Toimihenkilön työmäärä
Jos sinulle on määritelty esim 37.5h vkotyöaika niin teetkö silti esim kotona töitä tuon jälkeen? Tutkitko työposteja puhelimesta? Vastaatko puhelimeen? Ym. Ilman erilliskorvausta siis.
Kommentit (6)
Työt jäävät työpaikalle. En päivystä puhelinta enkä spostia vapaalla. Sairaana voin vastata johonkin lähimmän kollegan kysymykseen, jotta hän pärjää.
Olen alempi toimihenkilö. En ole asiantuntija, esimies, ylempi toimihenkilö... Minulla ei ole sellaista titteliä eikä palkkaa eikä siten velvollisuutta. Olen valkokaulusduunari. Työajan ja työolojen pitää mahdollistaa, että saan työni riittävästi tehtyä. Liukumaa teen kyllä, töissä, en kotona.
Älkää tekään leikkikö ilmaiseksi. Onko ihmekään jos paineet ja odotukset kasvavat, kun joku assarikin kuvittelee olevansa tavoitettavissa 247?
Suunnilleen tuossa sen pitäisi pysyä. Totta kai joustan ja vastaan puhelimeen vaikka olisin juuri lähtenyt töistä tai lomalla josjoku soittaa. Samoin teen pitkää päivää jos joku asia pitää saada valmiiksi johonkin tiettyyn päivään mennessä. Sitten vastaavasti otan tunnit takaisin myöhemmin kun on hiljaisempi aika.
Toisaalta iltaisin en ala sähköposteja lukemaan, mutta sunnuntaina saatan tarkistaa maanantaita varten asioita sähköpostista. Vastaavasti työajalla saatan työn lomassa tehdä omiakin juttuja silloin kun ei ole kiirettä töissä.
Yleisesti ottaen kunhan on tehokas päivän aikana ja osaa priorisoida, ja sanoa ei, työt eivät valu iltaan ja viikonloppuun.
Minä joustan ja työnantajani joustaa. Vastaan puhelimeen ja saatan hoitaa jonkun asian sähköpostillakin vaikka kesälomalla. Toisaalta hoidan omia asioitani työajalla, kuten vaikkapa käyn parturissa.
Tärkeintä on, että kaikki toimenpiteet kohdistetaan nimenomaan koulukiusaajaan.
Hänen kuuluu käydä psykologeilla ja koulukuraattoreilla, vaihtaa koulua ja häntä tulee herkeämättä vahtia koulutuntien ulkopuolella.
Meillä on oletus töissä että puhelimeen asennetaan sähköposti ja ruokatauollakin vastataan jos joku soittaa. En käsitä. Ap tässä siis. Juuri aloitin uudessa työssä ja heti alkoi sapettaa.
En todellakaan.
Kun työaika loppuu, työn ajattelukin loppuu.