Miten ihmeessä saatte meikattua kasvoista luonnollisen näköiset
Ja niin, että finnit ja tummat silmänaluset peittyvät siististi ilman kauhistuttavaa vahakerrosta.
Kommentit (11)
Niin, ensin meikataan värivoiteella ja peiteaineilla kasvojen iho tasaisen väriseksi. Sitten se näyttääkin liian tasaiselta, ja tarvitaan punaa poskille sekä vähän tummaa varjostusta ja toisaalta highligheria. Hmm.
Keksityn ihon hoitamiseen ja kosteuttamiseen. Kun iho on hyvin hoidettu, vain ihon omaa sävyä kevyesti tasoittava ohut, kosteuttava ja hoitava meikkivoide riittää.
Käytättämällä laadukkaita tuotteita. Viime aikoina olen suosinut Dermablendin meikki- ja peitevoidetta sekä väritöntä irtopuuteria. Hyvät tuotteet sisältävät paljon pigmenttiä mutta ovat ohuita. Erittäin tärkeä seikka on oikean, luonnollisen sävyn valitseminen. Pahinta on valita liian tumma sävy. Huolellinen levitys on oleellista. Hanki beautyblender ja sillä sitten töpöttelet kärsivällisesti meikkiä ihoon. Levittämisessä ja blendaamisessa ei kannata kiirehtiä.
Minulla on Anastasia merkkinen contour puikko, meikkivoidetta puikon muodossa. Piirtelen sillä kasvoihin ja levitän sormilla tasaiseksi. Meikkivoiteeseen verrattuna tuotetta on hyvin vähän, mutta se peittää.
Vähän poskipunaa, ripsiväriä ja siinä se.
Vierailija kirjoitti:
Keksityn ihon hoitamiseen ja kosteuttamiseen. Kun iho on hyvin hoidettu, vain ihon omaa sävyä kevyesti tasoittava ohut, kosteuttava ja hoitava meikkivoide riittää.
Tämä. Ikävä tosiasia on, että hyvinvoiva iho on helpompi meikata kuin ongelmaiho. Omalle iholle sopiva kosteutus on tärkeintä. Meikkiyritelmäni näyttivät aivan kamalilta ja vain korostivat ongelmia, kunnes löysin omalle iholleni sopivat hoito- ja kosteutustuotteet. Nyt meikkivoide, tai se pieni pisara joka enää tarvitsee käyttää, levittyy nätisti ja jättämättä rajoja niin, etten itsekään huomaa missä meikin ja paljaan ihon raja kulkee.
Ensinnäkin kosteuta hyvin. Se on ihan äärettömän tärkeää hyvän meikkipohjan kannalta. Toiseksi, kannattaa hankkia omalle ihotyypille sopivat tuotteet ja kokeile erilaisia että näät mikä just sulle toimii parhaiten. Erilaisilla tuotteilla on erilaisia lopputuloksia ja se riippuu hyvin pitkälti siitä että millaisesta itse pidät. Ne virheetkin kuitenkin on luonnollisia, eikä niitä kaikkia tarvi peittää ellei itse niin halua.
Beautyblender kannattaa hankkia, sillä saa huomattavasti luonnollisempaa tulosta kuin siveltimillä tai sormilla värkkäämällä. Värillisiä peitevoiteita kannattaa myös varmaan kokeilla esim. punasuuden tai tummien silmänalusten peittämiseen. Omalla kohdalla oon myös oppinut sen kokeiltuani lukuisia eri meikkivoiteita ja puutereita ja ties mitä että oikeasti laadukkaat tuotteet auttaa paljon. Ne valitettavasti on myös usein kalliimpia, mutta on sen rahan arvoisia. Toki voi olla että sulle käy ne markettituotteetkin, se kun riippuu aivan sun omasta ihosta. Esimerkiksi monet tykkää kauheasti siitä Lumenen CC-voiteesta ja se näyttää joillakin hyvältä, mutta mun naamalla se ei näytä todellakaan luonnolliselta. Kokeilet vaan erilaisia niin löydät ne mistä tykkäät. Sokokselta/Stockalta saa vaikka näytteitä niistä kalliimmista meikkivoiteista.
Vierailija kirjoitti:
Siinä mielessä kyllä totta että hyvin hoidettu iho on paras pohja sille meikille. Valitettavasti vaan kun kaikilla se ei siitä hoitamisestakaan ole kiinni. Esimerkiksi tummat silmänaluset voi olla sellainen mikä ei millään maailman hoitotuotteilla yksinkertasesti häivy tai sitten on kaiken maailman ihosairauksia. Ihonhoito ei välttämättä siis pelasta mutta vaikka mikä olisi niin se hyvä ihonhoito on todella tärkeä kaikesta huolimatta ja siihen kannattaa panostaa ja sitten muiden kanssa voi oppia toimimaan ja löytää ne parhaat keinot itselle.
Itse oon siirtynyt luonnonkosmetiikkaan, suosittelen varsinkin meikkipuutereita, parhaita on ollu Lily lolo ja Everyday minerals, laitan sitä ensin naamaan ohut kerros, sen jälkeen peitän peitekynällä (itselläni Zuiin merkkinen) punertavaksi jääneet kohdat, tarttuu mielestäni parhaiten näin päin, sitten vielä vähän lisää meikkipuuteria näihin peitettyihin kohtiin, yllättävän hyvin saa piiloon ja ei näytä paklatulta, toki isommat finnit näkyy, niille ei voi mitään. Mulla on ollut aknea 19 vuotta ja oon saanut avun vähähiilihydraattisesta ruokavaliosta, mikään muu ei ole auttanut!
Meikkivoiteen sävyn on oltava juuri oikea. Esim. itse tarvitsen 3 eri sävyistä voidetta, koska kesällä rusketun ja talvella olen kalpea.
Meikkivoiteen ja mahdollisten peiteaineiden on oltava laadukkaita. Ihan turha miettiä mitään luomivärejä tai huulipunia, jos meikkivoide ei ole hyvä. Plus ainakin itse tarvitse pohjustustuotteen ja laadukkaan puuterin.
Panostan kulmakarvoihin: niiden tulee olla siistit ja tarpeeksi tummat, mutta ehdottomasti luonnollisen näköiset.
Lisäksi bonusvinkki: kannattaa panostaa siihen, että käyttää kasvojen lähellä vaatteissa vain värejä, jotka sopivat itselle. Silloin iho näyttää ihan luonnostaan hehkuvalta.
Eikö kasvot nimenomaan ole luonnollisen näköiset ilman meikkiä?