Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

antibiottikuuri ja imetys

15.05.2006 |

Onko tietoa, onko antibiotteja, joista ei ole imetykselle haittaa.

Olen ollut jo neljä päivää kovassa kuumeessa ja ilmeisesti keuhkoissa jotain.... tänään menossa lääkäriin.

Meidän 9kk tyttömme on täysin kiinni rinnassa edelleen, ei suostu juomaan mitään muuta maitoa, tuttipullosta taikka nokkamukista puhumattakaan.

Vesi kyllä menee nokkamukista kuin vanhalta tekijältä, mutta korvikemaito on ihan nou nou.

Nyt pelottaakin tuo mahdollinen antibiottikuurini...

Lisättäköön että neitonen itse on kyllä ollut juuri antibiottikuurilla viikko sitten........ eli onko tuo nyt välttämättä niin paha jos sitä mun maidosta saa.... ?!?!!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistat vain asiasta lääkärille mainita. itselläni on ollut rintatulehdus ja kuurin aikana imettänyt. vauvalle voi tulla vatsakipuja, mutta anna hänelle koko kuurin ajn maitohabbobakteereja, apteekiissa monen merkkisiä, niin säästyy ainakin enimmältä vatsan väänteiltä.

paranemisia!!!!

Vierailija
2/5 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt muista nimeä, mutta mä olen syönyt korvatulehdukseen antibioottikuurin. Tytölle ei tullut siitä mitään ongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen parhaillaan v-pen 1500 kuurilla nielutulehduksen vuoksi. Vaavi puoli vuotias eikä tuosta ole näköjään hänelle mahavaivoja tullut. Alkuun annoin Rela dropseja sekä vauvalle että itselleni. Epäilen kyllä että maito maistuu varmaan vähän oudolta kun kiukkuaa rinnan kanssa tavallista enemmän. Onneksi enää muutaman päivä kuuria jäljellä. Pikaista paranemista sinullekin!

Vierailija
4/5 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin jos ihan vain kuurina syot (jotkut ihmisethan joutuvat syomaan antibiootteja jatkuvasti, se on sitten vahan eri luokan ongelma). Itsellani kokemusta ainakin amoksisilliinista ja clindamysiinista, ja molemmat on ihan ok, vaikka tuosta clindamysiinista onkin kuulemma raportoitu yksi koliitti (ts. paha ripuli) imetetylla vauvalla, siina aiti ei kyllakaan ollut kuurilla vaan sai jatkuvasti clindamysiinia. Kannattaa kysya laakarilta joka maaraa ja lisaksi voit soittaa HUS:n teratologiseen tietopalveluun:

Teratologinen tietopalvelu, puh. (09) 471 76500

Kyselyihin vastataan arkisin klo 9-12

Vierailija
5/5 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on menossa jo toinen antibioottikuuri rintatulehduksiin, vauva-parka on siis saanut aika paljon ab:a :( Mulla on Kefexin-nimistä antibioottia ja sitä voi käyttää, vaikka olisi raskaana tai imettää. Yritän ottaa lääkkeen siten, että lääkkeen oton ja imettämisen välille tulisi mahdollisimman pitkä väli. En tiedä, onko tällä merkitystä äidin maidossa olevaan lääkemäärään, mutta itsestä tuntuu paremmalta imettää, kun tietää, että lääke on otettu muutama tunti aikaisemmin, ei juuri ennen imettämistä.

En ole huomannut vauvassani (11 vko) mitään erityistä kuurini aikana.