Auttaako palkkatuki työnsaantia?
Olen ollut 2v työttömänä ja nyt luvattiin palkkatuki. Onko kukaan päässyt palkkatuella töihin? Tes mukainen palkka jne.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Ei auta vapailla markkinoilla. Noi palkkatukipaikat on normaalisti erikseen.
Miten niin erikseen? Onko siis parempi vaan hakea töitä normaalisti eikä puhua mitään tuesta?
Kyllä palkkatuki auttaa. Palkkatukea voi saada mihin tahansa työsuhteeseen jossa noudatetaan työehtosopimusta.
Kai se jollekin kelpaa. Voi vaan kuvitella, mitä tapahtuu kun tuki loppuu? Juu nyt tuli tällainen tuotannollis taloudellinen tilanne... Tai... Itseasiassa emme ole tyytyväisiä työhösi.
Miten nuo työpaikat ovatko erikseen kun muutoin työnantaja haistaa kyllä jo pienen pakotuksen töihin jos tuki?
Vierailija kirjoitti:
Miten nuo työpaikat ovatko erikseen kun muutoin työnantaja haistaa kyllä jo pienen pakotuksen töihin jos tuki?
Työnantaja lipoo huuliaan vesi kielellä jos tulee tarjolle työntekijä jolla on palkkatuki. Se tarkoittaa että joku muu maksaa vähintään 50% työntekijän kuluista jonkin aikaa ja se on suoraa säästöä työnantajalle.
Siis haen normaalisti töihin ja kerron että ta saa minut puoleen hintaan 50% tietyksi ajaksi. Eikö auta työn saamista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnantaja lipoo huuliaan vesi kielellä jos tulee tarjolle työntekijä jolla on palkkatuki. Se tarkoittaa että joku muu maksaa vähintään 50% työntekijän kuluista jonkin aikaa ja se on suoraa säästöä työnantajalle.
Tätä juuri tarkoitin. Meneekö oikeasti noin? AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä juuri tarkoitin. Meneekö oikeasti noin? AP
Kyllä, se menee juuri näin.
Tiedän yhden palkkatukityöllistetyn, on töissä kaupungilla samassa paikassa jossa kuntouttavassa työtoiminnassa ja työkokeilussa olevia.
Vierailija kirjoitti:
Siis haen normaalisti töihin ja kerron että ta saa minut puoleen hintaan 50% tietyksi ajaksi. Eikö auta työn saamista?
Ei kyllä auta normaalissa työssä. Normaalissa työssä sinut palkataan, kun osaat jotain. Kun ainoa osaamisesi on palkkatuki, niin kuka hullu palkkaisi?
Se on ainoa työkkärin toimi mikä voi auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä auta normaalissa työssä. Normaalissa työssä sinut palkataan, kun osaat jotain. Kun ainoa osaamisesi on palkkatuki, niin kuka hullu palkkaisi?
Missä tahansa työpaikassa jos on kaksi tasavahvaa hakijaa joista toisella on oikeus palkkatukeen ja toisella ei uskallan väittää että palkkatuki kallistaa valinnan henkilöön jolla on oikeus siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ainoa osaaminen? Olen palkkatuella töissä, mulla on akateeminen tutkinto ja paljon työkokemustakin. Palkkatuen "ansaitsin" koska tein lastensaannin jälkeen pitkään vain osa-aikatöitä ja lyhyitä pätkiä.
Joo, palkkatuki on oikeastaan ainoa hyvä työllistämiskeino. Saat ihan oikeaa palkkaa ja saat tehdä ihan oikeita töitä.
Joskus aikoinaan sain palkkatukea sairaalan töihin ja sain sen jälkeen vakipaikan.
Palkkatuella pääsee helposti muiden hakijoiden ohi. Se on työnantajalle pelkästään positiivinen asia.
Minä hain 5 vuotta sitten töihin firmaan jossa ei ollut edes paikkaa auki, mutta palkkasivat minut silti, kun oli tarjota tämä palkkatuki bonuksena palkkaamisestani, olen yhä samassa työpaikassa joten olen kiitollinen silloin saamastani palkkatuesta :)
Kuulemma kaupungin bussikuskeissa paljon palkkattuella tulevia m a m u j a. Halvempaa työnantajalle
Sen sitten matkustajana huomaa ihan kaikesta ja saa pelätä
Ei auta vapailla markkinoilla. Noi palkkatukipaikat on normaalisti erikseen.