Oletko joutunut pitämään etäisyyttä johonkin ihmiseen tämän elämänkatsomuksen vuoksi?
Kommentit (17)
Kyllä, lähisukulainen muuttui avoimen rasis*iksi ja per*uksi ja toitottaa niitä asioita totuutena eikä tämä sovi omaan maailmankatsomukseeni.
Hyvin uskovaisten (tavallisten) luterilaisten kanssa on vaikea syventää ihmissuhteita tuttavuudesta pitemmälle. Yliopistossa pystyin hyvin kaverustumaan esim lestadiolaisten ja helluntailaisten kanssa, mutta ne perusluterilaiset jotka on aktiivisia seurakunnassa tykkää paasata raamatusta niin paljon ettei heiltä viitsi paljon kuulumisia kummempaa kysellä.
Huumepositiivisuus ja kannabiksen pitäminen luontaistuotteena. Emme olleet samalla aaltopituudella, koska minun elämääni sellainen ei sovi.
Murhast itsemurhat ja aborttien ja väkivallan kaikenmuodon hehkuttajat pidän etäämmällä. En tuomitse ketään ihmistä. Saatan arvostella kyllä.
Vierailija kirjoitti:
En. Hyväksyn kaikki ihmiset.
T. Vanhoillislestadiolainen
En tiedä edes kaikkien ystävieni elämänkatsomusta.
Meillä on ihan muut jutut vaikka keskustelemmekin välillä syvällisiä asioita. Jos toinen kertoo, se on ok.
Jos ei halua kertoa, sekin on ok.
Vierailija kirjoitti:
Murhast itsemurhat ja aborttien ja väkivallan kaikenmuodon hehkuttajat pidän etäämmällä. En tuomitse ketään ihmistä. Saatan arvostella kyllä.
Sama täällä. En arvostella ihmistä, mutta paheksua syvästi sitä että hän fanittaa kyseisiä asioita. Tiedän jo nyt ettei kukaan loukkaantuisi. Osaan tehdä sen siten.
Periaatteessa itseäni ärsyttää muutamat sateenkaariaktiivit tuttuni. Olen sinänsä itse "hurahtanut" uskoon ja he edustavat nuoruudessani ympärillä olleitten ihmisten arvoja. Olin itse aivan äärimmäisen liberaali teini-ikäisenä ja parikymppisenä muita ihmisiä kohtaan, tosin joissain asioissa konservatiivi silloinkin.
Minulle homot ja lesbot ovat täysin ok, mutta sellainen sateenkaaripaasaus on raskasta kuunneltavaa. Lisäksi se on vaikea aihe itselleni, kun haluaisin päästä omista bi-taipumuksistani eroon. Pelkään vajoavani siihen uudelleen, jos vietän aikaa sellaisissa piireissä.
Lisäksi voimakkaan feministiset tutut ja sukulaiseni hieman ärsyttävät mua, mutta en kehtaa sanoa heille suoraan, jotta en vaikuttaisi liian taantumukselliselta ja provosoisi heitä riitaan.
Tuttavani on vegaani luonnonsuojelija ja vaikka toissa tullaankin ihan ok toimeen on jatkuva paasaus usein varsin rasittavaa. Ihan mukava sinansa mutta omien arvojen tyrkyttaminen vasyttaa.
Kasvissyöjät ovat usein todella rasittavia paasaajia, vaikka itsekin pidän kasvisruoasta.
Äärisuvākkeja olen alkanut välttämään. Äärinuivia en tunne. Ääri tarkoitan osallistumista mielenosoituksiin ja kulkueisiin.
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa itseäni ärsyttää muutamat sateenkaariaktiivit tuttuni. Olen sinänsä itse "hurahtanut" uskoon ja he edustavat nuoruudessani ympärillä olleitten ihmisten arvoja. Olin itse aivan äärimmäisen liberaali teini-ikäisenä ja parikymppisenä muita ihmisiä kohtaan, tosin joissain asioissa konservatiivi silloinkin.
Minulle homot ja lesbot ovat täysin ok, mutta sellainen sateenkaaripaasaus on raskasta kuunneltavaa. Lisäksi se on vaikea aihe itselleni, kun haluaisin päästä omista bi-taipumuksistani eroon. Pelkään vajoavani siihen uudelleen, jos vietän aikaa sellaisissa piireissä.
Lisäksi voimakkaan feministiset tutut ja sukulaiseni hieman ärsyttävät mua, mutta en kehtaa sanoa heille suoraan, jotta en vaikuttaisi liian taantumukselliselta ja provosoisi heitä riitaan.
Olet outo
En oikein pysty sietämään ihmisiä joiden mielestä eläimet eivät ole yhtään mitään, ja joille on kohtuuttoman tärkeää alleviivata kuinka ihminen on kaikkein korkein ja eläimen paikka jossain hyödykkeenä.
En voi myöskään pidempiä aikoja olla vanhanaikaisten ja uskovaisten ihmisten seurassa, jos he ovat lukutaidottoman tasolla sivistykseltään.
Vierailija kirjoitti:
En oikein pysty sietämään ihmisiä joiden mielestä eläimet eivät ole yhtään mitään, ja joille on kohtuuttoman tärkeää alleviivata kuinka ihminen on kaikkein korkein ja eläimen paikka jossain hyödykkeenä.
En voi myöskään pidempiä aikoja olla vanhanaikaisten ja uskovaisten ihmisten seurassa, jos he ovat lukutaidottoman tasolla sivistykseltään.
Tähän peesi
Kaksi sukulaista hurahti Jehovan todistajiksi, eikä siitä ahdistelusta tullut loppua. Jopa lähisukulaiset panivat lopulta ovensa lukkoon, kun tämä kaksikko tuli näkyviin. Mikään kieltäminen ei tehonnut.
Minä otin etäisyyttä (entiseen) kollegaani, joka ryhtyi yrttijuomakonsulentiksi. Työpaikan varastoalueen hiljainen käytävä muuttui valtatieksi, koska sitä pitkin pääsi tämän verkostomarkkinoijan työhuoneen ohitse huomaamatta.