ei ole tullut kipeäksi. Muiden kokemuksia kaipailen vielä lisää.
Mulla kans rinnat kipeytyy aina oviksen jälkeen. joskus on kipeinä menkkoihin asti, joskus taas ei. en mä ainakaan osaa sanoo mistä johtuu, mutta kai ne kierrot vaan sen verran vaihtelee, en usko että tarkottaa mitään sen erityisemmin. Mä oon muutenkin sellanen että reagoin just rinnoillani, mies joskus nuriseekin että aina sulla on ne tissit kipeenä... ;-)
Ja ne on kyl sitten kunnolla kipeet, hyvä kun pystyy rintsikat pukemaan ja riisumaan! kun odotin esikoista, rintojen järkyttävä turpoominen ja aristus oli ihan ekoja oireita, siihen aikaan kroppa ei normaalisti reagoinu ollenkaan niin. (sillon oli kaikenlaista häikkää, kiertohäiriöitä ym.)
Vaikka mua ärsyttää tää rintojen kipuilu, niin lohdutan iteeni yhen lääkärin sanoilla. Erilaiset kierto-oireet on yleensä hyvä merkki, sillon kropassa tapahtuu jotain ja se toimii. eli PMS-oireetkin on loppujen lopuks ihan hyvä juttu... Sillon kun mulla oli noita kaikenlaisia häiriöitä, ei ollu myöskään mitään oireita koskaan. Niinpä oon oppinu kierolla tavallani arvostamaan näitä kaikenlaisia nippailuja ja kipuiluja.
noh, toivottavasti tässä kierrossa tämä rintojen suoranainen jomotus on merkki siitä pikkuruisesta masuasukista! =)
Loviisa kp22/28-30
Niin, siis mulla ainakaan ei ole kyse siitä että olisin huolissaan rintojen kipeytymisestä, se lienee ihan normaali PMS-oire. Ihmettelyni koski vaan sitä miksi yhtäkkiä kolmen vuoden jälkeen yhdessä kierrossa sitä ei tapahtunutkaan. Jollain palstalla joku kertoi aavistaneensa tulleensa raskaaksi just siitä kun normaaleja PMS-oireita ei tullutkaan. Ajattelin siis jopa olisinko voinut olla raskaana ja sitten saanut ihan alkuvaiheen keskenmenon. No, luultavasti johtui kuitenkin jostain muusta...
taisin vain innostua omanapaisesti kertomaan omista kokemuksistani...kun tämä " rinta-asia" on niin tuttua meikäläiselle! =)
Niinhän sitä tietysti aina miettii tuota kropan oireilua, ja varsinkin jos tapahtuu jotain tavallisesta poikkeavaa. itselläni esikoista odottaessa oli tosi alussa jo rinnat kipeenä, ja tuntui myös että menkat alkaa ihan kohta. ihmettelin sitten kun olin jo viikon kulkenu side housuissa eikä mitään kuulunukaan... Onneksi! mutta tämä on niin yksilöllistä tietenkin, samallakin ihmisellä voi eri raskauden alkuoireet vaihdella tosi paljon.
Iloista keskiviikkoa toivottelee,
Loviisa
(8 kiertoa) tutustua itseeni, jotta tunnistaisin ovulaation, PMS oireet ja mahdolliset raskausoireet, kunhan tärppi tulee.
Omalla kohdallani jokainen kierto on ollut erilainen: joskus rinnat ovat kipeytyneet heti oviksen jälkeen. Toisinaan taas vasta pari pv ennen menkkoja. Onpa sitten käynyt niinkin, että kipeytyvät oviksen aikaan, kipu häipyy ja palaa taas pari pv ennen menkkoja. Välillä kipeytyvät nännit, välillä rinnat sivuilta, joskus molemmat.
Raskaana ei tietääkseni ole ollut (en kyllä ole kova testaamaan, joten onko sitten voinut olla kemiallisia?).
Omalla kohdallani en siis luota mihinkään oireisiin, ainakaan leuan ja navan välissä! ;)
(8 kiertoa) tutustua itseeni, jotta tunnistaisin ovulaation, PMS oireet ja mahdolliset raskausoireet, kunhan tärppi tulee.
Omalla kohdallani jokainen kierto on ollut erilainen: joskus rinnat ovat kipeytyneet heti oviksen jälkeen. Toisinaan taas vasta pari pv ennen menkkoja. Onpa sitten käynyt niinkin, että kipeytyvät oviksen aikaan, kipu häipyy ja palaa taas pari pv ennen menkkoja. Välillä kipeytyvät nännit, välillä rinnat sivuilta, joskus molemmat.
Raskaana ei tietääkseni ole ollut (en kyllä ole kova testaamaan, joten onko sitten voinut olla kemiallisia?).
Omalla kohdallani en siis luota mihinkään oireisiin, ainakaan leuan ja navan välissä! ;)
Vielä piti kommentoida, että vaikka jollain naisella kierrot olisivat ikänsä olleet ihan säännölliset, niin joskus voi hormonitoiminta heittää sillä tavalla, että poikkeavaa tulee.
Eli en hermoilisi sinuna, jos tosiaan oireiden ja testien perusteella ovuloit.
Ja mulla muuten rinnat kipeytyi myös pillereitä syödessä, jolloin en siis ovuloinut, joten tuo kipeytyminen tuskin suoraan ovulaatioon liittyy.
... on tullut rinnat kipeeksi silloin, kun söin e-pillereitä.Tietääkö joku mistä se johtuu? Edelleen ihmettelen sitä, miksi rinnat eivät ole tulleet kipeiksi.
Joskus teininä tiesin koska menkat alkaa, kun rinnat tuli kipeiksi ja siitä viikko niin menkat alkoi. En silloin vielä käyttänyt e-pillereitä.
Viime kesänä kun lopetin pillerit niin ihmettelin, kun rinnat tuli heti oviksen jälkeen kipeiksi. Olen ajatellut, että se on merkki siitä että on ovuloinut. Mulla oli myös limat ja kivut. Onko jollain faktaa asiasta.
Voiko myös käydä niin, että jos tulee limat ja kivut, mutta sitten ei ovuloisikaan. Vaan onko varma merkki oviksesta, että tulee limat ja kivut?
Teksti on vähän sekavaa, koittakaa saada selvää.
Hei !
Eli mulla oli sama juttu, lopetin pillerit n. 3 vuotta sitten ja sen jälkeen on aina ollut rinnat kipeet ovulaation jälkeen menkkojen alkuun asti. Viime kierrossa sitä ei tapahtunut ja ehdin jo toivoa olevani raskaana, koska muutakaan ehkäisyä ei käytetty. Menkat kuitenkin tuli, tosin pari päivää myöhässä ja tavallista runsaampina.
Oikotuuli