Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unikoulu tutilla?

15.05.2006 |

Onko unikoulussa aina luovuttava tutin käytöstä?

Meillä viisikuinen oika heräilee öisin kerran tunnissa ja vaatii nukahtaakseen kahdesta neljään tutittelukertaa. Itselle jää joka kerta alle tunti uniaikaa joka ei oikein tunnu riittävän.

Miten toteutan unikoulun tutilla vai onko se mahdollista?

Onko parempi yrittää yöunille nukahtamista kokonaan ilman tuttia ja olla antamatta sitä koko yössä? Helpottaisiko se lapsen uudelleen nukahtamista herättyään?

Entä jos vauva ei päivisin nuku ilman tuttia? Meneeko raukka aivan sekaisin jos päikkäreille saa tutin mutta yöksi ei?

Montako viikkoa pysyn itse selväjärkisenä näillä yöunilla?

Siinäpä teille arvon kanssasisaret kinkkisiä kysymyksiä!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika 6,5kk., ei tarvitsisi yöllä ruokaa, annan vettä, mutta esim. viime yönä nukahti klo 21, tuttia sai laittaa kello 21.45, 22.00, 22.45 ja vielä muutaman kerran. Viereen otan sitten kun en enää jaksa nousta. Miten tästä pääsee eroon? Onko huudattaminen ainoa vaihtoehto? Päiväunet nukkuu välillä ilman tuttia. Ja yöllä pulauttaa pois kun on sikeässä unessa, mutta sitten vaatii sen kun on vähän herkempi univaihe menossa..

Vierailija
2/4 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jätettiin tutti pois vajaa viikko sitten. Poika 7,5 kk. Syönyt ei ole yöllä enää 5 kk jälkeen, mutta tilalle tuli jatkuva tutin nostelu. Poika oppi syömään tuttia vast 3,5 kk ja tutti ollut tärkeä ainoastaan nukuttamisen kannalta. Päivällä ei ole tuttia kaipaillut. Julmaltahan tuo tuntui kuitenkin ottaa tutti pois, mutta nyt näyttäisi, että oli oikea ratkaisu. Kolmantena tutittomana vuorokautena en käynyt pojan huoneessa koko yönä! Kuulin, että oli täysin hereillä ainakin kaksi kertaa, mutta nukahti omin avuin! Viime yönä nukkui läpi yön heräämättä kertaakaan! Tämä oli siis neljäs tutiton vuorokausi. Kolmen aikaan heräsin itse ja oli pakko käydä katsomassa onko kaikki kunnossa, kun en voinut uskoa todeksi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tutin pois ottamista? Olen itse muutaman kerran kokeillut " viivytellä" tutin antamista yöllä, mutta poika ei kertakaikkiaan tunnu rauhoittuvan pelkkään takapuolen taputteluun enkä haluaisi häntä yöllä kannellakaan. Kovin olen miettinyt jos kokeiltaisiin yksi yö ja katsotaan rauhoittuuko millään muulla keinoin ja kuinka kovaksi huutaminen menee.

Ensimmäistä kertaa viime yönä poika (reilu 5kk) ei syönyt kertaakaan, mutta tuttia sain senkin edestä laittaa suuhun (varmaan noin 8-10 kertaa). Esikoisen tuttirumba kesti neljästä kuukaudesta kahdeksankuiseksi ja nyt ongelmaan tarvitsee tarttua aikaisemmin, muuten ei äiti enää jaksa.

Vierailija
4/4 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saman tien koko imuke pois käytöstä, tuossa iässä tapahtuu helposti, ellei sitten ole hurja imutarve - eli jos tutti korvautuu peukulla.

Muuten on jonkun hetken päästä uusi unikoulu edessä, opettelu ilman tuttia.