Kuuluuko naapuria aina kohdatessa tervehtiä?
Niin, me ollaan Suomessa ja yleisen myytin mukaan emme naapuria tervehdi. Ainakaan kaupungeissa. Tosin jaksaako sitä aina tsempata?
Pitääkö naapuria aina tervehtiä kun hänet lähellä kotia näkee?
Kommentit (20)
mulal naapuri polttaa tupakkia, parrakas mies, voi lukea tätätkim letjua, kerran moikkasin mutta vaaan murahti, polttaa tupakkiakin niin ettei muka ulkona näe muita katselee yläilmoihin, en tajua mikä ylpeys estää ettei voi edes tervehtiä
runojen tutkija Hunk kirjoitti:
mulal naapuri polttaa tupakkia, parrakas mies, voi lukea tätätkim letjua, kerran moikkasin mutta vaaan murahti, polttaa tupakkiakin niin ettei muka ulkona näe muita katselee yläilmoihin, en tajua mikä ylpeys estää ettei voi edes tervehtiä
Älä ota enää.
Tää jakaa kansaa. Huomaan et koska tervehdin aina niin mulle tervehditään takas. Mut, jos en tervehdi niin eipä kukaan mullekaan mitään sano. Mikäs mussa on vikana?
Vierailija kirjoitti:
Riippuu missä asuu. Kerrostalossa ei mutta rivarissa kyllä, samoin okt alueella.
Miksei kerrostalossa? Kyllä meillä suurinpiirtein kaikki tervehtivät ja tuntevat/tietävät naapurinsa ainakin ulkonäöltä. Joidenkin kanssa jopa jutellaan😊
Helsingin keskustassa asutaan.
En tunnista naapuria. En moikkaa vieraita.
Mä tervehti aina. Kohteliasta on myös kysyä toimiiko suoli? Ummetus tosi ikävä.
En tunne asuntoni sivulla enkä alapuolella asuvia edes ulkonäöltä, joten en voi tervehtiä. Vastapäätä asuvaa tervehdin aina tavattaessa.
Altistuu mahdolliselle uteluille. En tervehdi.
runojen tutkija Hunk kirjoitti:
Puhut varmaan minusta. Ei naapureita kuulu tervehtiä
No ei todellakaan tartte. En ees tunne niitä
Vierailija kirjoitti:
Tää jakaa kansaa. Huomaan et koska tervehdin aina niin mulle tervehditään takas. Mut, jos en tervehdi niin eipä kukaan mullekaan mitään sano. Mikäs mussa on vikana?
Se, että asut Suomessa.
Mä olen nuorimmasta ja uusimmasta päästä kerrostalossamme. Musta on ollut herttaista kun papat ja mummit juttelee hississä ja moikkaillaan puolin ja toisin kaupungillakin vaikka alkuun jännitti miten hyväksytään kun irokeesi pystyssä kuljin. Itse ainakin tervehdin ystävällisesti kaikkia talossa vaikka ei tuttu naama olisikaan. Tuttujen naapureiden kanssa yleensä vaihdetaan muutama sana ja mun mielestä se luo hyvää henkeä ja yhteisöllisyyttä taloon.
Ei se pakollista ole (lakisääteistä), mutta kohteliasta ja sikäli suositeltavaa. Jos epäkohteliaan juntin leiman haluat, niin oma on valintasi.
Vierailija kirjoitti:
En tunnista naapuria. En moikkaa vieraita.
Ulkomaillakin teeskentelen paikallista, kun suomalaisia tulee vastaan. En tahdo olla yksi heistä. Voi olla, että joutuu juttelemaan. Hui.
Vierailija kirjoitti:
Ei se pakollista ole (lakisääteistä), mutta kohteliasta ja sikäli suositeltavaa. Jos epäkohteliaan juntin leiman haluat, niin oma on valintasi.
Se on kyllä just päinvastoin. Juntit moikkaa koska se on maalla tapana.
Tervehdin kaikkia tuttuja. Myös tuntemattomia, jos menen heidän "reviirilleen".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kyllä just päinvastoin. Juntit moikkaa koska se on maalla tapana.
Hmm, tämä on siis se syy, miksi maalta muuttaneet yläkerran naapurit eivät tervehdi vaan katsovat maahan rappukäytävässä tai pihalla. Ollaan niin ”hesalaisia” nyt☺️
Vierailija kirjoitti:
Tervehditkö kadullakin tuntemattomia vastaantulijoita? Ai et vai? No oletpas epäkohtelias juntti.
Riippuu missä asuu. Kerrostalossa ei mutta rivarissa kyllä, samoin okt alueella.