Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kipeä kantapää aamuisin ja välillä muutenkin

Vierailija
06.01.2019 |

Onko jollakin ollut ja miten olette itse onnistuneet hoitamaan?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plantaarifaskiitti. Googleta. Mulla on ollut kohta vuoden. Yö lasta ei auttanut, menee itsellään ohi ajan kanssa... Vmäinen vaiva.

Vierailija
2/10 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Plantaarifaskiitti. Googleta. Mulla on ollut kohta vuoden. Yö lasta ei auttanut, menee itsellään ohi ajan kanssa... Vmäinen vaiva.

Googlailinkin ja päädyin uskomaan, että tuo se on. Mietin, kun jokin tulehdushan se on, että kuinka hyvin normaalit tulehdushoidot (lähinnä valkosipuli, inkivääri yms.) auttaisi. Ja onko muita temppuja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisimman mukavat pehmeät kengät, korkkarit pois käytöstä ihan kokonaan. Matala 2-3 cm korko on paras. Hiero, jumppaa ja venyttele jalkapohjaa. Seiso portaalla päkiöillä ja laske kantapäätä mahdollisimman alas.

Vierailija
4/10 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahdollisimman mukavat pehmeät kengät, korkkarit pois käytöstä ihan kokonaan. Matala 2-3 cm korko on paras. Hiero, jumppaa ja venyttele jalkapohjaa. Seiso portaalla päkiöillä ja laske kantapäätä mahdollisimman alas.

Kiitos. Korkkareita en harrastakaan. Lenkkareita pitäessä kipeytyi ja nyt olen miettinyt, pitäisikö talvikengän olla tosiaan hieman korollinen, kun on ihan lättänä. Millään en haluaisi lääkäriin tai lääkkeitä.

Vierailija
5/10 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän crocseja, ja nyt on crocsin talvikengätkin. Niihin voi luottaa, kestää kävellä pitkäänkin.

Vierailija
6/10 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sängyn viereen hierontapallo, ja aina kun nousee makuulta/istualta, polkee ja pyörittelee sitä kantapohjaa vasten. Juilinta helpottaa sillä kertaa. En ole venyttelylastaa kokeillut, mutta voi jalkapohjia muutenkin venytellä samaan tapaan.

Vierailija
7/10 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kinesioteippaus auttoi parissa päivässä.

Vierailija
8/10 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kinesioteippaus auttoi parissa päivässä.

Anteeksi hölmöyteni, mutta mikä se on?

Vierailija
9/10 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkkarit ja tasapohjaiset kengät on pahimmat kun on planntaarifaskiitti! Korkokengät ok ja kaikki jossa jonkun verran kantaa. Pohkeen ja akillesjänteen venyttely auttaa

Vierailija
10/10 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli ja kaikkiaan kesti varmaan noin pari vuotta. Lopulta kipeytyi niin, että loppupäivästä kävely tuotti tuskaa. Suurin syy tuohon lienee oli työkengät, jotka sinänsä olivat ihan laadukkaat ja suositut työkengät. Minun jalalle ei vaan käyneet, vaikka vaihdoin niihin geelipohjallisetkin.

Lääkäri neuvoi eri tapoja venytellä jalkoja, mm.juurikin tuo jonkun mainitsema portailla seisominen ja kantapäiden alas laskeminen. Lisäksi pallohierontaa ja kylmähoitoa. Meillä ei töissä pakastinta, niin lääkäri vinkkasi, että kotona jäädyttää pienen muovipullollisen vettä ja sitä sitten tauoilla pyörittää kantapään alla. Saa kantapää samalla hierontaa ja kylmä hoitoa. Kinesioteippaus ei minulla auttanut yhtään.

Lopullisen avun toi vasta omat pehmeäpohjaiset kengät ja jätin viralliset työkengät pois. Nyt olen puolitoista vuotta käyttänyt omia kenkiä ja kantapäät ok. Joskus välillä oon kokeillut työkenkiä, mutta jo muutama päivä riittää kipeyttämään jalat.

Todella kipeä vaiva, pahimmillaan sattui joka ikisellä askeleella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan