Onhan tää nyt naurettavaa, että uudet musteet monitoimitulostimeen maksoi saman verran kuin mitä se tulostin maksoi
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Täyttömustekaseteissa on yli tuplasti enemmän mustetta kuin niissä kaseteissa jotka ovat uudessa koneessa valmiiksi.
Ja mustehan se on mikä maksaa.
Käytetäänkö sen valmistamiseen jotain uhanalaisia mustekaloja?
Laitteet myydään lähes ilman katteita ja tulos saadaan revittyä niillä väripatruunoilla. Näin on ollut aina. Halvempiakin merkkejä on olemassa kuin esim HP. Kannattaa ottaa selvää, netti auttaa.
Ovat aika hintavia olen myös huomannut.
Noinhan se on aina ollut. Meillä jo neljäs tulostin menossa. Ovat siis mustesuihkutulostimia, ei lasereita.
Sama kuin partahöylän varret, terät maksavat. Myös pelikonsoleja myydään ensin tappiolla ja myöhemmin tulot kuitataan ylihintaisilla peleillä. Vanha kikka saada ihmiset riippuvaisiksi erilaisista alustoista, tekemällä osat yhteensopimattomiksi muihin.
Satunnainen vierailija kirjoitti:
Noinhan se on aina ollut. Meillä jo neljäs tulostin menossa. Ovat siis mustesuihkutulostimia, ei lasereita.
Miksi noin monta? Meillä ollut sama tulostin 10 vuotta.
No ne laitteessa valmiina olevat kasetit on tosi tyhjiä, kun ostaa vaihtokasetit muste kestää moninkertaisesti.
No eihän siitä pelkästä tulostimesta valmistajalle juuri mitään katetta tulekaan.
Mustavalkolaser on halvin ja mustejauhetta pystyy lisäilemään itsekin, vaikka samoin taisi olla mustesuihkarin kanssa ellen väärin muista, sillä kuka niitä kalliita alkuperäiskasetteja raaskii edes ostaa, netti täynnä ohjeita.
No näinhän se on aina ollut, varsinkin jos ostaa niitä halvimpia tulostimia. Ne tulostimet myydään miinuskatteella, se tulos tehdään niillä musteilla. Itse hyppäsin pois tuosta oravanpyörästä ostamalla vähän kalliimman monitoimilaitteen jossa on itse täytettävät mustesäiliöt. Ainakin kahdella valmistajalla on näitä, Epson Ecotank ja Canon Pixma.
Niitä musteita on kuule eri hintaisia. Hae seuraavalla kerralla tulostimesi tyypillä Googlesta. Ei ole mikään pakko ostaa mitään merkkilasettia.
Vierailija kirjoitti:
Niitä musteita on kuule eri hintaisia. Hae seuraavalla kerralla tulostimesi tyypillä Googlesta. Ei ole mikään pakko ostaa mitään merkkilasettia.
siis merkkikasettia
Jos tulostuksen hintaa haluaa minimoida, suosittelen yksivärilaseria. Ei tietenkään käy sitten, jos on tarve tulostaa värikuvia.
Mustesuihkareiden puolella edullisin tulostus saadaan tankattavilla tulostimilla kuten Epsonin EcoTank-mallit. Olettaen, että niissä ei ole jotain itsetuhokytkintä, joka lopettaa laitteen toiminnan parin tankkauksen jälkeen. Itse laitteet on tosin hinnoiteltu selvästi kalliimmiksi kuin väripatruunatulostimet. En kyllä ymmärrä, mikä niissä niin paljon maksaa. Ilmeisesti hinnoittelu on keinotekoista eli bisneslähtöistä, kun ei voida kiskoa patruunoista niin hävyttömästi.
Paikallisessa Cittarissa (Tampere) oli/on tarjouksessa tuollainen EcoTank ET-2650 169e, kun sama maksaa Prismassa jotain 250e.
Mulla on sellainen tavallinen, halpa Canon Pixma. Tulostaa ja skannaa. Musta- ja värikasetit (545 ja 546) ostin just Clas Ohlsonilta, olivat jossain alennuksessa, kaksi pakkausta maksoivat muistaakseni n. 52 €. Tää on tosiaan tällainen halpa perustulostin, mutta riittää mulle.
Uuden laitteen kasetit on vajaita lähes poikkeuksetta. Moneen tulostimeen on lisäksi eri mustemäärän kasetteja myynnissä. Halvimmat tulostukset taitaa saada kun ostaa niitä vähän kalliimpia täysiä.
Maailmanparantajat sais puuttua tähän tulostin asiaan. Kaikista muovipusseista yms. nipotetaan nykyään mutta sitten tulostimet myydään puoli ilmasina melkein tyhjillä kaseteilla.
Ihmiset heittää melkein uusia laitteita menemään kun saavat uuden tilalle halvemmalla kuin musteet, mutta eivät tajua että olis järkevämpää ostaa täydet kasetit niin niillä tulostais pitkään.
Kuinkahan paljon tämäkin tuhlaa luonnonvaroja. Ärsyttää kun kaikesta pienistä ympäristöasioista nipotetaan mutta tämmöinen tahallinen tuhlaus on samalla sallittua!
Vieläkö niitä mustesuihkareita vaivaa herkästi kuivuminen, jos ei vähintään viikottain tulosta?
Vierailija kirjoitti:
Jos tulostuksen hintaa haluaa minimoida, suosittelen yksivärilaseria. Ei tietenkään käy sitten, jos on tarve tulostaa värikuvia.
Mustesuihkareiden puolella edullisin tulostus saadaan tankattavilla tulostimilla kuten Epsonin EcoTank-mallit. Olettaen, että niissä ei ole jotain itsetuhokytkintä, joka lopettaa laitteen toiminnan parin tankkauksen jälkeen. Itse laitteet on tosin hinnoiteltu selvästi kalliimmiksi kuin väripatruunatulostimet. En kyllä ymmärrä, mikä niissä niin paljon maksaa. Ilmeisesti hinnoittelu on keinotekoista eli bisneslähtöistä, kun ei voida kiskoa patruunoista niin hävyttömästi.
Paikallisessa Cittarissa (Tampere) oli/on tarjouksessa tuollainen EcoTank ET-2650 169e, kun sama maksaa Prismassa jotain 250e.
Itse asiassa se maksaa Prismassa 279e, mutta Verkkokaupassa ja Pauassa inansa alle 200.
kanntaa ostaa epsonin ecotank kirjoitin. mulla on ollut sellainen v. 2017 eikä alkuperäiset musteet ole vieläkään loppu vaikka tulostelen lähes päivittäin. mukana tuli 4 x 70ml mustetta kun taasen kasettikirjoitimissa on yleensä mukana 2x 5ml.
No kun niiden printterivalmistajien liiketoimintamalli on se, että annetaan printteri puoli-ilmaiseksi, jotta saadaan sitten myytyä musteita hyvällä katteella. Itse kerran ostin sellaisen värilaaserin, jossa laite ja ekat värit maksoi jotain, ja uusi värisatsi maksoi kaksi kertaa enemmän. Eli oli halvempi heittää printteri kaatikselle ja ostaa uusi johon tuli taas ne ekat värit mukaan.
Sama periaate on esim. partakoneen terillä, se Gilletten tms. kahva on verrattain halpa, mutta terät maksaa sitten mansikoita.
Täyttömustekaseteissa on yli tuplasti enemmän mustetta kuin niissä kaseteissa jotka ovat uudessa koneessa valmiiksi.
Ja mustehan se on mikä maksaa.