Imetys - vuodessa lähti 20kg
Aika hurjaa, mutta havahduin miten vuodessa on imettämällä paino tippunut ~20kg. Oon 166cm ja nyt 55kg. Tyytyväinen olen.
Hurja vaan katsella vuoden takaisia kuvia, tuntuu että ikää on lähtenyt kasvoista viiden vuoden edestä, saatikka että nyt mahtuu taas S vaatteet päälle.
Kommentit (4)
Mä oon nyt 2 vuotta imettänyt eikä mitään vaikutusta painoon. Saapa nähdä miten käy lopettamisen jälkeen... Raskauskilot kyllä aikanaan tippui nopeasti mutta nämä ”omat” liikakilot ei lähtis pois millään.
No en usko että imetyksellä kilot karisee. Pitää kyllä noudattaa tiukempaa ruokavaliota. Neljä lasta olen imettänyt, yhden kohdalla pidin ruokavalion 1200kcal/vrk. Silloin tippui paino 3kg/kk. Muissa tapauksissa ei muutoksia painossa, tosin ei ollut kuin muutama kilo ylimääräistä.
Vierailija kirjoitti:
No en usko että imetyksellä kilot karisee. Pitää kyllä noudattaa tiukempaa ruokavaliota. Neljä lasta olen imettänyt, yhden kohdalla pidin ruokavalion 1200kcal/vrk. Silloin tippui paino 3kg/kk. Muissa tapauksissa ei muutoksia painossa, tosin ei ollut kuin muutama kilo ylimääräistä.
Tää tosiaan on yksilöllinen juttu.
Mä kuulun niihin, joilla ei juuri imettäessä lähtenyt kiloja. Tai siis joo, jonkin verran, mutta vasta sitten, kun täysimetys loppui ja vauva alkoi syödä kiinteitäkin. Ekan raskauden jälkeen mulla ei ollut mitään nk. raskauskiloja, mutta tokan jälkeen oli. Oli niissä raskauskiloissa mun kohdalla se etu ekaan imetykseen verrattuna, että ei tarvinnut syödä ihan hirveitä määriä, eikä maitoa alkanut tulla nihkeästi, jos olin vähän huonoilla syömisillä. Myöskään limakalvot eivät kuivaneet eikä tullut elohiiriä.
Se on kyllä jännä, miten toisilla kiloja lähtee imettäessä ja toisilla ei!