Katsooko kukaan perjantaita?
Kommentit (16)
Ihan sama onko kukaan vela tai ei.
Mutta tuon sterilasation tehneen miehen ääni tekee mut hulluksi. Argh.
Maanantaina tilaan ajan yksityiseltä lääkäriasemalta ja yritän saada myös sterilisaation. Aika iisi toimenpide näytti olevan.
Elämän tehtävä olla hyvä veronmaksaja. No... jokainen valitsee oman tiensä kulkea.
Vierailija kirjoitti:
Älä jaksa.
Ai miksei? Lapsettomuus on samaan aikaan monen pariskunnan ongelma.
n-21 kirjoitti:
Maanantaina tilaan ajan yksityiseltä lääkäriasemalta ja yritän saada myös sterilisaation. Aika iisi toimenpide näytti olevan.
No mutta et tule saamaan, jos ikä on 21 v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä jaksa.
Ai miksei? Lapsettomuus on samaan aikaan monen pariskunnan ongelma.
No mitä sitten? Pitäiskö olla sijaissynnyttäjiä sitten?
Vierailija kirjoitti:
n-21 kirjoitti:
Jospa ulkomailta sitten saisi. Pitää katsella netistä näitä.
Olisivat voineet vähän fiksumman velan ( kuin se ukkeli) sinne hommata. Ulosanti oli surkea.
Suomi kaipaa lisää suomalaisia lapsia.
Muuten on otettava väestöä eteläisemmistä maista.
Itselle sama kumpaa vaihtoehtoa toteutetaan.
Omat lapset jo aikuisia molemmat.
Suomi näivettyy tällä väestönkasvulla.
n-21 kirjoitti:
Ei ne yksityisellä pysty ikärajoja alittamaan, lakia on noudatettava privaatissakin.
Sterilisaation saa, jos olet 30v tai sinulla on kolme lasta tai joku terveyssyy.
Vai pitäisi nostaa eläkeikää ja ottaa lisää maahan.muuttajia. Mieshän on kuin Kokoomuksen lähettiläs.
n-21 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
n-21 kirjoitti:
Jospa ulkomailta sitten saisi. Pitää katsella netistä näitä.
Tervemenoa, eiköhän se Romaniassa onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Olisivat voineet vähän fiksumman velan ( kuin se ukkeli) sinne hommata. Ulosanti oli surkea.
Niinpä ja ikääkin hänellä oli yli 50 v. Tuo 20-30 vuotiaiden lapsihaluttomuus on tosi huolestuttavaa. Ihmiset ovat nykyään niin itsekkäitä, ikuista nuoruutta halutaan jatkaa loputtomiin.
Minulla on monta ystävää ja tuttavaa, jotka kärsivät lapsettomuudesta. Sekin on aika raskasta katseltavaa.
Olen miettinyt velojen kohdalla sellaistakin, että onko siinä kuitenkin mukana myös pelkoa, että ehkä he eivät saisikaan lapsia. Itsekin ajattelin niin, mutta yllärinä tulin raskaaksi ja se on ollut parasta, mitä minulle on tapahtunut. terv kolmen lapsen äiti
Olen vela. Vai itsekästä olla periyttämättä vakavia vahvasti periytyviä sairauksia lapsilleen? Ei sellaisista hyvin suurella todennäköisyydella olisi veronmaksajiksi, kuten ei minustakaan ole. Minun mielestä olen epäitsekäs, kun jätän lapset tekemättä. Tiedän nimittäin omasta kokemuksesta minkälaista helvettiä elämä on näiden sairauksien kanssa. Alle 20-vuotiaana eläkkeelle, vanhempien nurkissa kun apua tarvitsee jatkuvasti, ei ihmissuhteita, ei koulutusta kun ei terveys kestä... Ei tällaista toivoisi kenellekään, varsinkaan omalle lapselleen. En myöskään kykenisi huolehtimaan toisesta ihmisestä, kun omasta itsestänikin huolehtiminen on vaikeaa...
Shepherd kirjoitti:
Olen vela. Vai itsekästä olla periyttämättä vakavia vahvasti periytyviä sairauksia lapsilleen? Ei sellaisista hyvin suurella todennäköisyydella olisi veronmaksajiksi, kuten ei minustakaan ole. Minun mielestä olen epäitsekäs, kun jätän lapset tekemättä. Tiedän nimittäin omasta kokemuksesta minkälaista helvettiä elämä on näiden sairauksien kanssa. Alle 20-vuotiaana eläkkeelle, vanhempien nurkissa kun apua tarvitsee jatkuvasti, ei ihmissuhteita, ei koulutusta kun ei terveys kestä... Ei tällaista toivoisi kenellekään, varsinkaan omalle lapselleen. En myöskään kykenisi huolehtimaan toisesta ihmisestä, kun omasta itsestänikin huolehtiminen on vaikeaa...
Toki sen ymmärrän, jos on terveysesteitä.
Mutta esim tuo pariskunta Perjantai-ohjelmassa, näyttivät ainakin aivan terveiltä ja fiksuilta. Ja olivat ymmärtääkseni töissäkin molemmat.
Älä jaksa.