Koiraihminen mitä ajattelet tuntemattomasta vastaantulijasta jota koirasi haluaisi mennä iloisesti tervehtimään?
Siis sillä oletuksella, että koira ei kiinnitä huomiota 99% vastaantulijoista.
Kommentit (13)
Ajattelisin, että koirani huomaa koiraystävällisen ihmisen. Meidän koira tykkää mummoista: kaikenkokoisista ja -näköisistä.
Itse pyrin väistämään näitä tilanteita, kun olen tämmöinen introvertti vaan. Joskus vain on pakko pysähtyä ja tervehtiä, jos mummelikin haluaa kovasti koiraa silittää.
Luultavasti se johtuu esim. siitä että se vastaantuleva ihminen puhuu innokkaasti puhelimeen ja koira luulee että puhutaan sille.
Meillä koirat luulevat tuntevansa jotkut vastaantulijat, näyttävät kai jotenkin tutuilta. Sama juttu autojen kanssa, luulevat tuntevansa kaikki pakettiautojen kuljettajat. Eniten kuitenkin kuvittelevat tuntevansa jokaisen näkemänsä lapsen. Toinen saattaa jopa vinkua vieraiden lasten perään.
Sinänsä en ajattele mitään niistä vastaantulijoista, jos itse lähestyvät koiraa, niin annan toki tervehtiä, muuten en päästä vieraiden luo.
No en mitään. En päästä koiriani lenkillä nuuhkimaan ketään ihmisiä tai eläimiä. En kiinnitä muihin mitään huomiota.
Meidän koirat on innoissaan, jos vastaan tulee tyttäremme näköinen ihminen. En kylläkään ikinä päästä vieraiden ihmisten luo, ajattelen että he eivät varmaan pidä siitä.
Pitää olla tosi poikkeuksellinen reaktio ennen kuin mietin mitään. Jos on tuttu tai lapsi tai ihminen kiinnittää kovasti huomiota tai puhuu (puhelimessa, kaverille tai itsekseen), niin johtuu siitä. Jos liikkuu tai käyttäytyy erikoisesti (lapset, vammaiset), niin johtuu siitä. Eli en näissäkään ajattele mitään. Mutta joskus hyvin harvoin tulee tilanne, kun koira ihan yllättäen kiinnostuu voimakkaasti ihmisestä ilman mitään näkyvää syytä. Silloin sen täytyy johtua jostain hajusta. Joskus eri etnisen taustan omaavat kiinnostavat, ehkä se on jokin ruuan haju tai muu, en tiedä.
Että ihmisen täytyy olla koirille mieluinen, tai sitten koiraihminen.
Minua tulevat usein koirat tervehtimään. : )
Pitäkää koiranne erossa tuntemattomista, osaavat olla välillä arvaamattomia eläimiä.
Minut nähdessään moni koira haluaa tulla moikkaamaan minua.
Joskus joku koira joka menee edellä ja taakse vilkaistessaan näkee minut niin jää odottamaan että tulen lähemmäs.
Omistaja on sitten ihmeissään että mitä nyt.
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla tosi poikkeuksellinen reaktio ennen kuin mietin mitään. Jos on tuttu tai lapsi tai ihminen kiinnittää kovasti huomiota tai puhuu (puhelimessa, kaverille tai itsekseen), niin johtuu siitä. Jos liikkuu tai käyttäytyy erikoisesti (lapset, vammaiset), niin johtuu siitä. Eli en näissäkään ajattele mitään. Mutta joskus hyvin harvoin tulee tilanne, kun koira ihan yllättäen kiinnostuu voimakkaasti ihmisestä ilman mitään näkyvää syytä. Silloin sen täytyy johtua jostain hajusta. Joskus eri etnisen taustan omaavat kiinnostavat, ehkä se on jokin ruuan haju tai muu, en tiedä.
Koirat kyllä lukee ihmisten mielialoja kuin avointa kirjaa joten kyllä ne vaistoaa jos joku tykkää koirista.
Höh ei vastauksia :(