Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Itkettää.

Vierailija
25.01.2019 |

Lukiolainen miettii yliopistoon hakemista muualle kuin tänne Helsinkiin jossa asumme, koska täällä asuminen niin kallista ja haluaisi yliopistoaikanaan asua poissa kotoa. Lisäksi Helsingin yo:n on kuulema vaikeinta päästä.

Ihan totaalisen hirveä ja sietämätön ajatus ja tunne, että hän asuisi jossakin kauempana niin ettei nähtäisi edes joka viikko ja ties miten harvoin...minä kun olen suunnitellut vieväni hälle ruokakassin joka viikko ja muutenkin, kuolisin ikävään😨!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli opisto *tirsk*. Voi teitä akateemisia hupsuja ;)

Vierailija
2/9 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se, kyllä siihenkin tottuu. Anna nuoren elää omaa elämäänsä kuten haluaa. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on järkevä nuori :) perspektiiviä on hyvä hakea asumalla muuallakin kuin kotikaupungissa.

Vierailija
4/9 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Suomen yliopistoon helpoin päästä. Muuttakaa Joensuuhun koko porukka.

Vierailija
5/9 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähdin peruskoulun jälkeen asuntolaan monen sadan kilometrin päähän.

Äiti lähetti joka viikko rahaa ja pakkasi aina matkalaukullisen säilykkeitä ja italianpataa ym mukaan.

Kerran kuussa kävin kotona plus pidemmät lomat. Kolme vuotta meni noin. Sitten palasin takaisin ja viikoittain näemme vanhempieni kanssa ja lähes päivittäin soitellaan.

Vaikeaa on varmaan päästää irti. Huolettaa kuinka se nuori pärjää.

Itse olin aika holtiton tapaus mutta hyvin minäkin pärjäsin kuitenkin.

Oma esikoiseni on nyt 14-vuotias ja jossain vaiheessa on edessä hänenkin itsenäistyminen.

Mutta tue häntä päätöksessä itsenäistyä ja anna kotoota mahdollisimman hyvät eväät elämään.

Vierailija
6/9 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä yhtään ihmettele, että haluaa vähän etäisyyttä..

Vierailija
7/9 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sua.. Mulla toisinpäin. Itse olen kotia ja perhettä ikävoivä nuori, elämä omassa kodissa toisella paikkakunnalla ei ollutkaan pelkkää ruusuilla tanssimista. Onneksi välimatka on lyhyt, joten nähdään usein, mutta silti varsinkin nämä yksinäiset illat ovat ikäviä. Voimia sinulle 💕

Vierailija
8/9 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkuun tai Tampereelle niin suhautat kätevästi viikonloppuna junalla viemään ruokakassin.

Vierailija
9/9 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi omalla kotipaikkakunnalla ei ollut yliopistoa niin säästyi tällaisilta pohdinnoilta niin itse kuin vanhemmatkin. Lähdettävä oli jos opiskella halusi.