Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TE-toimisto pitäisi lakkauttaa

kokemukseni
25.01.2019 |

Valmistuin ammattiin viime vuonna, ja vähän kuin varmuuden vuoksi myönnyin heti valmistumisen jälkeen erääseen työkkärin koulutukseen. Koulutus oli ihan ok, mutta yritys johon menin työkkärin harjoitteluun, yritti kusettaa minua ja käyttää minua kuukausikaupalla tekemässä ilmaiseksi jotain paskahommia, joita vakituiset eivät ilmeisesti mielellään tekisi. Lupailivat, että jos kiltisti teen paskahommaa ilmaiseksi 4 kk, niin voin saada palkallisen työpaikan.

Kun soitin työkkärin virkailijalle, ja sanoin etten ole tyytyväinen, niin työkkärin virkailija rupesi sönköttämään läskin, mitään osaamattoman keski-ikäisen tädin äänelllä, että "tulikohan nyt huono rekrytointi tehtyä, voi voi, kyllä tätä täytyy miettiä että miten on näin huono rekrytointi tehty. Sinulle tulee sitten karenssia tästä jos et pysy siellä töissä".

Seuraavalla viikolla lähdin harjoittelupaikasta enkä enää palannut. Työkkärin täti varmaan langetti niitä karensseejaan ja kirjaili johonkin työkkärin laittomiiin henkilötietokantoihin minusta jotain merkintöjä "vaikea ihminen, ei totellut työkkäriä"

Tästä kolmen viikon päästä olin hakenut töitä aktiivisesti koko välin, ilman työkkärin apua, ja vastaanottanut työpaikan asiantuntijahommissa, paremmalla palkalla kuin olisivat taatusti maksaneet sieltä hyväksikäyttöfirmasta edes parin vuoden palkallisena olon jälkeen. Lisäksi uudessa työpaikassa minua ja osaamistani arvostetaan.

Mihin työkkäriä oikeasti tarvitaan? Miksi me maksetaan veroissa siitä, että tuollaiset mitään osaamattomat tädit pyörittää yhdessä hyväksikäyttöfirmojen kanssa orjakauppaa työttömistä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylllä mun puolesta joka äijän vois nostaa puvunkaaauluksiista seiinälle.

Vierailija
2/13 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kellään ole mitään sanottavaa?

Onko täällä paljon työkkärin tätejä paikalla? Hävettääkö mitä teet duuniksesi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne pitänyt lakkauttaa joskus tämän vuoden alussa? Mitä sille suunnitelmalle tapahtui?

Vierailija
4/13 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tämä: kaikki tämä TE-toiminta maksetaan verorahoista!!! Pitäisi kansan jo herätä.

Vierailija
5/13 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se sinun kanssasi keskustellut henkilö mitään karenssia antanut, sen hoitaa eri taho. Sinun kanssasi keskustellut vain kertoi, miten asia menee lain kannalta. Sinulla on myös mahdollisuus saada kaikki sinusta kirjoitetut asiat itsellesi. Viimeaikaisimmat kirjaukset näet ihan suoraan itse myös Oma asioinnissa. Ei siellä mitään salaista kirjanpitoa ole. Ihan sama lukeeko ovessa TE-toimisto vai Työkkäri tai Työtoimisto, niin samalla tavalla siellä tehdään nykylainsäädännönmukaisia päätöksiä. Joten jos haluat vaikuttaa, äänestä vaaleissa!

Vierailija
6/13 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ne pitänyt lakkauttaa joskus tämän vuoden alussa? Mitä sille suunnitelmalle tapahtui?

Lakkautetaan 2021 alusta. Silloin tilalle tulee maakunta ja yksityiset työnhakufirmat.

Vierailija
7/13 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joten jos haluat vaikuttaa, äänestä vaaleissa!

Yksikään puolue ei kannata tämän työkkäritoiminnan lakkauttamista, vaan ainoastaan korkeintaan sen uudelleennimeämistä. Eli äänestämällä ei pysty vaikuttamaan asiaan.

Vierailija
8/13 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itsekään enää pätkien välissä edes ilmoittautunut työttömäksi. Ei maksa vaivaa ja aiheuttaa vain stressiä ja pahaa mieltä. Löydän kyllä itse työni paremmin ja onneksi ei ole ollut välttämätöntä tarvetta sille työttömyyspäivärahalle töiden välissä. Tykkään tehdä pätkiä eri paikoissa ja pitää "lomaa" niiden välillä.

Vierailija
9/13 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokemukseni kirjoitti:

Valmistuin ammattiin viime vuonna, ja vähän kuin varmuuden vuoksi myönnyin heti valmistumisen jälkeen erääseen työkkärin koulutukseen. Koulutus oli ihan ok, mutta yritys johon menin työkkärin harjoitteluun, yritti kusettaa minua ja käyttää minua kuukausikaupalla tekemässä ilmaiseksi jotain paskahommia, joita vakituiset eivät ilmeisesti mielellään tekisi. Lupailivat, että jos kiltisti teen paskahommaa ilmaiseksi 4 kk, niin voin saada palkallisen työpaikan.

Kun soitin työkkärin virkailijalle, ja sanoin etten ole tyytyväinen, niin työkkärin virkailija rupesi sönköttämään läskin, mitään osaamattoman keski-ikäisen tädin äänelllä, että "tulikohan nyt huono rekrytointi tehtyä, voi voi, kyllä tätä täytyy miettiä että miten on näin huono rekrytointi tehty. Sinulle tulee sitten karenssia tästä jos et pysy siellä töissä".

Seuraavalla viikolla lähdin harjoittelupaikasta enkä enää palannut. Työkkärin täti varmaan langetti niitä karensseejaan ja kirjaili johonkin työkkärin laittomiiin henkilötietokantoihin minusta jotain merkintöjä "vaikea ihminen, ei totellut työkkäriä"

Tästä kolmen viikon päästä olin hakenut töitä aktiivisesti koko välin, ilman työkkärin apua, ja vastaanottanut työpaikan asiantuntijahommissa, paremmalla palkalla kuin olisivat taatusti maksaneet sieltä hyväksikäyttöfirmasta edes parin vuoden palkallisena olon jälkeen. Lisäksi uudessa työpaikassa minua ja osaamistani arvostetaan.

Mihin työkkäriä oikeasti tarvitaan? Miksi me maksetaan veroissa siitä, että tuollaiset mitään osaamattomat tädit pyörittää yhdessä hyväksikäyttöfirmojen kanssa orjakauppaa työttömistä?

Anna kun arvaan, myös poliisi, vartija, lipuntarkastaja, sosvi, Kela ja pysäköinninvalvoja (myös automaattinen pysäköinninvalvontatolppa) tapaavat sönköttää sinulle läskillä äänellä? Hienoa, että olet saanut hyvin palkattuja asiantuntijahommia! 

10/13 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko päivän täällä on joku ulissut kauheasta työkkärin tyypistä. Uli uli vaan

Vierailija
11/13 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksikään puolue ei kannata tämän työkkäritoiminnan lakkauttamista, vaan ainoastaan korkeintaan sen uudelleennimeämistä. Eli äänestämällä ei pysty vaikuttamaan asiaan.

Sitten pitää sinun perustaa oma puolue ja lähteä vaalikamppailuun mukaan.

Vierailija
12/13 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli puuttuu vain sopiva puolue?

Vierailija
13/13 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten pitää sinun perustaa oma puolue ja lähteä vaalikamppailuun mukaan.

Minä äänestäisin asian puolesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän