Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jäädä työttömäksi JA kodinhoidontuelle?? Kela ei osannut neuvoa?!

Vierailija
15.05.2006 |

Jään siis työttömäksi nyt kun ä-lomani loppuu, mutta työkkärin tädin vinkistä haen myös kodinhoidontukea, joka sitten vähennetään työttömyyspäivärahasta. Kelassakin neuvoivat näin tekemään, kun kysyin, mutta eivät osanneet vastata kysymykseeni MIKSI jäädä molemmille kuin rahallisesti se on +-0? Ja työtä tarjottaessa on jokatapauksessa se vastaan otettava. Onko tämä nyt ihan turhaa paperien siirtelyä, kun saman rahan ja samat ehdot on ollessa pelkällä työkkärin tuella?

Kertokaa oi viisaammat, kela vetosi omaan tiedottomuuteensa sillä, että niin harvoin tällaisia hakemuksia tulee... ni miksi sitten minulle sitä ehdottivat?

On siinä ja kansaa palveleva laitos!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulen että helsingissä se on isompi raha kuin työttömyysraha... kai

Vierailija
2/10 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin mulle sanottiin Kelasta, että molempia ei voi saada samanaikaisesti. Olen siis ollut kotihoidontuella, mutta aloin saamaan päivärahaa kun menin työkkäriin ja Kela lopetti sen kotihoidontuen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja huh huh jos eivät itsekään osaa perustella neuvojaan... kannattaako luottaa...

Vierailija
4/10 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahallisesti sain noin 100¿ enempi kuussa, kuin pelkällä kotihoidontuella. Olin rehellisesti työtön, että olisin sitten heti ottanut mitä vain työtä vastaan. Ja sitten vähän ajan kuluttua pääsinkin töihin.

Vierailija
5/10 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ymmärsin että taloudellista etua tästä ei ole, eli vähentävät sen kodinhoidontuen määrän työttömyyspäivärahasta.

Mutta siinä siis onkin etua, niinkuin Softersin sanoi? Mulle todella jäi hämäräksi että miksi ylipäätään hakea sitä kodinhoidontukea, jos ei se vaikuta mihinkään.

Että on taas vaikeaa, ja satat lippua ja lappua täytettävänä...

Vierailija
6/10 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos liitosta niin silloin saat myös kotihoidontuen. Jos Kelasta niin en käsitä miksi sua niin neuvottiin kun et kahta tukea voi saada kuitenkaan samanaikaisesti. Työkkäri on isompi ja siihenhän tulee viel päälle lapsikorotukset.

Vierailija
7/10 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuulunut liittoon, enkä työttömyyskassaankaan. Silti sain kotihoidontukea ja sitä työmarkkinatukea yhtä aikaa. Olen myös saanut opintotukea ja kotihoidontukea yhtä aikaa. Kotihoidontukihan riippuu siitä, onko lapsi koti- vai muussa hoidossa.

Vierailija
8/10 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun työtä tarjotaan, kieltäytyvät aina kunnes tulee karenssi. Karenssin ajan nostavat pelkkää kotihoidotukea, kunnes taas voivat nostaa yhtäaikaa molempia. En tiedä onko siinä mitään muuta ideaa kuin se, että kotihoidontuki on varalla tavallaan.

Vierailija
9/10 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOTIHOIDONTUKI. KODINHOIDOSTA EI MAKSETA, LAPSEN KOTIHOIDOSTA KYLLÄ.

Vierailija
10/10 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.7