Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keliaakikko, uskallatko syödä kyläpaikassa emännän itse leipomia?

Vierailija
25.01.2019 |

Jos vaikka emännällä on pöydässä myös normiviljoistakin leivottua

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä uskaltaisi.

Vierailija
2/8 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä samassa kasassa muiden pullien kanssa? :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä laajojen allergioiden takia leivotaan periaatteessa kaikki "gluteenittomasti". Siitä huolimatta en uskalla tarjota keliakiaa sairastaville leipomuksiani jos en varmasti muista että olen leiponut kaiken tarkasti gluteenittomasti (tavallisesti käytän levitettä josta yksi lapsi ottaa myös venhäleivälle eli kontaminaatio riski jne.

Jos tiedän että joku keliakaa sairastava tulee kylään niin leivonnassa otan uudesta leviterasiasta jne eli varmasti gluteenitonta. Silti en loukkaannu jos joku ei uskalla syödä leipomuksiani. Meillä siinä mielessä helppoa että esim vehnäjauhoja ei ole edes ollut vuosiin taloudessamme mutta tavallisia kaurahiutaleita kyllä ja normaalia ruis sekä vehnäleipää.

Vierailija
4/8 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai uskallan.

Vierailija
5/8 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta isännän leipomia kyllä.

Vierailija
6/8 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en uskalla leipoa. Vaikka tietäisin tekeväni hygieenisesti ja olevani aivan varma, ettei mitään kontaktia ole voinut tapahtua, niin ainahan on olemassa riski. En halua tulla syytetyksi. Sen takia tarjoaisin kaupan tuotteita, joiden paketti avataan vasta pöydässä. Minulla on muutama hyvä resepti, mutta en halua olla vastuussa muiden terveydestä.

Vierailija
7/8 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain kaupassa oli pölisseet/muuten vuotavat vehnäjauhot tms iloisesti gluteenittomien jauhojen kanssa samalla hyllyllä.

Vierailija
8/8 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä laajojen allergioiden takia leivotaan periaatteessa kaikki "gluteenittomasti". Siitä huolimatta en uskalla tarjota keliakiaa sairastaville leipomuksiani jos en varmasti muista että olen leiponut kaiken tarkasti gluteenittomasti (tavallisesti käytän levitettä josta yksi lapsi ottaa myös venhäleivälle eli kontaminaatio riski jne.

Jos tiedän että joku keliakaa sairastava tulee kylään niin leivonnassa otan uudesta leviterasiasta jne eli varmasti gluteenitonta. Silti en loukkaannu jos joku ei uskalla syödä leipomuksiani. Meillä siinä mielessä helppoa että esim vehnäjauhoja ei ole edes ollut vuosiin taloudessamme mutta tavallisia kaurahiutaleita kyllä ja normaalia ruis sekä vehnäleipää.

Miksi ihmeessä käytät levitettä leivontaan? Anteeksi ohis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme