Voiko pettäminen olla itseään toteuttava ennuste?
Jos elää vuosia perusteettoman epäluottamuksen alla, niin herkistääkö se pettämään?
Kommentit (8)
Viimeistään siinä vaiheessa, kun epäilyn kohteelle selviää, että se epäilevä kyttääjä on itse pettänyt, niin kyllä se madaltaa kynnystä. Ei se suoraan silti johda pettämiseen, mutta antaa moraalisen luvan pettää, jos tulee houkutteleva tilaisuus eteen. Koska näinhän se on, että se perusteettomasti toista jatkuvasti epäilevä pettää itse lähes varmasti. En minäkään uskonut ennen kuin osui kohdalle.
Voiko pettämisestä epäily/syyttely johtaa ..........
Minä en epäillyt koskaan miestäni, en myöskään ikinä ole kytännyt hänen menemisiään. Silti otti ja petti 28 vuoden jälkeen tai sitten juuri siksi, että en ollut mustasukkainen. Nykyisensä kun on aika takertuvaa sorttia.
Tuollainen epäilijä perttää yleensä aina itse!
Olen taas huomannut, että tällaiset epävarmat ja mustasukkaiset kyttääjät ovat niitä pettäjiä.
Aikansa kun siitä vingutaan ilman syytä, niin samako se sitten on käydäkin -ettei tarvi tyhjän takia mesoa ja etenkään sitä kuunnella syyttömänä. .
Voi olla. Jos kuitenkin epäillään, niin sama kai se on pettääkö vai ei. Tuollainen suhde, missä toinen mustasukkaisena vahtii, on jo muutenkin niin ahdistava ja kammottava, että sekin jo itsessään ajaa etsimään parempaa seuraa.