Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksi vuotta asuttu yhdessä ja tajusin vasta nyt, että mies ei oikeastaan tee kotona mitään - ikuisuusaihe...

Vierailija
27.01.2019 |

Toissaperjantaina olin tekemässä normaalia viikkosiivousta, kun pyysin ohimennen miestä pesemään tällä kertaa vessan. Mies kysyi, mitä pitää siis tehdä. Alkoi raksuttaa, että todella, mies ei ole kertaakaan tämän yhteiselon aikana pessyt vessaa, jääkaappia, pesuhuonetta, roskiskaappia... Että se viikkosiivous ja kaikki muukin on vain oma projektini. Mainittakoon, etten ole mikään siivousnatsi, mutta lapsen vuoksi on pakko pitää jonkinlaista puhtautta yllä (yhteinen lapsi, mutta meillä asuvat myös omat isommat lapseni jotka kyllä osallistuvat). Imuroidaan, mopataan, pestään keittiö ja vessa, käytetään matot pihalla. Tavarat paikoilleen, pyyhitään pölyt.

Eilen siivosin flunssaisena, kun mies tuijotti puhelintaan ja teki omiaan. Tänään tuntui että ruoanlaitto on liian rankkaa ja ihan mielenkiinnosta katsoin mitä tapahtuu ellen erikseen mainitse, että ruokaa pitäisi (tänäänkin) tehdä. Ei mitään. Ei tapahtunut mitään. Meni päikkäreille. Odotti kai, että ruoka ilmestyy hellalle kuin itsestään. Tein lapsille helppoa ruokaa ja mainitsin, että aikuiset kokkaavat itselleen.

Siis omaa typeryyttä, kun en ole tätä tajunnut. Oon kai kuvitellut että tuo tekee kaikenlaista, kun seurusteluaikoina oli oikein reipas siivoilemaan ja laittamaan ruokaakin. Arjessa vaan en ehdi miettiä, kuka tekee ja mitä, helpommalla pääsee kun tekee ne hommat itse. Tavallaan.

Voi kakka. Oikeasti ahdistaa, että tällaisenko "miehen" tulin valinneeksi, vaikka olin todella pitkään yksin lasten kanssa ja valikoin seurani tarkasti. Yhteenmuutto oli pitkän harkinnan tulos ja tässä sitä nyt ollaan. Huoh. Pöljä mikä pöljä. Ja puhuttukin on.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä provoja riittää. Kenen ajattelit siivoavan, kun asut yksin. Mies otetaan siksi, että asumiskulut pienenee, ei siksi, että tämä siivoaisi.

Vierailija
2/10 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Tiedät nyt ainakin paikkasi, koska olet nainen. Olisit vain iloinen, kun sait miehen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä provoja riittää. Kenen ajattelit siivoavan, kun asut yksin. Mies otetaan siksi, että asumiskulut pienenee, ei siksi, että tämä siivoaisi.

Tietenkin itse siivoan, jos asun yksin. Yhdessä siivotaan, kun asutaan yhdessä. Lapsikin tuon jo tajuaa.

Vierailija
4/10 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sä tosta vielä eron aiheet saat ittelle buustattua.

Jatka vaan pohdintaa ja paukase sitten yks päivä ihan puskista, että se on ero nyt.

Moro.

Vierailija
5/10 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on enemmän sääntö kuin poikkeus. Sinun pitää helpottaa omaa urakkaasi sillä, että jätät tekemättä kaiken minkä pystyt. Mies saa siis jatkossa ostaa ja valmistaa omat ruuat, tiskata tiskit (jos ei toimi, mies voi käyttää kertakäyttöastioita) ja pestä omat pyykkinsä. Kaiken roinan, mitä mies jättää ympäriinsä, tunget miehen vaatekaappiin. Tsemppiä.

Vierailija
6/10 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin itse siivoan, jos asun yksin. Yhdessä siivotaan, kun asutaan yhdessä. Lapsikin tuon jo tajuaa.

Kaikki muut tajuaa tuon paitsi miehet.

Vierailija
7/10 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä otin ainakin miehen siksi, että se on mua siistimpi, ja siivoilee, pesee pyykkiä, vie roskat ja käy kaupassa. Sen lisäksi se silittelee mua ja rasvaa jalat kun pyydän. Ja pitää tietysti mua yöllä lämpimänä. 

Vierailija
8/10 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuollaisen asian tajuamiseen voi mennä noin pitkään? Minä huomaan ainakin heti samana päivänä jos toinen ei tee mtään.

Vierailija
9/10 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisia ne on, yrittävät vapaamatkustaa aina tilaisuuden tullen.

Vierailija
10/10 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla kyllä suureni asumiskulut kun otin miehen ja muutettiin suurempaan asuntoon. Miehellä kun ei ollut tuloja ollenkaan. Mutta siivosi kyllä, siivoaa edelleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän